נתניהו ונשיא צרפת ביקרו היום בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקרו בת"ת ''אור תורה'' בטולוז. נתניהו:" נלחם בטרור". בעצרת הזיכרון השתתפו יו"ר הסוכנות שרנסקי והרב הראשי לצרפת הרב ברנהיים

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גברת שרה נתניהו פגשו בצהריים (ה) בטולוז את בני משפחותיהם של קורבנות פיגוע הטרור שבוצע בבית ספר אור התורה – אווה סנדלר ששכלה את בעלה יונתן ואת שני ילדיה- גבריאל ואריה. יפה ויעקב מונסונגו, ששכלו את הבת מרים, אביה של אווה סנדלר- חיים אלול ואביו של יונתן סנדלר, שמואל סנדלר.

קרא עוד:

[postim]

המפגש התקיים בבית הספר היהודי "אור התורה" בו אירע הפיגוע. במפגש נכחו גם תלמידי בית הספר וצוות המורים שקיימו שיחה עם רה"מ ונשיא צרפת.

במהלך המפגש אמר נתניהו: "העובדה שמתייצבים פה יחד נשיא צרפת וראש ממשלת ישראל אומרת הכל על השותפות שלנו במלחמה נגד הטרור, נגד הגזענות ונגד האלימות".

לאחר המפגש התקיים בבית הספר טקס זיכרון לקורבנות הפיגוע בו השתתפו גם יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, הרב הראשי של צרפת, ג'יל ברנהיים נוסף למאות חברי הקהילה היהודית של צרפת.

נתניהו אמר בטקס הזיכרון: "ההיסטוריה מלמדת איתנו שמגפת האנטישמיות מתחילה בתקיפת היהודים אבל מהר מאוד היא מתפשטת הלאה ומכה באחרים. אם לא מכבים את אש האנטישמיות בתחילת הדרך היא יכולה להפוך לשריפה גדולה שמכלה כל דבר שעומד בדרכה בהמשך הדרך. השנאה הברברית של המרצחים מאיימת לא רק על היהודים אלא על הציבילזציה כולה.

באתי לכאן מירושלים בירת הנצח של עם ישראל כדי להגיד יחד אתכם אל מול כל שונאי ישראל, שלוש מילים ברורות: עם ישראל חי! בואו נשיר זאת בקול רם כדי שקולנו יישמע בטולוז, בבורגס, במומבאי, בבואנוס איירס, בבית הספר במעלות, בדולפינריום בתל-אביב, בבית משפחת פוגל באיתמר. עם ישראל חי!".

בסיום דבריו הצטרף הקהל לראש הממשלה בשיר: עם ישראל חי. לאחר מכן נוגנו המנוני ישראל וצרפת.

צילומים מצרפת

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו