זירת התרסקות המטוס. צילום: רשתות ערביות

איראן לקחה אחריות על הפלת המטוס האוקראיני: "זוהה בטעות כטיל שיוט"

טהראן הודיעה באופן רשמי כי היא עומדת מאחורי הפלת כלי הטיס בשטח המדינה על ירי טיל נ"מ: "האחראים יטופלו בידי מערכת המשפט". נשיא אוקראינה: "מצפה לחקירה מלאה ולתשלום פיצויים מצד איראן". אלפי צעירים יצאו להפגנות נגד המשטר: "מוות לדיקטטור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצבא האיראני הודיע באופן רשמי כי המטוס האוקראיני שנפל בשטח המדינה הופל בשוגג, בעקבות מה שהם כינו "טעות אנוש". זאת, לאחר שבימים האחרונים מאז התרסקות המטוס, בה נהרגו 176 בני אדם, בטהראן הכחישו את הטענות כלפיהם וטענו כי המטוס התרסק בעקבות תקלה. צבא איראן הודיע כי יערוך שינויים יסודיים בנהליו המבצעיים, וכי האחראים ל"טעות" יעברו לטיפול מערכת המשפט של הצבא.

נשיא איראן, חסן רוחאני, הביע צער עמוק על "הטעות הנוראה שהביאה להפלת המטוס", והוסיף כי בתחקיר האירוע בקרב כוחות הביטחון עלה כי המטוס נפגע מטילי נ"מ, "שגרמו למותם של 176 נוסעים חפים מפשע". רוחאני אמר כי החוקרים ימשיכו לבדוק את נסיבות "הטעות הבלתי-נסלחת", כדבריו. "מחשבותיי ותפילותיי עם משפחות הנספים", הוסיף הנשיא האיראני.

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חאג'יזאדה, הודה שכבר ביום רביעי דיווח על שיגור מוטעה של טיל. זאת, בניגוד לטענות של בכירים בארצו, כי מדובר בתקלה טכנית. במסיבת עיתונאים, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, אמר הגנרל האיראני, כי מטוס הנוסעים של חברת "אוקראיינה אינטרנשיונל איירליינס" זוהה בטעות כטיל שיוט מדגם קרוז – ובעקבות כך שוגר לעברו טיל נ"מ לטווח קצר.

חאג'יזאדה אמר כי "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה של הפלת המטוס". הוא הוסיף כי "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס, ואחרי עשר שניות שלא התקבלה תגובה – הוחלט להפילו". לדבריו, הכוח היה ערוך "למלחמה כוללת" עם ארצות הברית, מאחר שהתאונה התרחשה אחרי מתקפת הטילים על בסיסים בעיראק, בתגובה לחיסול קאסם סולימאני. "הייתי מעדיף למות", אמר הבכיר האיראני.

באוקראינה לא התרשמו מדבריו של מפקד חיל האוויר וככל הנראה חוששים מהמשך הטיוח. "אנו מצפים לערובות מאיראן על נכונותה לחקירה מלאה ופתוחה, להביא את האחראים לדין, להשיב גופות המתים, לשלם פיצויים, ולהתנצל באופן רשמי בערוצים דיפלומטיים", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. גם חברת התעופה "אוקראינה אירליינס" שהפעילה את הטיסה מתחו ביקורת קשה ביותר על איראן.

בעקבות הודאת איראן יצאו היום אלפי בני אדם להפגין בטהרן נגד המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. המוחים קראו לחמינאי לפרוש ומתפקידו וצעקו "מוות לדיקטטור, מוות לשקרנים". כוחות הביטחון ניסו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע. המפגינים צעקו: "משמרות המהפכה הם בושה, לכו מהמדינה". "משמרות המהפכה הביאו חרפה על המדינה שלנו", צעקו המפגינים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני הראשון שאמרתי שהאיראנים הפילו אותו בטעות איך שהתפרסם שמטוס התרסק, ותשאלו אותי איך ידעתי, והתשובה פשוטה, מה הסבירות שמכל העולם התרסק מטוס דוקא באיראן ולא רק באיראן אלא דוקא בטהרן, ולא רק אלא ביום ששיגרו משם תריסר טילים בליסטיים, אבל החידוש הגדול שהאיראנים הודו בכך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture