דוברות הבית הלבן

ארה"ב: טראמפ יעכב סיוע כספי למכללות שלא ילחמו באנטישמיות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי לחתום על צו נשיאותי שיורה על ביטול תקציבים ממכללות שלא יאבקו באנטישמיות בקמפוסים שלהן. יוסף מונאייר, מנהל הקמפיין האמריקני לזכויות פלסטיניות: "טראמפ מנסה "להשתיק את האקטיביזם לזכויות הפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צפוי לחתום על צו נשיאותי שיורה על שלילת תקציבים ממכללות שלא יאבקו באנטישמיות בקמפוסים שלהן, כך אמרו אמש (שלישי) שלושה גורמים בבית הלבן ל"ניו יורק טיימס". הצו יפרש למעשה את היהדות כגזע או לאום, ולא רק כדת, זאת בכדי לקדם חוק פדרלי שיפגע במכללות ובאוניברסיטאות שנחשבות כמי "שמתנערות מאחריותן לטפח אקלים פתוח לסטודנטים מקבוצות מיעוט", ושנכשלות בהתמודדות עם תופעות אנטישמיות בקרבן.

בשנים האחרונות, ארגוני החרם על ישראל וה-BDS, הפכו לנפוצות במסדרונות הקמפוסים בארצות הברית, וסטודנטים יהודים החלו להרגיש מאוימים, מותקפים ולא רצויים. על פי הניו יורק טיימס, בחתימה על הצו, ישתמש טראמפ בכוחו בכדי לנקוט בפעולות מהן הקונגרס נמנע, ומשכפל למעשה את החקיקה הדו-מפלגתית שהתעכבה בגבעת הקפיטול מזה כמה שנים. דמוקרטים רבים הצטרפו לרפובליקנים בקידום שינוי כזה במאבק באנטישמיות, כמו גם בתנועות החרם על ישראל.

דמוקרטים בולטים הצטרפו לרפובליקנים לקידום מדיניות זו, בצל המתיחות הגוברת בקמפוסים על רקע התבטאויות נגד יהודים ונגד ישראל. מהליגה נגד השמצה נמסר כי במהלך שנת 2018 נרשמו 201 אירועים של אנטישמיות במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי ארה"ב. בנוסף לכך, בשנים האחרונות תנועת ה-BDS זכתה לתמיכה בקרב חלק מהסטודנטים האמריקניים.

על מהלך זה מושמעת גם ביקורת, הטוענת כי מדיניות כזו תדכא את חופש הביטוי ואת "ההתנגדות הלגיטימית למדיניות ישראל כלפי הפלסטינים" – תחת הכותרת של המאבק באנטישמיות. המתנגדים חוששים כי הצעד יוביל לכך שכל התבטאות שמגנה על אוטונומיה פלסטינית תסומן מיד כאמירה אנטישמית.

יוסף מונאייר, מנהל הקמפיין האמריקני לזכויות פלסטיניות, אמר כי טראמפ מנסה "להשתיק את האקטיביזם לזכויות הפלסטינים" בכך שהוא משווה את ההתנגדות ליחס הישראלי לפלסטינים – באנטישמיות. "האפרטהייד הישראלי", לדבריו, "הוא מוצר קשה מאוד למכירה באמריקה, בעיקר באזורים פרוגרסיביים, וכשהם מבינים את זה, רבים ממתנצלי האפרטהייד הישראלי, וטראמפ בתוכם, מבקשים להשתיק דיון שהם יודעים שלא יכול לנצח".

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון, בירך את ממשל טראמפ ואמר: "מדובר בצעד צודק בכיוון הנכון במאבק באנטישמיות שזוקפת ראשה. מול השנאה צריך להגיב בחוזקה ולא בשתיקה. מוסדות האקדמיה יצטרכו להתנער מפעילויות BDS שצמחו בתוכן בשנים האחרונות, ולא – ישלמו מחיר כבד".

שר החוץ ישראל כץ אמר בתגובה: "אני מברך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כוונתו לחתום על צו נשיאותי למאבק באנטישמיות באוניברסיטאות וקולג'ים בארה"ב, ומניעת מימון פדראלי ממוסדות שלא ימנעו אנטישמיות בתחומן. במסגרת הצו תוגדר היהדות הן כדת והן כלאום, מה שיאפשר מאבק יעיל יותר נגד תנועת החרם האנטי-ישראלית בקמפוסים.

והוסיף כי, בנוסף צפוי הממשל לאמץ את הגדרת האנטישמיות של IHRA הקובעת אנטי ישראליות כאנטישמיות. "אלה צעדים משמעותיים ביותר במאבק באנטישמיות המתמשך ובתנועות החרמות.
אני קורא לעוד למדינות לאמץ צעדים דומים", דברי שר החוץ.

כזכור, בשבוע שעבר נאם טראמפ בכנס של הארגון היהודי IAC והבהיר את מדיניות ממשלתו כלפי גילויי האנטישמיות האחרונים ואמר שאסור להתעלם ממנה "אסור לנו להתעלם מהאנטישמיות המופצת בעולם. הממשל שלי מחויב למלחמה באנטישמיות, ועלינו להשתמש בכל נשק בידנו כדי להיאבק בה". הוא הוסיף כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל בזמן שלא התבטאה נגד אף מדינה אחרת. בית הדין של האיחוד האירופי קראה להחרים מוצרים מההתנחלויות – הממשל שלי מכיר במתיישבים יהודים בהתנחלויות". טראמפ גם הביע את התנגדותו ואת גינויו לתנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ אומר מעט ועושה הרבה
ביבי אומר הרבה ולא עושה כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture