סוריה: מעל חצי מיליון פליטים מתחילת המרד האזרחי

זרם הפליטים גובר ומתעצם משעה לשעה כאשר הפחד הגדול הוא מ'המכה האחרונה' כהגדרת גורמי ביטחון, שאסאד עלול להנחית על בני עמו לפני ההפסד בקרב, לפני כניסתם של כוחות צבאיים של מדינות המערב

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

מרחץ הדמים בסוריה לא נפסק, מיום ליום רק מתגברת הנהירה של אזרחים שהופכים להיות פליטים, חיים באוהלים נסמכים ונתמכים על ידי כוחות הצלב האדום, לאחר ששגרת חייהם הופגזה על ידי כוחות הצבא של באשאר אסאד נשיאה של סוריה לעת עתה.

קרא עוד:

[postim]

זרם הפליטים גובר ומתעצם משעה לשעה כאשר הפחד הגדול הוא מ'המכה האחרונה' כהגדרת גורמי ביטחון, שאסאד עלול להנחית על בני עמו לפני ההפסד בקרב, לפני כניסתם של כוחות צבאיים של מדינות המערב המראות כוננות להתערבות בסוריה השטופה בדמם, המכה האחרונה ככל המסתמן תלווה בירי של נשק כימי והשמדה המונית של אזרחים חפים מפשע.

חצי מיליון פליטים

במחנות הפליטים השונים שהוקמו שוהים מאז לתחילת המרד האזרחי מעל חצי מיליון אזרחים סוריה, חפים מפשע, מחנה זעתרי שהקמתו הושלמה על ידי שלטונות ירדן ובסיוע כוחות החירום של האו"ם לפני מספר חודשים מועטים כבר מאוכלס עם שלושים ושניים אלף אזרחים פליטים, כך על פי דיווח ב'הארץ'.

בכל מחנות הפליטים עסוקים האחראים מידי יום בבנייתם של עוד ועוד מקומות ואוהלי אכלוס לאלפי אזרחים אשר בכל יום נכנסים לרשימת הפליטים לאור התעקשותם של מדינות העולם למנוע את רצח והשפלת העם כבר בתחילת הלחימה לפני כמעט כשנתיים.

גורמי ביטחון במחנות הפליטים ספרו לכלי התקשורת ברחבי העולם על מהלכי הצבא בימים אלו, כאשר הם כבר מפחדים להתנייד בקבוצות קטנות מחשש מהכח העולה של המורדים, ואי לכך הם מתבצרים בקבוצות גדולות ויורים פגזים ללא הרף על תושבי הכפרים אזרחי סוריה התמימים.

אחד מהאזרחים שהצטרף בימים האחרונים למאות אלפי הפליטים סיפר לכלי התקשורת 'עד לימים האחרונים ניסינו לשמור על שגרה למרות ההתקפות, אך במים האחרונים הצבא מפגיז ללא הרף, בכל יום נהרגו תושבים בכפר, צבא סוריה החופשית הביא אותנו לכאן, למחנה הפליטים, כאן אנחנו מרגישים קצת יותר מוגנים'.

חשש משימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי

החשש משימוש של צבא אסאד במצבורי הנשק הבלתי קונבנציונאליים הופך למוחשי ביותר, לאחר שכבר נעשה שימוש בפצצות זרחן האסורים לשימוש על פי החוק הבינלאומי, כך על פי טענת ראשי המורדים.

לאור החששות על שימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי, מגלים מדינות המערב בראשות ארצות הברית סימני הכנה לכניסה והתערבות בסוריה, בשדות התעופה בירדן נראו נוחתים מטוסי תובלה של צבא ארצות הברית אשר הביאו ציוד צבאי, חשוב לציין שבירדן כבר מאומנים מזה תקופה ארוכה באופן רשמי חיילים ירדניים ועל פי דיווחים הם אלו שיתגברו את צבא ירדן במקרה של פגיעה כימית בירדן.

כזכור וכפי שדווח כאן בJDN  בארצות הברית כבר הכריזו על כוחות המורדים כמי שמייצג את העם הסורי, ואף הזהירו את שלטון אסאד על התערבות צבאית חיצונים ברגע שבו ייעשה שימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי לעבר המורדים, במקרה שכזה ירדן תיהפך לבסיסם של צבאות המערב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture