תומר נויברג / FLASH90

בהלת הקורונה: בתי החולים באיטליה במצב קריסה; מצב חירום בקליפורניה

139 מקרים חדשים דווחו ביממה האחרונה בסין • מושל קליפורניה הכריז על מצב חירום במדינה לאחר שאותרו 53 חולים נוספים • 28 אנשים מתו ביממה האחרונה באיטליה • בית הנבחרים של ארצות הברית אישר תקציב של 8.3 מיליארד דולרים למאבק בהתפשטות הנגיף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

139 מקרי קורונה חדשים אובחנו ביממה האחרונה בסין היבשתית – כך נמסר ממשרד הבריאות הסיני הלילה (חמישי). הנתון גבוה יותר מזה של היממה הקודמת, אז נרשמו 119 מקרי הידבקות חדשים. למעשה, מדובר בשינוי מגמה: העלייה במספר הנדבקים מגיעה לאחר ירידה שנרשמה במשך שלושה ימים רצופים.

עיקר העלייה במספר הנדבקים ממוקדת בווהאן, בירת מחוז חוביי ומוקד התפרצות הנגיף, שם נרשמו 131 נדבקים תוך יממה, להבדיל מ-114 ביממה שקדמה לה. עם זאת, להוציא את ווהאן, מספר הנדבקים היומי בחוביי עומד בשבוע האחרון על מספר חד-ספרתי, וביממה האחרונה מדובר בשלושה נדבקים בלבד. בכל שאר סין היבשתית נרשמו רק חמישה מקרים חדשים.

53 מהמקרים נרשמו במדינת קליפורניה, שם הכריז הלילה המושל גאווין ניוסום על מצב חירום לאור התפשטות הנגיף. אתמול הודיעו רשויות הבריאות במדינה כי לראשונה מת בה אדם כתוצאה מהמגפה – היחיד שמת ממנה בארצות הברית מחוץ למדינת וושינגטון.

עד כה נסגרו רק בתי ספר בצפון המדינה שהיו סמוכים למוקדי ההתפרצות. ההחלטה לסגור את כל מוסדות החינוך היא הצעד הדרסטי ביותר שנקטה מדינה אירופית כלשהי מתחילת התפרצות הנגיף. מדינה אחרת שסגרה את כל בתי הספר – ולא את האוניברסיטאות – היא יפן, שחברה יחד עם איטליה בארגון ה-G7.

היום דיווחה איטליה עוד 28 אזרחים שמתו מנגיף הקורונה – המספר הגבוה ביום אחד מאז שהנגיף הגיע למדינה. אנג'לו בורלי, ראש הסוכנות להגנה אזרחית, אמר ששיעור התמותה מבין הנדבקים הוא בסביבות 3.5%. באיטליה, שבה חיים 60 מיליון תושבים, נדבקו בנגיף כבר 3,089 איש. אחרי סין, שבה מתו מהנגיף 2,981 איש, מניין הקורבנות באיטליה הוא הגבוה ביותר בעול

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה ברוב גורף חקיקה המקציבה 8.3 מיליארד דולרים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההצעה, שעברה ברוב של 415 תומכים מול שני מתנגדים בלבד, תועבר לאישור הסנאט שיצביע עליה היום וצפוי לאשר אותה ולהעבירה במהירות לחתימה של הנשיא דונלד טראמפ. לפחות 129 בני אדם נדבקו בנגיף בארצות הברית, ומניין המתים עלה ל-11 לאחר ששני מקרי מוות נוספים נרשמו ביממה האחרונה.

53 מהמקרים נרשמו במדינת קליפורניה, שם הכריז הלילה המושל גאווין ניוסום על מצב חירום לאור התפשטות הנגיף. אתמול הודיעו רשויות הבריאות במדינה כי לראשונה מת בה אדם כתוצאה מהמגפה – היחיד שמת ממנה בארצות הברית מחוץ למדינת וושינגטון.

בתוך כך, גם בישראל נערכים שבמידה והנגיף יתפשט יאלצו במשרד הבריאות לנקוט בצעדים חריפים אפילו יותר, כמו איסור על התכנסויות עד 2500 איש או אולי אפילו עד 1000 או 500 איש ואפילו מגבלות על נסיעה בתחבורה הציבורית. אם גם הצעדים הללו לא יעזרו במניעת התפשטות המחלה, נראה מצב כמו באיטליה של סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלאגן בעולם.
לקראת משיח

ישראל מתכננת למלחמה עם אטום מכינים את כולם עם מסכות את ביבי וכול השרים שמים במחתרת אותנו בחזית אין שום קורונה הכל פסיכולוגיה

אן עיצה ואן תבונה כנגד ה"
מי כעמך ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture