"הצפה קטסטרופלית": 29 נהרגו באזור ניו יורק – שיא גשם במנהטן • צפו

מושלת ניו יורק ביקשה עזרה פדרלית לאסון הטבע החמור ביותר שפגע באזור מאז סופת הסופר סנדי ב-2012. עשרות בני אדם נהרגו ברחבי האזור, מקווינס ועד פנסילבניה. השיטפונות השביתו זמנית את הפעילות בנמלי התעופה בניו יורק ובניו ג'רזי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מטרופולין ניו יורק ספג אסון בלילה, כאשר שרידי הוריקן 'אידה' הציפו רכבות תחתיות, כבישים ובתים. עד כה 29 בני אדם נהרגו ברחבי האזור, מקווינס ועד פנסילבניה. מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, שהכריזה על מצב חירום, ביקשה עזרה פדרלית לאסון הטבע החמור ביותר שפגע באזור מאז סופת הסופר סנדי ב-2012.

לפחות תשע מתו בניו יורק, מתוכם שמונה התגוררו בדירות מרתף בקווינס וברוקלין. גילם של הקורבנות נע בין 2 ל -86. שמונה בני אדם נהרגו בניו ג'רזי, כולל ארבעה בני אדם במתחם דירות אחד. שלושה מתו בפנסילבניה, שם הסערה עוררה הרס בסופות טורנדו ושיטפונות כבדים.

בין ההרוגים היה הרב החסיד רבי שמואל דוד וייסמנדל זצ"ל בן השבעים עשה אתמול את דרכו ממונסי להר קיסקו, כשמכוניתו הוצפה במים גבוהים על גשר 'זי טאפן'. באופן טרגי הוא לא הצליח להימלט מהשיטפונות. הרב ויסמנדל היה אחד מעמודי התווך של קהילת נייטרא שהוקמה על ידי אביו. בקהילה החרדית מספרים על גודל הטרגדיה, בשל העובדה שמשפחתו עשתה מאמצים רבים לחלץ אותו ממי השיטפונות הגבוהים, ושלחה קריאות דחופות לכל מי שיש לו מכוניות גדולות יותר שיחלץ אותו מהגשר. אך למרבה הצער, לאחר שעות הוא חולץ כשהוא לא בן החיים.

מושלת ניו יורק ערכה מסיבת עיתונאים בשכונת קווינס המלאה בפסולת בעקבות ההצפה ואמרה: "קשה לדמיין את האובדן האנושי, אנשים פשוט מתו במכוניות שלהם, בבתיהם, במרתפים שלהם נכנעו לפגעי סערה אכזרית".

ראש העיר ביל דה בלאסיו כינה את הסופה "מחרידה" ואמר שאנשים בניו יורק "עוברים עכשיו גיהנום" וזקוקים לעזרה. "מה שעלינו לזהות זה את הפתאומיות האכזריות של סערות עכשיו – זה שונה. השיא שנקבע לפני שבועיים, שיא נוסף עכשיו, גשמים כמו שלא ראינו מעולם ", אמר. "זוהי שיחת ההשכמה הגדולה ביותר שיכולנו לקבל. נצטרך לעשות הרבה דברים בצורה שונה ומהיר".

הסיבה להצפות היא עוצמת הגשמים בפרק זמן קצר. בסנטרל פארק ברובע מנהטן נמדד שיא גשם של 8 ס"מ בשעה אחת בלבד. מה שעקף את השיא שנקבע ימים ספורים לפני כן במהלך הסופה הטרופית אנרי. ביום רביעי נמדדו בעיר ניו יורק יותר מ-18 ס"מ של גשם – הכמות היומית החמישית בגובהה בהיסטוריה של העיר.

השיטפונות השביתו זמנית את הפעילות בנמלי התעופה בניו יורק ובניו ג'רזי. מאות טיסות בוטלו בנמלים לה-גווארדיה, JFK וניוארק – שם התמודדו עם "שיטפון חמור", כשהטרמינל התמלא מים.

היום בבוקר מזג האוויר בניו יורק היה נוח, ובעיר פינו את העצים שקרסו ואת ההריסות שחסמו את הכבישים. בנוסף מאות אלפי בתים בצפון-מזרח ארה"ב נשארו ללא חשמל בעקבות נזקי השיטפונות.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture