מתקן הגרעין באיראן. צילום: ויקיפדיה

דיווח ערבי: 2 הפיצוצים במתקני הגרעין באיראן – מתקפת סייבר של ישראל

עיתון 'אל-ג'רידה' היוצא לאור בכוויית: הפיצוץ שהתרחש במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן והפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בבסיס טרצ'ין הסמוך לטהרן - תוצאה של תקיפת סייבר שביצעה ישראל. גורם בכיר: שתי התקיפות יעכבו את תכנית הגרעין במספר חודשים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עיתון 'אל-ג'רידה' היוצא לאור בכוויית טוען כי הפיצוץ שהתרחש במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן קשור למתקפת סייבר שביצעה ישראל. לפי גורם בכיר שצוטט בכלי התקשורת הערבי, ישראל עומדת גם מאחורי הפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בבסיס טרצ'ין הסמוך לטהרן. לדבריו, שתי התקיפות הללו יעכבו את תכנית הגרעין במספר חודשים לפחות בכדי לתקן את הנזק.

לפי העיתון, שבעבר חשף פעילות ישראל במפרץ ונחשב אמין, החבלה נגרמה מ"תקיפת סייבר ישראלית" שכוונה נגד מחשבים השולטים בוויסות לחץ במכלי הגז. עוד דווח כי טהרן איבדה בעקבות דליפת הגז החמורה 80% ממלאי גז UF6 הדרוש להעשרת אורניום. המקור הכחיש בפני אל ג'רידה את הדיווח לפיו התקיפה בנתנז בוצעה על ידי מטוסים, וטען כי מדובר במתקפות סייבר.

בתוך כך, האופוזיציה האיראנית טוענת כי משטר האייתולות מבצע חקירה של האירוע וכן הערכת מצב וכי הוא חושש ממתקפות זהות בימים הקרובים. עם זאת, באיראן ממשיכים לטעון כי הנזק נגרם כתוצאה מ"תאונה ושריפה". כזכור, גם לאחר הפיצוץ הגדול בשבוע שעבר סמוך לטהראן נטען כי מדובר ב"תקלת גז" במתקן אזרחי.

בסוכנות הידיעות האירנית הרשמית IRNA נכתב כי המתקן פועל כרגיל. עוד נמסר: "אם יוכח שישראל או ארה"ב חצו בכל דרך שהיא את הקו האדום של אירן, שהוא ביטחונו של העם והאינטרסים של העם, על טהרן לשקול שוב ביסודיות את האסטרטגיה שלה בהתמודדות עם המצב החדש". ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב אתמול להתייחס לדיווחים כשנשאל על כך במסיבת עיתונאים.

גורם מודיעיני מזרח תיכוני אמר ל'ניו יורק טיימס' כי מקורו של הפיצוץ הוא במטען נפץ שהושתל בתוך המקום. לדברי אותו מקור, הפיצוץ המסתורי הרס חלקים ממבנה שנמצאים על פי הקרקע. גורם איראני אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אי אפשר לשלול את האפשרות שהפיצוץ היום במתקן הגרעין בנתז היה חבלה".

סוכנות לאנרגיה אטומית של איראן פרסמה בהמשך תמונה שבה נראה מבנה שרוף חלקית. דלת שהייתה תלויה על ציריה מעידה על כך שהיה פיצוץ בתוך המבנה, שהגג והקירות שלו היו שרופים חלקית. דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבנדי, ביקש להמעיט בערך השריפה וכינה אותה "אירוע" שפגע רק ב"מחסן תעשייתי".

ברשת BBC בשפה הפרסית דווח כי קבוצת אופוזיציה איראנית בשם "פנתרי האומה" הכריזה כי היא לוקחת אחריות על השריפה שהתחוללה במתקן הגרעיני הסמוך לעיר נתנז במרכז איראן. על פי הדיווח, כמה עיתונאים קיבלו הודעות דואר אלקטרוני מפעילים אלמוני כמה שעות לפני פרסום התרחשותה של השריפה ובה טענו כי ארגון "פנתרי האומה", הוא שביצע את ה"מבצע". עוד נטען בהודעות כי המתקפה לכאורה בוצעה במתקן גלוי על מנת שאנשי המשטר לא יוכלו להכחיש את התרחשותה. ה-BBC ביקשו להבהיר כי הטענות וזהות הקבוצה לאו אומתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture