מטפלים בחולה. צילום מסך מתוך ערוצי התקשורת בסין

נגיף הקורונה מתפשט: חשש מהדבקות ישראלים; הגבלות תנועה בבירה בייג'ינג

בהלת הנגיף מובילה את הרשויות הסיניות להטיל הגבלות תנועה גם בבירה בייג'ינג. הנשיא מבטיח לנצח במאבק, אך מזהיר: "התפשטות הנגיף מואצת". שני ישראלים ותיירת סינית שהגיעו ארצה מסין אושפזו בבידוד מחשש שלקו בנגיף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בסין ועד כה נדבקו 1,327 איש בנגיף שגבה את חייהם של 41 איש. כמו כן, מספר מועט של מקרים שהתגלו ברחבי העולם. הרשויות בסין ממשיכות במאמץ רחב-ההיקף שלהן לעצור את התפשטותו של . ובמהלך השבת הבטיח הנשיא הסיני שי ג'ינפינג הזהיר מהתפשטותו המואצת אך הוסיף כי ארצו "יכולה לנצח במאבק" בנגיף.

בישראל כמו במדינות אחרות נבדקים נוסעים שחזרו מסין, מחשש שאולי גם הם נדבקו. שני ישראלים ותיירת סינית שהגיעו ארצה מסין אושפזו בבידוד מחשש שלקו בנגיף. באחד המקרים גבר בן 35 אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, אך בדיקות המעבדה העלו כי לא מדובר בווירוס הקורונה.

במקרה נוסף של אשפוז מחשש להדבקות בנגיף ממתינים לתוצאות בדיקות מעבדה בבית החולים שיבא בתל השומר כדי לוודא מהי המחלה והאם אכן מדובר בנגיף. כמו כן, תיירת סינית אושפזה בבית החולים בבית ג'אלה שברשות הפלסטינית.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי "גבר בן 35 שסבל מחום ומקוצר נשימה אושפז לבדיקות. בשל העובדה ששב מסין לפני כמה שבועות, נערכה התייעצות עם משרד הבריאות שבה הוחלט להשאירו בבידוד בביתו עד להגעת תוצאות הבדיקות". אך כאמור, הערב דווח כי תוצאות הבדיקות שליליות ואין מדובר בווירוס המסוכן.

ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד מצוי בקשר עם הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא ומקיים התייעצויות שוטפות. הציבור יעודכן באופן שוטף בהתפתחויות".

הערב דווח כי גם בבירת סין, בייג'ינג, הוחלט לעצור ממחר את כל תנועת האוטובוסים הבינעירוניים אליה וממנה. זאת לאחר שערים סיניות רבות כבר הודיעו על הגבלות תנועה בשטחיהן, והרשויות בעיר שבה התפרץ הנגיף, ווהאן, ממשיכות בבנייתם הזריזה של שני בתי חולים חדשים עבור החולים הרבים. ההחלטה בבייג'ינג לעצור את תנועת האוטובוסים הבינעירוניים נעשתה אחרי שכבר הוחלט לסגור מוקדי תיירות מרכזיים, כמו העיר האסורה ומקדשים פופולריים.

הנשיא הסיני כינס הערב ישיבת חירום ובטלוויזיה הסינית דווח כי הוחלט לשלוח משאבים ומומחים נוספים לבתי החולים השונים שבהם מאושפזים חולים שנדבקו בנגיף. אספקה נוספת תישלח למחוז חוביי במרכז סין, שבירתו היא העיר ווהאן, אחרי שהרשויות שם הזהירו כי המסכות וחליפות המגן לתושביו הנצורים אוזלות. בווהאן ובעוד ערים רבות במחוז חוביי שבמרכז סין כבר הודיעו על הגבלות תנועה כאלו ואחרות, ולפי רויטרס כמעט כל תושבי המחוז הזה – 59 מיליון איש – נמצאים למעשה תחת מצור.

בווהאן נבנים בימים אלו שני בתי חולים חדשים בזריזות. הראשון, שיוכל לטפל בכ-1,000 מטופלים, יושלם לפי הרשויות כבר ב-3 בפברואר. את השני הן מקוות להשלים בהמשך החודש הבא, והוא צפוי לאפשר טיפול בעוד 1,300 מטופלים. תיעוד ששודר בטלוויזיה הסינית הראה צי של עשרות דחפורים מכינים את הקרקע לבניית בית החולים הראשון.

הנגיף התפשט עד כה למדינות רבות אחרות, בהן תאילנד, סינגפור, יפן, טייוואן, מלזיה, וייטנאם, דרום קוריאה ונפאל. בניו סאות' וויילס שבאוסטרליה אובחנו שלושה חולים בני 53, 43 ו-35 ומצבם יציב. הם הגיעו מווהאן החודש. אזרח סיני בשנות ה-50 לחייו מאושפז במלבורן לאחר שהגיע מסין בתחילת השבוע. בצרפת דווח בסוף השבוע על שלושה מקרים, והיא המדינה האירופית הראשונה שאליה הגיע הנגיף. גם בארה"ב התגלו שני חולים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture