Adam Schultz / Biden for President

במקביל למהומות: הוכרז ניצחון לדמוקרטים במרוץ לסנאט בג'ורג'יה

ניצחון שני המועמדים הדמוקרטים הוביל לשוויון בסנאט בין שתי המפלגות כך שסגנית הנשיא הנכנסת, קמלה האריס, תוכל להצביע כשוברת שוויון. ג'ון אוסוף היהודי גבר על הסנאטור הרפובליקני המכהן וניצח בבחירות לסנאט. המועמד השני התבטא בעבר באופן קשה נגד המדיניות הישראלית

המפלגה הדמוקרטית השלימה מהפך בסנאט, עם ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ון אוסוף על הסנאטור המכהן דייוויד פרדיו במרוץ בג'ורג'יה. אוסוף זכה ב-50.3% מהקולות, בעוד לדיוויד פרדו הרפובליקני היו 49.7%, עם ספירת 98% מהקולות. זאת אחרי שהכומר הדמוקרטי רפאל וורנוק הדיח את הסנאטורית הרפובליקנית המכהנת קלי לופלר.

הסנאט שאויש עד כה ברוב רפובליקני עם 52 נציגים מול 48 של הדמוקרטים, יאויש באופן שווה עם 50 נציגים לכל אחת משתי המפלגות. במצב זה של שוויון, סגנית הנשיא קמלה האריס תהווה את הקול המכריע בהצבעות בסנאט. הניצחון הדמוקרטי מקל מאוד על ביידן, והוא יאפשר לו להעביר רפורמות. הסנאט רשאי לאשר או למנוע את מינוי מועמדיו של ביידן לתפקידים בממשלו ובמערכת המשפט.

אוסוף, עיתונאי יהודי בן 33, יהיה הסנאטור הצעיר ביותר מאז שנות ה-70. אוסוף כבר הכריז על ניצחון מוקדם יותר. "ג'ורג'יה, תודה רבה על האמון שנתתם בי. לכבוד הוא לי לקבל את תמיכתכם ואמונכם, ואני מצפה לשרת אתכם", אמר. ביידן במהלך קמפין הבחירות קרא לתושבים בג'ורג'יה להצביע לאוסוף וטען כי הוא זה שיוכל: "לקדם עניינים", לעומת יריבו הרפובליקני.

וורנוק התבטא בעבר באופן קשה נגד המדיניות הישראלית מול הפלסטינים וטען שהיא "הורגת חפים מפשע 'כמו בציד ציפורים'". וורנוק המשיך והאשים את ישראל ב"מצור על עזה שהפך אותה לכלא". עם זאת, לאחרונה ניסה הסנאטור הנבחר לתקן את יחסיו עם ארגונים פרו-ישראלים והבטיח כי אם ייבחר "יעמוד לצידה של ישראל ויחזק את בטחונה ואת הברית עמה".

עם ההשתלטות על הסנאט משלימים הדמוקרטים השתלטות על הקונגרס כולו, משום שהם שולטים גם בבית התחתון של הקונגרס – בית הנבחרים. תהיה זו הפעם הראשונה זה עשור שהדמוקרטים שולטים גם בבית הלבן וגם בשני בתיו של הקונגרס, ומשמעות הדבר היא שלפחות בשנתיים הקרובות, עד לבחירות הבאות לקונגרס, יהיה להם קל בהרבה לקדם חוקים ומינויים המשרתים את האג'נדה שלהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו