Hamed Saber, ויקיפדיה

ישראל נערכת לתקיפה צבאית באיראן; הרמטכ"ל: הסכם הגרעין – דבר רע

ממשל ביידן נערך לחידוש המו"מ עם איראן ובישראל מחזירים את האופציה הצבאית לשולחן • צה"ל ביקש תוספת של מיליארדים כדי להערך לתקיפה והרמטכ"ל נשא נאום בו התייחס לסכנה מכיוון טהרן: "חזרה להסכם הגרעין מ-2015 או הסכם דומה היא דבר רע ולא נכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צה"ל מבקש מהקבינט הביטחוני האמור להתכנס בעוד מספר ימים לדיון, תוספת תקציבית של כ-3 מיליארד ש"ח. הנימוק: לממן מוכנות לתקיפה אפשרית באיראן, כדי למנוע מהם להשיג פצצה גרעינית.

לפי הדיווח של רון בן ישי באתר וויינט, הרמטכ"ל כוכבי מקבל בבקשתו לתוספת התקציבית תמיכה חד-משמעית הן מראש הממשלה בנימין נתניהו והן משר הביטחון בני גנץ, וזאת בשל החשש ממשל ביידן בארה"ב, המעוניין לחדש את המו"מ מול איראן.

בנאום שנשא הערב (שלישי) אומר הרמטכ"ל, "איראן זו בעיה אזורית ועולמית. מעל הכול אין ספק לאף אחד שאיראן שואפת להיות מדינת גרעין צבאי ולעשות בו שימוש".

"אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש איראן הייתה יכולה להשיג פצצה, מכיוון שהסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו. נכון להיום היא הגדילה את כמו החומר מעבר למותר, פיתחה ומייצרת צנטריפוגות מתקדמות שיאפשרו לזנק ולהסתער לעבר ייצור של פצצה בצווים מהירים של חודשים ואף שבועות".

כוכבי שיגר מסר ברור: "ראינו לאחרונה, עם חילופי הממשל, שהאיראנים הודיעו כי הם רוצים לחזור להסכם הקודם. אני מבקש לומר את עמדתי: חזרה להסכם מ-2015, או אפילו אם זה יהיה הסכם דומה עם מספר שיפורים, היא דבר רע ולא נכון. רע מבחינה אופרטיבית ואסטרטגית, מכיוון ששוב יאפשר בסופו ואולי לפני העשרה ופיתוח של יכולות הנשק. לכן כל דבר הדומה להסכם הוא דבר רע ולא נכון שאסור לאפשר".

הוא הוסיף כי "העובדה שאיראן לא מצליחה לשמור על עצמה כמדינה ריבונית מאפשרת לה לנסות להעביר אמל"ח לסוריה ולבנון", וציין, בלי לפרט יותר מידי, כי "אפשר להגיד בזהירות שצמצמנו את יכולות האויבים שלנו להעביר אמל"ח".

את הדברים אמר הרמטכ"ל בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), שם הוסיף כי הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב החלישו את אויבי ישראל. "הם נתקלים בקשיים, ואולי הדבר הכי חשוב – אנו לא מזהים כרגע שאף אחד מאויבינו או מהמדינות המקיפות אותנו מתכוון או שוקל ליצור מלחמה או מבצע נרחב כנגד ישראל".

"כל אויבינו נמצאים בשפל עמוק, גם כלכלית וגם בגלל הקורונה וחוסר אמון עמוק אצל כולם באופן שבו המשטרים שלהם מטפלים בנושא. ישראל וצה"ל מחזקים את הבריתות שלהם לאורך השנים. יש לנו את שיתוף הפעולה החזק ביותר עם ארצות הברית מבחינה אסטרטגית ומבצעית, מגיעים לרמה גבוהה ביותר".

הרמטכ"ל אף התריע בדבריו מתרחיש של מלחמה. "ביום פקודה ייפלו הרבה טילים, ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה, וזה לא יהיה פשוט. מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר בין אם בשטחים פתוחים של האויב או בנויים".

הוא אמר כי ארגוני הטרור כבר הפכו להיות "צבאות טרור". הוא הסביר כי הם הפכו לצבא כי "היום הם כבר עם עשרות אלפי לוחמים מאורגנים בגדודים", אך הם עדיין טרוריסטים "על שום העובדה שמכוונים באופן ברור ומוצהר את האש שלהם לעבר מדינת ישראל. לא לעבר חיילים וצבא, אבל גם זה".

רב אלוף אביב כוכבי התריע עוד כי "מסלול הרקטות הוא משמעותי ביותר: האנשים גדלו, היקף הרקטות וגם הטווח שהגיע לממדים משמעותיים", ולכן, לדבריו, ישראל עושה הכל כדי למנוע מלחמה בה יפלו טילים רבים על העורף הישראלי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture