Yonatan Sindel/Flash90

בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ; ההכרעה עוברת לסנאט

בפעם השלישית בהיסטוריה: בית הנבחרים האמריקני המליץ להדיח נשיא מכהן, לאחר שהדמוקרטים האשימו אותו בשימוש לרעה בכוח בפרשת "אוקראינה-גייט". ההכרעה הסופית עוברת לסנאט, שם ההליך צפוי להיכשל מפני הרוב הרפובליקני בבית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הנבחרים בארצות הברית הצביע הלילה (חמישי) בעד הדחת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בעקבות ההצבעה ייערך לטראמפ משפט בסנאט, שבו יש רוב רפובליקני ולכן הסיכויים להדיח את הנשיא קטנים. המחוקקים בבית הנבחרים, דמוקרטים ברובם, קבעו בשתי הצבעות שיש להדיח את טראמפ על שני סעיפי אישום: ניצול סמכות לרעה ושיבוש הליכים בקונגרס.

בסעיף האישום הראשון, של ניצול סמכות לרעה, הצביעו 230 מחברי בית הנבחרים בעד ההדחה, 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה. על הסעיף השני של שיבוש הליכי חקירה, הצביעו בעד ההדחה 229 מחוקקים מול 198 מתנגדים. שלושה נציגים דמוקרטיים הצביעו נגד ההדחה. בבית הנבחרים חברים 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים.

הנשיא טראמפ, שנאם בפני תומכיו במישיגן, התייחס להחלטת בית הנבחרים ואמר כי "לאחר שלוש שנים של ציד מכשפות, בית הנבחרים ניסה להפוך את רצונם של מיליוני אמריקאים פטריוטים שהצביעו בקלפי". טראמפ הוסיף כי, "ההדחה הפרטיזנית והלא חוקית הזו היא התאבדות פוליטית למפלגת הדמוקרטים". לדברי הנשיא, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והדמוקרטים, העניקו לעצמם "אות קין נצחי" וכי עשרות מיליוני אנשים יפעלו כדי לבטל את השליטה הדמוקרטית על הבית ו"להצביע במטרה להעיף את פלוסי מתפקידה".

במקביל, בבית הלבן הגיבו על ההחלטה ומסרו כי טראמפ מוכן לצעדים הבאים בהליך ההדחה, ובטוח כי "הסנאט יחזיר את הסדר וההליך ההוגן". יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה לאחר ההצבעה: "ה-18 בדצמבר הוא יום גדול לחוקת ארצות הברית". מוקדם יותר היום תקפה פלוסי את טראמפ ואמרה כי "הנשיא הפר את חוקת ארה"ב". לדבריה, הוא לא השאיר למחוקקים ברירה אחרת מלבד הליך ההדחה".

יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי הודיעה כי עדיין לא החליטה מתי תעביר לסנאט את סעיפי ההדחה נגד הנשיא, כדי ששם יוכלו להתחיל במשפט ההדחה. במהלך זה יש משום איום משתמע של פלוסי כי אם המנהיגות הרפובליקנית של הסנאט לא תקבע כללים הוגנים למשפט ההדחה, עלול בית הנבחרים לעכב את התהליך לזמן רב.

מסקר של רשת התקשורת "פוקס ניוז" עלה כי 54% מהאמריקנים תומכים בהליך ההדחה, 50% תומכים בהליך ההדחה ובהסרת טראמפ מתפקידו כנשיא, 4% נוספים תומכים בהליך ההדחה אך לא בסיום כהונתו, ו-41% אינם תומכים כלל בהליך. ולמרות נתונים אלה, וההליך המתנהל כעת נגד הנשיא – 45% תומכים בטראמפ – עלייה של 3% מהסקר האחרון שנערך באוקטובר.

בעקבות ההצבעה, הפך טראמפ לנשיא האמריקני השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו. קדמו לו ביל קלינטון, שהורשע בעדות שקר ושיבוש הליכי חקירה; ואנדרו ג'ונסון, שהורשע ב-11 סעיפים שונים. שני הנשיאים זוכו במשפטם בסנאט ולא סיימו את תפקידם בעקבות הליכי ההדחה נגדם – כפי שכאמור צפוי לקרות גם במקרה של טראמפ.

כזכור, לפני כחודש הכריזה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי על פתיחה בהליך להדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת, לאור הדיווחים על הלחץ שהפעיל הנשיא על מקבילו באוקראינה, כדי שיחקור את בנו של המועמד הדמוקרטי הבכיר לנשיאות ג'ו ביידן שניהל את עסקיו במדינה. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון", הבהירה פלוסי. "אף אחד לא מעל החוק".

על פי דו"ח סיכום ההליך שגיבשו הדמוקרטים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים בתום חקירת ההדחה של טראמפ עולה כי הנשיא ניצל את כוחו כדי ללחוץ על אוקראינה שתסייע לו בבחירות 2020 באמצעות חקירת יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, תוך עצירת סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר. טראמפ אף התנה את הזמנתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבית הלבן בפתיחת החקירה.

הדמוקרטים טענו בדו"ח שלהם כי הראיות והעדויות הרבות שהוצגו בפניהם הן "מוחצות", ומוכיחות כי הנשיא התנה סיוע צבאי לאוקראינה, בסכום של מאות מיליוני דולר, וכן פגישה בינו לבין הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי בבית הלבן – בתנאי שקייב תכריז על חקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. הדמוקרטים טענו כי טראמפ סבור שלכוחו כנשיא אין שום מגבלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבותי!!!!
התעוררו לפני שיהא מאוחר!
חייבים לארגן עצרת תפילה בכותל המערבי להצלחת הנשיא ירום הודו!
לא היה כמוהו אוהד ישראל ותומך היהודים!
זכרו נא איפה היינו עם הש' אובמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture