צילומים: קמפיין ביידן והבית הלבן

הקלפיות בג'ורג'יה נסגרו, ספירת הקולות החלה: מירוץ צמוד על שני המושבים בסנאט

נכון לשעה זו, נראה היה שאין הכרעה ברורה בג'ורג'יה, כפי שגם בסיבוב הראשון בנובמבר לקח זמן רב לספור את הקולות. התוצאות החלקיות שהגיעו במהלך הלילה הציגו מרוץ צמוד עם פערים קטנים בין המועמדים - תחילה הובילו הדמוקרטים ובהמשך גברו הרפובליקנים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הקלפיות בבחירות לסנאט במדינת ג'ורג'יה בארצות הברית נסגרו הלילה (רביעי) וספירת קולות המצביעים החלה. אם אחד הרפובליקנים או שניהם ינצחו, תשמור המפלגה הרפובליקנית על הרוב שלה בסנאט ותוכל לחסום יוזמות חקיקה ומינויים של ממשל ביידן. בצד הרפובליקני מתמודדים הסנאטורים המכהנים דיויד פרדו וקלי לפלר. מולם ניצבים הדמוקרטים ג׳ון אוסוף ורפאל וורנוק.

בספירת 75% מהקולות, המועמד הדמוקרטי רפאל וורנוק מוביל על יריביתו, הסנאטורית קלי לופלר, בעוד במירוץ השני הרפובליקני דייוויד פרדו מוביל בפער זעיר על יריבו ג'ון אוסוף. לפי נתוני המדגמים, הקולות מתחלקים באופן כמעט שווה בין מועמדי המפלגות, ולפי שעה, מוקדם מדי לקבוע את זהות המנצחים באופן וודאי. המחוזות שנספרו עד כה הם יותר של הדמוקרטים.

הקרב בג'ורג'יה מעורר תשומת לב עצומה בארה"ב ובעולם כולו. הסיבוב השני בג'ורג'יה נערך כיוון שבסיבוב הראשון בנובמבר אף אחד מהמועמדים בשני המרוצים לא השיג לפחות 50% מהקולות. לשליטה בסנאט יש חשיבות גדולה בפוליטיקה האמריקנית, משום שבו עוברות החלטות רבות-משמעות כמו מינוי של שופטים ושגרירים ואישור של חוקים.

"בבחירה בוורנוק ואוסוף, אתם תביאו למדינות את המשאבים הנחוצים כדי להפיץ את החיסונים", אמר אתמול ביידן על המועמדים הדמוקרטים לסנאט, רפאל וורנוק וג'ון אוסוף. "מה שקורה עכשיו הוא בושה. אמרתי זאת בעבר, לחסן את אמריקה יהיה אחד מהאתגרים התפעוליים הגדולים שהאומה הזאת עמדה בפניהם, אבל ידענו זאת בחודש האחרון. הממשל הנוכחי התחיל בצורה איומה ונוראה. הנשיא משקיע יותר זמן בלהתבכיין ולהתלונן מלעשות משהו בנוגע לבעיה".

"אין סיכוי שהפסדנו את ג'ורג'יה, הבחירות היו מכורות", אמר טראמפ בעצרת שקיים בצפון המדינה מול אלפי תומכים. "הדמוקרטים מנסים לגנוב את הבית הלבן, אתם לא יכולים לתת להם. אתם לא יכולים פשוט לאפשר להם לגנוב את הסנאט האמריקני". לדבריו, "גורל המדינה מונח על כף המאזניים. החשיבות לא הייתה יכולה להיות גבוהה יותר", הצהיר הנשיא היוצא. "המושבים האלה בסנאט הם באמת קו ההגנה האחרון. זה קרב עבור המדינה שלנו, לא קרב בשביל טראמפ".

כזכור, נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ ביקש ישירות ממזכיר מדינת ג'ורג'יה להפוך את תוצאות הבחירות במדינה, בה הפסיד ליריבו הדמוקרטי בבחירות, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן – כך עולה מהקלטת שיחת הטלפון שפורסמה על ידי וושינגטון פוסט. בשיחה עם מזכיר מדינת ג'ורג'יה בראד רפנספרגר טען לכאורה טראמפ כי מוטלת על המזכיר החובה לבחון מחדש את תוצאות הבחירות לנשיאות שבהן הפסיד לביידן ב-11,779 קולות בג'ורג'יה.

"אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה קול אחד יותר ממה שיש לנו, כי ניצחנו במדינה הזאת", אמר הנשיא בהקלטה. "אני חושב שאתה צריך להגיד שתבחן את זה מחדש, ואתה יכול לבחון את מחדש, אבל תבחן עם אנשים שרוצים תשובות, לא עם אנשים שלא רוצים למצוא תשובות".

השיחה המוקלטת כוללת איומים מעורפלים של טראמפ כי רפנספרגר ופקיד אחר עשויים להתמודד עם "סיכון גדול", אם הם לא יצליחו לנקוט צעדים לקראת הפיכת ניצחונו של ביידן. טראמפ טען בשיחה, שנמשכה כשעה, שהיו זיופים בבחירות ושהציבור מצפה לראות תיקון של התוצאות. רפנספרגר דחה את הטענות, ואמר כי טראמפ מתבסס על מידע לא נכון.

"אין שום דבר רע בלהגיד שחישבת מחדש את מצב ההצבעה", נשמע טראמפ אומר בקלטת. "אתה יוצא במאות אלפי קולות". רפנספרגר נשמע מגיב: "ובכן אדוני הנשיא, העניין הוא שהנתונים שיש לך שגויים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture