טראמפ מאיים לנתק את היחסים עם סין: "זו בהחלט אפשרות"

נשיא ארה"ב מאיים שוב על ניתוק היחסים עם סין ואומר שזה אופציה אפשרית, הדברים מגיעים יממה אחרי שדיפלומטים אמריקנים בכירים ניהלו שיחות עם בייג'ינג, ולאחר שנציב הסחר אמר כי הוא לא חשב על ניתוק היחסים בין המדינות כאפשרות מעשית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חידש אתמול (חמישי) את האיום לנתק את קשרי המדינה עם סין. זאת יום אחרי שדיפלומטים אמריקנים בכירים ניהלו שיחות עם בייג'ינג, ולאחר שנציב הסחר אמר כי הוא לא חשב על ניתוק היחסים בין המדינות בתור אפשרות מעשית.

האיום של טראמפ מגיע בצל המתיחות העמוקה בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, מתיחות שאותה מלבים שלל סכסוכים ומחלוקות – בין היתר סביב משבר הקורונה והונג קונג. בחודשים האחרונים הגבירו טראמפ ואנשי ממשלו את הביקורת על סין, ובחודש שעבר אמר הנשיא שאין לו שום רצון לשוחח כעת עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג, אותו נשיא שבעבר נהג טראמפ לשבח שוב ושוב. כבר בדבריו בחודש שעבר רמז טראמפ על האפשרות של ניתוק הקשרים עם סין.

את הציוץ אמש כתב טראמפ בעקבות דבריו של נציג הסחר האמריקני רוברט לייטהייצר בדיון בקונגרס, שבו טען כי אפשרות של ניתוק בין הכלכלות הגדולות בעולם אינה על הפרק. "אתם חושבים שאתם יכולים לשבת ולנתק את הכלכלה האמריקנית מהכלכלה הסינית?", אמר לייטהייצר בדיון ביום רביעי בוועדה האחראית על המלצות תקציב בבית הנבחרים. "לא. אני חושב שזו הייתה אופציה לפני שנים. אני לא חושב שבשלב זה זו מדיניות סבירה".

בעקבות דבריו צייץ טראמפ אמש את האיום שלו, תוך הוא מדגיש שלייטהייצר אינו אשם בסתירה בין דברי השניים. "זו לא הייתה אשמתו של לייטהייצר כיוון שאני אולי לא הבהרתי את עצמי היטב", כתב טראמפ בתחילת הציוץ שלו. מלשכתו של לייטהייצר טרם נמסרה תגובה.

לייטהייצר ציין בפני המחוקקים בקונגרס כי סין עומדת לפי שעה במחויבויותיה במסגרת הסכם הסחר הראשוני שהביא להפוגה במלחמת הסחר בין שתי המעצמות. לדבריו, ההסכם הזה הביא להתפתחויות חיוביות בדמות רכישה מצד סין של מוצרים ושירותים אמריקניים.

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, נפגש עם הדיפלומט הסיני הבכיר יאנג ג'יצ'י ברביעי האחרון בהוואי ליום של שיחות, אבל נראה שהן לא תרמו הרבה להלך הרוח הכללי. כשהפגישה בהוואי החלה, טראמפ חתם על חוק הקורא לסנקציות נגד האחראים לדיכוי האויגורים המוסלמים בסין, מה שגרם לה לאיים בתגובה.

דיוויד סטילוול, העוזר למזכיר ארצות הברית במזרח אסיה, אמר לכתבים שהוא לא יכול לתאר את הגישה של סין במהלך השיחות כמקרבת, ותיאר את היחסים כ"מתוחים". הוא הוסיף כי הפעולות האחרונות של סין בהודו, בים הדרומי של סין ובהונג קונג, לא היו "מועילות", ושוושינגטון מצפה לראות אותה שוקלת מחדש את התכניות להחלת חוקי הביטחון.

באותו הזמן, סטילוול טען כי סין כן התחייבה מחדש להמשיך בעסקת הסחר, והוסיף כי המאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשק גרעיני הם עוד תחום בו יוכלו המדינות לשתף פעולה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture