תוצאות ההתבטאות האנטישמית של הנשיא: גל אלימות נגד יהודי תוניסיה

בקהילה היהודית בתוניסיה מדווחים בימים האחרונים על שורה של מעשי אלימות נגד יהודים, כולל תקיפה אכזרית של בחורה ושל ילד קטן - כאשר בחלק מהמקרים המשטרה לא עצרה חשודים • הכל התחיל בהאשמה האנטישמית של הנשיא כי "היהודים גנבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחורה יהודייה בשנות העשרים לחייה הותקפה על ידי שני גברים תוניסאיים שהגיעו ל"אי הכהנים", תפסו אותה ליד ביתה, וחנקו אותה במשך דקות ארוכות. אירוע מזעזע זה, מצטרף לשורת התקריות האלימות נגד יהודים המתגוררים בג'רבה שבתוניסיה.

בקהילה היהודית המקומית מדווחים על עלייה משמעותית במקרי אנטישמיות הכוללים שורה של תקיפות פיזיות כלפי יהודים, בעיקר נשים וילדים, מאז ההתבטאות האנטישמית של הנשיא קייס סייד.

הבחורה הצעירה ניצלה בנס אחרי שעובר אורח זיהה את המתרחש והצליח להבריח את שני האלמונים. גם בשבוע שעבר, הותקף ילד יהודי בן 10 על ידי מוסלמי מקומי, ועד כה המשטרה לא עשתה דבר.

גורמים בקהילה היהודית המקומית אף דיווחו כי בכיר במשטרה אמר להם כי היהודים אכן אינם מקבלים את היחס הראוי מצד השלטונות, וכי כדאי להם לעורר לחץ בינלאומי – אולי זה יעזור ויעורר את השלטונות לשמור על חיי היהודים.

ב'ועידת רבני אירופה' עוקבים בחרדה אחר ההתנכלויות הקשות נגד אנשי הקהילה היהודית ומוטרדים מאוד מאדישות המשטרה ושלטונות תוניסיה. נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי 'ממשלת תוניסיה היא הערבה לשלומם וביטחונם של יהודי המדינה. 'אנו דורשים מהשלטונות לתגבר את האבטחה סביב אנשי הקהילה היהודית ומוסדותיה ולהבטיח את שלומם וביטחונם'.

משירותי הביטחון והמשטרה בג'רבה נמסר כי אין כל שינוי ביחס ליהודים וכי הם זוכים ליחס דומה לכל אזרחי המדינה. בשיחה של ראש שירותי הביטחון באי עם סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', יועצו המיוחד של רבה של צרפת הרב משה לוין המבקר רבות בתוניסיה נאמר כי תלונתה של האשה שהותקפה נבדק במהירות ובנחישות וכי בידי המשטרה שני חשודים שזוהו על ידה, והם יובאו מחר בפני בית המשפט.

לדברי הבכיר התקיפה בוצעה בשל שוד מכשיר הטלפון בידה ומשזעקה לעזרה, הם ניסו לחנוק אותה. בקשר לילד בן העשר אמר הבכיר כי לא הוגשה כל תלונה למשטרה ולכן אין לו כל בירור בעניין. כשתוגש תלונה היא תיבדק כמובן במהירות האפשרית. הרב לוין אמר כי בדק את אמיתות הדברים גם עם שר התיירות התוניסאי לשעבר מר רנה טרבלסי שנמצא כעת בג'רבה.

בקהילה מפנים אצבע מאשימה כלפי הנשיא החדש, קייס סייד, וההתבטאות האנטישמית שלו נגד יהודים, שהובילה לעליה המשמעותית בפגיעות האנטישמיות נגד יהודי הקהילה, שחיו עד כה בשלווה בין שכניהם המוסלמים.

במהלך סיור שערך בעקבות הפגנות שערכו, אמר סייד: "אנחנו יודעים מה זה עוני. יש מי שמבקש לנצל את העוני ואת הייאוש שלכם כדי לעורר מחאות. אל תתנו לאף אחד לנצל את הייאוש. אל תתקפו אף אחד. שמרו על הכבוד ועל כספם ורכושם של אנשים. אני יודע שהמקומיים פה הם ששמרו על המוסדות, היהודים הם שגונבים היום ומלבים את הקריאות לפזר את הפרלמנט".

בתגובה לביקורת נגד אותה התבטאות, שיגר מכתב הבהרה, בו לא התנצל על האמירה נגד היהודים אלא טען כי הוא עושה הפרדה בין היהודים למדינת ישראל והציונות, בדומה לטענות מצד שלטונות איראן.

בהודעת ההבהרה של לשכת הנשיאות התוניסאית נכתב כי "עמדת הנשיא הברורה היא כי יש להפריד בין היהדות לציונות. יש לזכור שהנשיא הזמין את הרבנים היהודים להשתתף בטקס השבעתו לנשיאות. הנשיא אף ביקר בבית הכנסת אל-גריבה, שם שוחח עם מספר נציגים יהודיים".

ד"ר מרים גז-אביגל, יו"ר מרכז הארגונים של יהודי ארצות ערב והאסלאם, שיגרה הודעת גינוי חריפה על ההתבטאות. "אנו, הקהילה התוניסאית היהודית במדינת ישראל ובעולם, מגנים בשאת נפש את התבטאויותיו האנטי יהודיות של נשיא תוניסיה מר קייס סעיד. במקום להגר למדינת ישראל או למדינות אחרות ולחבור למשפחותיהם, הם העדיפו לחיות כפטריוטים במדינת תוניסיה, שהם חשים שזו מדינתם, שהם רוצים לחיות בה ובה לגדל את ילדיהם כפטריוטים תוניסאים שנאמנים למדינה".

"אנו דואגים מאוד למשפחות שלנו שחיות היום בתוניסיה, שמא התבטאויות אלה יעודדו פוגרום. אנו קוראים לכל אנשי הרוח והתרבות בתוניסיה ובכל מקום לגנות את דברי נשיא תוניסיה מר קייס סעיד, בכדי שיחזור בו מהתבטאויותיו ויחזיר את חיי האחווה למקומם".

יצוין כי הקהילה היהודית בתוניסיה בראשות רבה של תוניסיה הרה"ג רבי חיים ביתאן, חבר בחטיבה הבין לאומית של 'ועידת רבני אירופה', מרוכזת ב'רובע היהודי הגדול' שבאי ג'רבה המאוכלס כולו ביהודים שומרי תורה ומצוות. מהקהילות המופלאות והעתיקות בתבל. והיא מאופיינת בשמירה הדוקה על מסורת ישראל אלפי שנים. מאז פרוץ המגיפה התושבים נשמעו בצייתנות להוראות משרד הבריאות כפי שגובשו ע"י ועד הקהילה בראשות הרב ביתאן. משרד הבריאות עם ועד הקהילה החליטו על שורה של צעדים חשובים למניעת התפשטות המחלה באי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתם עדיין עושים בתוניסיה ?!?
פטריוטים של תונסיה ?!?
קמה מדינת ישראל וזו מדינת היהודים למרות הממשל החילוני עדיין עדיף מאשר לחיות בארץ נכריה !!!
בואו לארץ וקיימו מצווה מהתורה של ישוב ארץ ישראל
בואו !!!

הגיע הזמן לחזור הביתה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture