אסון קריסת הרכבל באיטליה: שלושה חשודים נעצרו – בהם מנכ"ל החברה

התובעת המקומית אולימפיה בוסי הממונה על חקירת האסון אמרה כי החשד נגדם הוא שהיו מודעים למעשה שהבלם ברכבל לא היה פעיל מאז 26 באפריל, היום שבו הקו נפתח אחרי השבתה ממושכת בתקופת הקורונה. השלושה בהם בעלי החברה חשודים במוות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

באתר התירות לה רפבוליקה האיטלקי שם התרחש אסון קריסת הרכבל בתחילת השבוע מדווחים הבוקר (רביעי) כי שלושה עובדי החברה האחראית על תפעול הרכבל נעצרו במהלך הלילה – ובראשם בעלי החברה לואיג'י נריני זאת לאחר חקירה שהתנהלה מאז התרחשות האסון.

כוחות המשטרה במקום עצרו הבוקר את אחד ממנהלי ההנדסה בחברה וכן עובד נוסף. גם הבוקר, הדעה הרווחת היא שככל הנראה מה שגרם להתרסקות הרכבל הוא אותו "מזלג", כלי שהחזיק את בלמי החירום פתוחים – במטרה לעקוף תקלה שנמשכה במערכת הבלמים כבר חודש וחצי.

התובעת המקומית אולימפיה בוסי הממונה על חקירת האסון אמרה כי החשד נגדם הוא שהיו מודעים למעשה שהבלם ברכבל לא היה פעיל מאז 26 באפריל, היום שבו הקו נפתח מחדש אחרי השבתה ממושכת בתקופת הקורונה. לפי הדיווחים באיטליה לבלם הוסף רכיב כלשהו שמשבית אותו, אך הרכיב הזה שמכונה על-ידי מהנדסים "מזלג" לא הוסר. "זו הייתה החלטה שנעשתה מסיבות כלכליות", אמרה בוסי. "הקו היה צריך להישאר מקורקע".

גורמים המעורבים בחקירה אמרו לעיתון "לה רפובליקה" כי יש נגד החשודים "ראיות משמעותיות". בעיתון דווח עוד כי החשד נגדם הוא כעת חמור יותר, של עבירת הריגה. אם יורשעו בעבירה שכזו הם יוכלו להישלח לעד עשר שנות מאסר.

האסון גבה את חייהם של חמישה ישראלים בני משפחה אחת: עמית בירן וטל פלג-בירן, בנם בן השנתיים תום וסבה וסבתה של טל – יצחק וברברה כהן. איתן בירן בן ה-5, אחיו של תום, נפצע קשה באירוע.

אתמול הרופאים בבית החולים בטורינו החלו להעיר אותו מההרדמה ואמרו שהם אופטימיים ביחס למצבו אך הוא עדיין מונשם. העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" דיווח שהאב עמית גונן על בנו איתן בזמן קריסת קרון הרכבל, ובכך למעשה הציל את חייו.

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי מפרטי המקרה עולה כי, 15 הנוסעים עלו על הקרון בעיירה סטרזה לעבר פסגת הר מוטרונה. מדובר בנסיעה של כ-20 דקות. סמוך לשעה 12:30 וכ-300 מטר מהפסגה נקרע הכבל הגורר. בלם היד של הקרון, שהוא חלק ממנגנון הבטיחות של הרכבל – לא עבד, והקרון החל להידרדר מטה. בעודו באוויר, הקרון התנגש בעמוד הראשון – ואז צנח כ-20 מטרים על צלע ההר. הוא התגלגל פעמיים או שלוש כ-300 מטרים עד שהתרסק על העצים במדרון.

מפרטי המקרה עולה כי, האסון הכבד אירע בשל שתי תקלות מרכזיות: הכבל שעליו משונע הרכבל נקרע, והבלמים לא עבדו. פייר דמיאני, עיתונאי איטלקי אמר כי "הכבל הוחלף ב-2014, אבל כמה טכנאים אומרים שאולי אחרי הסגר הארוך הכבל לא עבד כפי שצריך, הוא לא היה משומן מספיק, ואולי זו אחת הסיבות לתקלה".

עוד דווח ב'חדשות 12' כי, בחקירה שיקיימו באיטליה יבדקו אם אכן נעשו בדיקות הכשירות הנדרשות אחרי שנת הקורונה שהייתה נטולת תיירים. עוד שאלה קשה שעולה מן האסון ויידרשו לענות עליה בחקירה היא אם בעל מקצוע בחן את היכולת של הקרון לעמוד בלחצים ואם הוא תקין מבחינה מכנית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture