138 מדינות באו"ם בחרו להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה משקיפה

יומם הגדול של הפלסטינים: ברוב מוחץ של 138 מדינות הוכרה הרשות הפלסטינית באו"ם כמדינה משקיפה שאינה חברה. 41 מדינות נמנעו ורק 9 הצביעו נגד. סמוך לשעת ההצבעה - אזעקת צבע אדום נשמעה בשער הנגב.

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הערב (חמישי) ברוב מוחץ את ההכרה ברשות הפלסטינית כמדינה לא חברה. 138 מדינות הצביעו בעד, 41 מדינות נמנעו ורק 9 הצביעו נגד. בין המתנגדות – ישראל, ארצות הברית וקנדה.

קרא עוד:

[postim]

נשיא הרשות אבו מאזן עלה הערב לנאום בעצרת האו"ם כשהוא מתקבל בתשואות רמות, וביקש מהמדינות החברות באו"ם "להנפיק את תעודת הלידה של פלסטין" כלשונו. בנאומו הזהיר אבו מאזן כי מדובר בהזמנות האחרונה לשלום. הוא הוסיף כי כל אחת מהמדינות שתתן את קולה למדינה פלסטינית, תומכת בחופש.

מי שהציג רשמית את הבקשה לשדרוג מעמד הרשות באו"ם היה נציג סודן באו"ם ולאחר מכן עלה יו"ר הרשות אבו מאזן ופתח את נאומו.

בפתח דבריו הזכיר את מבצע צה"ל 'עמוד ענן ברצועה, במהלכו היו הרוגים רבים ונגרם נזק רב לתשתיות ברצועה.

לדבריו, "התוקפנות הישראלית נגד עמנו ברצועת עזה הוכיחה שוב כמה דחוף זה לשים קץ לכיבוש הישראלי, ולאפשר לעמנו לזכות בחירות ובעצמאות. תוקפנות זו גם הוכיחה את דבקותה של הממשלה הישראלית במדיניות הכיבוש, בכוח הזרוע ובמלחמה, שבתורם מחייבים את הקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה כלפי העם הפלסטיני וכלפי השלום".

"לא באנו לכאן כדי לעשות דה-לגיטימציה למדינה שהתבססה לפני שנים – ישראל – אלא כדי לאשר את הלגיטימיות של מדינה שצריכה כעת להשיג את עצמאותה, וזוהי פלסטין, באנו ליזום ניסיון אמיתי ואחרון להשיג שלום. המהלך שלנו לא מכוון להריסת מה שנשאר מתהליך המשא-ומתן, שאיבד את מטרתו ואת האמינות שלו, אלא לנסות ולהפיח בו חיים חדשים ולהציב עבורו בסיס מוצק. בשם אש"ף, אני אומר: לא נוותר ולא נתעייף. הנחישות שלנו לא תדעך, ונמשיך לפעול להשגת שלום צודק. עם זאת, מעל לכל ולמרות הכול, אני מדגיש שעמנו לא יוותר על הזכויות הלאומיות הבסיסיות שלו, כפי שהוגדר בהחלטות האו"ם. לא נקבל כל דבר שהוא פחות מעצמאות המדינה הפלסטינית, עם מזרח ירושלים כבירתה, בכל השטחים הפלסטינים שנכבשו ב-1967, הדורש לחיות בביטחון לצד מדינת ישראל, עם פתרון לבעיה הפלסטינית על בסיס החלטה 194, בהתאם לחלק האופרטיבי של יוזמת השלום הערבית".

לאחר נאומו של אבו מאזן הגיב שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור ואמר כי "ישראל נשארת מחויבת לשלום, אך לא נקים עוד בסיס טרור אירני במרכז מדינתנו". לדבריו, "לפני שלושה חודשים נתניהו עמד כאן והושיט את ידו לשלום לנשיא עבאס. הוא אמר שמטרתו להכיר בשתי מדינות לשני עמים". פרושאור פנה לאבו מאזן ואמר: "הנשיא עבאס, לא שמעתי אותך משתמש בביטוי הזה היום. מעולם לא שמעתי אותך אומר את זה או מכיר בישראל כמדינת לאום לעם היהודי. אדוני הנשיא, זה הזמן שתתחיל לעשות היסטוריה בכך שתעשה שלום עם ישראל".

לאחר ההצבעה אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון כי "הצבעה חשובה התנהלה היום בעצרת הכללית לצרף את פלסטין". לדבריו, "ההצבעה מדגישה את הצורך הדחוף במשא ומתן, כדי לוודא שמדינה עצמאית וריבונית תחיה בביטחון לצד ישראל". המזכ"ל קרא לשני הצדדים לשוב ומשא ומתן ע"מ להשיג שלום בן קיימא.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה להחלטה באו"ם כי "מדובר בהחלטה חסרת משמעות שלא תשנה דבר בשטח. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר שלא תקום מדינה פלסטינית ללא הסדר שיבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. הוא לא ייתן שביהודה ושומרון יקום בסיס טרור איראני, נוסף על אלה שהוקמו בעזה ובלבנון. הדרך לשלום בין ירושלים לרמאללה עוברת במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, ולא בהחלטות חד-צדדיות".

החשש העיקרי כעת בישראל הוא מפני תביעות עתידיות שיוגשו בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נגד קציני צה"ל על פשעי מלחמה שכביכול בצעו במהלך הפעילות בעזה, וכן תביעות נגד בנייה בהתנחלויות.

כאמור, 138 מדינות הצביעו בעד ההכרה ברשות הפלסטינית כמדינה משקיפה שאינה חברה. 9 מדינות התנגדו ו-41 מדינות נמנעו.

ברצועת עזה חוגגים אלפים מאז שעות אחה"צ אתמול (רביעי) על ההחלטה הצפויה באו"ם והערב, החגיגות רק מתעצמות.

סמוך לשעת קבלת ההחלטה באו"ם נשמעה אזעקת צבע אדום באזור המועצה האזורית שער הנגב. כנראה מישהו ברשות לא שלט ברגשותיו הגואים והחליט לשגר מחווה לישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם פשוט מטורפים…!!!

מי יכול להסביר למה ארה"ב לא עשם ויטו על החלטה?

רבותי, אין לכם מה לחפש את הצדק או ההגיון בקרב 70 הזאבים!
הרב מבריסק הביע את דעתו בצורה נחרצת על מדינת ישראל החילונית והכפרנית. אילו זכינו, היה יכול להיות כאן קיבוץ גלויות אמיתי, אך מדינה שחרטה על דגלה שלא תזכיר לעולם שם שמיים (כן, כן. תשאלו את אבא אבן למשל) ובמגילת היסוד שלה סרבה להזכיר את שם ד'- מה שאפילו ארה"ב עשתה או מדינות קתוליות אחרות! מדינה כזו היא בסה"כ עוד נסיון של עמ"י בדרך לגאולה, ובשום אופן לא אתחלתא דגאולה.
הנסיון הזה עומד כנראה לפני סיום. אותו או"ם שהכיר במדינה נותן לה עכשיו את מכת הסיום. "לב מלכים…ביד ד'".
אין כאן מה להתרגש או להתפעל מתהפוכות מדיניות אלו או אחרות שידע עמנו זה אלפי שנים. פשוט להתחזק בתורה במצוות וביראת שמיים ולהתכונן בתוכנו להיות ראויים לביאת גואל צדק בב"א.

לכב' יהודי שחושב:
אתה צודק במאה אחוז! חזק ואמץ ותמשיך להעלות את ההשקפה הנכונה תמיד!

לב מלכים ושרים בלב ה' ואם הוא לא רוצה אין מי שיעשה וועטא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו