צילומים: הבית הלבן, קמפיין ביידן

בחירות גורליות: 100 מיליון אזרחים אמריקנים הצביעו בהצבעה מוקדמת

הנשיא טראמפ סיים את עצרת שהסתיימה בסביבות השעה 01:00 בלילה (שעון ארה"ב), שם הנשיא צפה שגם הפעם ינצח בניגוד לכל הסקרים, לדבריו "אני חושב שמחר הולך להיות לנו אחד הניצחונות הגדולים ביותר בהיסטוריה". סמוך לשעה 02:30 שעון ישראל, צפויות להתקבל תוצאות ראשונות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יום הבחירות הגורלי של אמריקה: יותר מ-100 מיליון אזרחים אמריקנים הצביעו בהצבעה המוקדמת ובאמצעות הדואר, אבל היום (שלישי) הוא יום הבחירות הרשמי לנשיאות – ובשעות אלה נפתחות הקלפיות בכל רחבי ארצות הברית, כשהבחירה היא בין הנשיא המכהן טראמפ לכהונה של 4 שנים נוספות לבין המועמד הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. הלילה יחלו להתקבל הנתונים הראשונים שעשויים להצביע על מגמה לטובת מי מהמועמדים או שיסתמן שפנינו לקרב צמוד ומותח.

הקלפיות הראשונות כבר נפתחו במדינת ורמונט שבחוף המזרחי, שצפויה להעניק את 3 האלקטורים שלה לביידן. גם בווירג'יניה, בניו יורק ובמיין נפתחות עוד ועוד קלפיות, כשרוב הקלפיות באזור צפויות להיפתח בשעה 07:00 בבוקר שעון חוף המזרחי (14:00 שעוננו). קולות המצביעים בקלפיות יתווספו למאה מיליון טפסי ההצבעה שכבר התקבלו בשבועות האחרונים – וככל הנראה שאחוז ההצבעה צפוי להיות הגבוה ביותר מאז 1908.

הנשיא טראמפ חתם את הקמפיין שלו בעצרת לילית בגרנד ראפידס שבמישיגן, מקום סמלי במיוחד עבורו, כיוון ששם סיים את הקמפיין שלו גם לפני ארבע שנים – קמפיין שבסיומו הנחיל תבוסה מדהימה ליריבתו דאז הילרי קלינטון, בניגוד לכל התחזיות.

בעצרת שהסתיימה בסביבות השעה 01:00 (שעון מקומי), חזה הנשיא שגם הפעם ינצח בניגוד לכל הסקרים, לדבריו "אני חושב שמחר הולך להיות לנו אחד הניצחונות הגדולים ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה", הכריז לקול תשואות הקהל, שקרא לעברו שוב ושוב "עוד ארבע שנים, עוד ארבע שנים".

הנשיא האמריקני צפה שינצח "בקלי קלות" גם במישיגן עצמה, אחת מכמה מדינות מפתח שלפני ארבע שנים ניצחונו המפתיע בהן הביא אותו אל הבית הלבן. הוא זכה אז במישיגן בפער דחוק של פחות מאחוז אחד, וביקש בעליצות שהפעם הבוחרים יתנו לו ניצחון בפער גדול יותר. הסקרים עם זאת, מראים הפעם יתרון מוצק הרבה יותר לביידן מאשר לקלינטון במישיגן, כמו גם בכמה מדינות מתנדנדות נוספות.

על פי ממוצע הסקרים האחרונים באתר RealClearPolitics, ביידן מוביל בכל המדינות שנחשבות מתנדנדות – אולם בחלק מהן מדובר בפער קטן שמצוי על סף טעות הדגימה הסטטיסטית. בוויסקונסין, שמחלקת 10 אלקטורים למנצח בה, ביידן מוביל ב-6.7% בממוצע על טראמפ, במישיגן הוא מוביל בפער של 4.2% בממוצע, ובשתי המדינות שנחשבות המכריעות מכולן, פנסילבניה עם 20 אלקטורים ופלורידה עם 29, הפער בין המועמדים קטן אפילו יותר: 1.2% ו-0.9% הובלה לביידן בהתאמה.

בשתי מדינות נוספות שיכולות להכריע את המירוץ ושנחשבות כאלה שנוטות לרופבליקנים, גם כן מתנהל קרב צמוד מאוד: באריזונה (11 אלקטורים) ביידן מוביל ב-0.9% בלבד על טראמפ לפי הסקרים, ואילו בצפון קרוליינה שמחלקת 15 אלקטורים יקרים מפז, הפער בין המועמדים הוא רק 0.2% בממוצע.

הלילה, סמוך לשעה 02:30 שעון ישראל, צפויות להתקבל תוצאות ראשונות שיעידו על המגמה הראשונית. פלורידה המכריעה תהיה אחת המדינות הראשונות שיפרסמו מה המצב בהן, ואם יתברר שהמדינה נוטה לכיוונו של ביידן, ניתן יהיה לקבוע ברמה גבוהה של ודאות שהנשיאות ככל הנראה שלו. אם יסתמן שטראמפ מנצח במדינת השמש, המאבק בין המועמדים צפוי להיות מותח – והמיקוד יעבור למדינה מכריעה אחרת, פנסילבניה.

באזור השעה 03:00 שעוננו, צפויות להתקבל תוצאות ראשונות מכמה מדינות חשובות בדרום ארצות הברית – ובהן צפון קרוליינה (15 אלקטורים) וג'ורג'יה (16 אלקטורים). המדינות הללו אמורות ללכת לטראמפ כיוון שבהן רפובליקניות באוןפ מסורתי, אך במירוץ הזה הן נחשבות מדינות מתנדנדות – ואם ביידן יוכרז כזוכה באחת מהן או בשתיהן, ייתכן שיאבדו סיכוייו של טראמפ לנצח.

בארה"ב קיים החשש מאלימות שלאחר הבחירות ניכר גם הוא. בכמה מדינות, בהן גם בוושינגטון הבירה, בעלי חנויות ובתים חוסמים בקרשים את חזיתות המבנים מחשש למהומות ולביזה בעקבות ההכרזה על תוצאות הבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture