טראמפ על קים ג'ונג און: "אני יודע מה מצבו, אני לא יכול לומר – תדעו בקרוב"

נשיא ארצות הברית התייחס למצבו של שליט צפון קוריאה ואמר כי "אני רק מאחל לו טוב, היה לי מערכת יחסים טובה עם קים ג'ונג און. אף אחד לא יודע איפה הוא". לדבריו, "אם אני לא הייתי נשיא, הייתם במלחמה עם קוריאה הצפונית, הוא ציפה לזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (שלישי) למצבו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ואמר כי "אני מקווה שהוא בסדר, אני כן יודע מה מצבו, אתם בטח תשמעו בטווח הלא רחוק". עוד הוסיף כי "אני רק מאחל לו טוב, היה לי מערכת יחסים טובה עם קים ג'ונג און". טראמפ סירב להשיב לשאלה אם השליט הקוריאני חי ואמר כי "אף אחד לא יודע איפה הוא".

במענה לשאלה האם ג'ונג און הגיב למכתב ששלח לו לאחרונה, אמר טראמפ כי "אני לא יכול לומר לכם בדיוק, כן, יש לי רעיון טוב, אבל אני לא יכול לדבר על זה עכשיו". עוד הוסיף במהלך דבריו במסיבת העיתונאים כי "אם אני לא הייתי נשיא, הייתם במלחמה עם קוריאה הצפונית, זה אני יכול לומר לכם, הוא ציפה לזה".

האחות או ילד: מי ישלוט בצפון קוריאה אחרי קים ג'ונג און?

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב-CNN כי גורמים במודיעין האמריקני מאמינים שקים נמצא במצב קשה וייתכן כי הוא עשוי להיות בסכנת חיים ממשית. עם זאת, באתר Daily NK, שבסיסו בסיאול, ציטטו גורמים עלומים בתוך קוריאה הצפונית שאמרו שקים התאושש מהניתוח, והוא מחלים בווילה באתר נופש בחוף המזרחי אחרי שעבר הליך רפואי בשל בעיה בלב ובכלי הדם ב-12 באפריל.

ביפן דווח בתחילת השבוע כי שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצא בתרדמת לאחר ניתוח שעבר מוקדם יותר החודש. מומחה סיני שנשלח לקוריאה הצפונית כחלק מהמשלחת המיוחדת לטיפול בקים ג'ונג און, סיפר למגזין היפני כי השליט הצפון קוריאני אחז בחזהו ונפל על הקרקע בעת ביקור באזור כפרי במדינה. רופא שליווה אותו ביצע בו פעולות החייאה והוא הובהל לבית חולים סמוך.

השבועון היפני ציטט בכיר בשירותי הבריאות הסיניים שאמר כי "הוא הועבר לבית חולים וקיבל עיסוי לבבי. צוות רפואי סיני הוזעק לצפון קוריאה, אך הצוות הצפון קוריאני החליט שלא ניתן יהיה לחכות להגעתם של הסינים וביצעו ניתוח צנתור". המקור הסיני טען בפני השבועון היפני כי על אף שמדובר בניתוח פשוט יחסית, ידיו של המנתח רעדו ולקח להם כמעט פי שמונה מהזמן הרגיל לבצע את הניתוח.

עוד נמסר לשבועון כי לרופאים הצפון קוריאנים לא היה ניסיון בביצוע ניתוח באדם הסובל מעודף משקל קיצוני. "כשהגענו לסייע, זה כבר היה מאוחר מדי והמנהיג נכנס למצב וגטטיבי". לא ברור אם הדיווח אכן נכון אך מדובר באחד מהמגזינים המוכרים והגדולים ביפן שדיווח בעבר על המתרחש בצפון קוריאה באופן מדויק. דיווחים אמינים פחות ששודרו ברשתות טלוויזיה שונות בהונג קונג טוענים כי המנהיג הצפון קוריאני מת כבר כמה ימים.

מכון מחקר בוושינגטון דיווח כי רכבת מיוחדת שסביר להניח כי שייכת לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און זוהתה בצילומי לוויין חונה השבוע בעיירת נופש צפון קוריאנית. צילומי הלוויין שעליהם נשען הדיווח על הרכבת מהערב הגיעו לידי פרויקט "צפון 38", העוקב אחר הנעשה בצפון קוריאה. לפי אנשי הפרויקט, הרכבת נצפתה חונה בתחנה בוונסאן ב-21 באפריל וב-23 באפריל.

אף שבמכון אמרו כי סביר להניח שמדובר ברכבת של קים, בסוכנות הידיעות רויטרס מדגישים כי אין להם אישור שזו אכן הרכבת שלו או שהוא אכן בוונסאן. "הימצאות הרכבת שם אינה מוכיחה היכן נמצא שליט צפון קוריאה ואינה אומרת דבר על מצבו הבריאותי, אבל היא כן מחזקת את הדיווחים שקים נמצא באזור כלשהו השמור לאליטה הצפון קוריאנית במזרח המדינה", נמסר מהמכון.

ברויטרס דווח כי סין שלחה צוות מומחים רפואי לקוריאה הצפונית כדי לסייע למנהיג המדינה קים ז'ונג און. לפי הדיווח, המשלחת, שבראשה עמד בכיר המחלקה לקשרים בין-לאומיים במפלגה הקומוניסטית של סין, יצאה מבייג'ינג לקוריאה הצפונית ביום חמישי. המחלקה לקשרים בין-לאומיים היא הגוף הסיני המרכזי שמנהל מגעים עם קוריאה הצפונית.

אתמול טענו השלטונות בשכנה מדרום כי שליט המדינה המסוגרת חי ואם לא די בכך, מצבו הבריאותי טוב. דוברו של הנשיא ויועץ מיוחד לנשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, אמר לרשת החדשות CNN, "עמדתנו איתנה בנושא, קים ג'ונג און חי ומצבו הבריאותי טוב. הוא שוהה באזור וונסן ולא נתקבלו כל עדויות על תנועה חריגה בתקופה האחרונה".

המודיעין של סיאול סיפק לא פעם הערכות מדויקות באשר לנעשה מעבר לגבול בצפון, דרום קוריאה מחזיקה ברשת ריגול אפקטיבית מאוד בשכנתה היריבה. אולם, ייתכן כי בדרום מבקשים "לקנות זמן" ולהימנע מדחיקתה של שכנתם מצפון למשבר שלטוני גלוי, במקרה וקים אכן איננו מסוגל לשלוט במדינה.

עדויות לאי יציבות פוליטית בצפון קוריאה כבר החלו להופיע. ביממה האחרונה דווח על מסוקים צבאיים שחגים בגובה נמוך מעל עיר הבירה, פיונגיאנג. דיווחים אחרים ספרו על הפצת הנשמעות בעיר ובהלת הצטיידות בקרב תושבי הבירה, חברי האליטה השלטונית והכלכלית של המדינה המסוגרת.

העיתון הממלכתי של המשטר, "רודונג סינמון", רמז לכך שקים ממשיך להיות פעיל, אולם זה ימים ארוכים שלא מופיעות בו תמונות שלו. הבוקר דיווח העיתון כי קים שלח מכתבי תודה לחיילים הצפון קוריאנים המועסקים בבניית פרויקט תיירות כלשהו בוונסאן, עיירת הנופש שבסוף השבוע נטען כי ייתכן שהוא שוהה בה כעת. הדיווח הבוקר הוא האחרון בשורה של דיווחים שהופיעו בימים האחרונים בעיתון ושבהם צוינו פעולות של קים או תודות ששלח מבלי שלדיווח תתלווה תמונה שלו.

מנגד, כלי התקשורת באוסטרליה דיווח ואתמול כי ארגוני המודיעין במדינה בוחנים דיווח לפיו מנהיג צפון קוריאה נמצא במצב קשה וככל הנראה בסכנת חיים, לאחר ניתוח לב כושל שבוצע בו. גורם בכיר בממשל האוסטרלי מסר ל"סידני מורנינג הראלד" כי המידע מצביע על כך ששליט צפון קוריאה אכן עבר ניתוח כושל בליבו אך אין כל אינדיקציה מהדוחות לכך שהוא מת או צמח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אני יודע מה מצבו,
ואני לא יכול לומר…

רברבן

אני גם יודע מה המצב הרפואי נפשי של טרמפ
ואני לא צריך להגיד

עוד לא מת מחשימו וזיכרו שימותו אחד אחד שם???

כמה נשמות יש לבן אדם הזה? כמה פעמים הוא היה כבר מת???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture