מכה קשה למכונת הכספים של חיזבאללה בדרום אמריקה: הבכיר הוסגר

חסן סעב, קולומביאני ממוצא לבנוני, נעצר בחשד שניהל "מכבסת כספים" עבור נשיא ונצואלה ניקולס מדורו - במקביל למימון ארגון הטרור חיזבאללה, עבורם גם אסף מידע על יעדים בניו יורק ואף ניסה לחסל אדם שחשד בו כמרגל ישראלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מכה לארגון חיזבאללה: ארה"ב הצליחה אתמול להניח את ידיה על אחד מהאנשים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות. מדובר באלכס סעב, מקורב לנשיא ונצואלה ניקולס מדורו והאיש שבמשך שנים ארוכות סייע לו לנהל ולקיים שורה ארוכה של מערכת משומנת להלבנת כספים והעלמת מיסים, תוך שהוא נחשד כי הוציא מוונצואלה יותר מכ-350 מיליון דולר באופן לא חוקי, כולל לארה"ב.

אך לא פחות חשוב מזה, סעב, נחשב לאחד המממנים החשובים של ארגון הטרור חיזבאללה. הוא מנהל שורה של עסקים לא חוקיים באמריקה הלטינית שתכליתם לייצר כסף לארגון של נסראללה.

סעב, בן 49, הוא קולומביאני ממוצא לבנוני ומוכר בכמה שמות שונים כמו אלכס, אלכסיי, עלי חסן וראשיד. בשנת 1996, כשהיה בן 24, הצטרף לארגון חיזבאללה. משימתו הראשונה במסגרת הארגון הייתה בלבנון, שם הוא ביצע עבודות תצפית ומעקב אחר פעילות כוחות צה"ל ששהו ברצועת הביטחון בדרום המדינה באזור הכפר יארון, סמוך לקיבוץ יראון.

בשנת 1999 הוא כבר לקח חלק בסדרת אימוני השטח של חיזבאללה, שם התאמן בירי במגוון סוגי נשק, אולם כשנה לאחר מכן עבר הסבה ליחידה אחרת בחיזבאללה, המתמחה בארגון וביצוע פעולות ברחבי העולם.

באותה שנה נכנס לאמריקה כחוק באמצעות דרכון לבנוני, לפני שהגיש בקשה לאזרחות אמריקאית בשנת 2005 אותה קיבל ב-2008. לאחר המעבר לאמריקה, משימותיו כללו מעקב אחר הפעילות באתרים בניו יורק, כולל מטה האו"ם, פסל החירות, מרכז רוקפלר, טיימס סקוור ושדות תעופה מקומיים. הוא העביר פרטים ומידע מודיעיני על אתרים אלה, כולל תצלומים.

עוד נטען על ידי משרד המשפטים כי סעב התמקד בדיווחיו בכל נקודות התורפה של אותם אתרים, וכיצד מתקפה עליהם תוכל להיות הקטלנית ביותר. בין היתר נטען שהוא פירט את חוזק המבנים והחומרים שמהם הם עשויים, כולל מה שכונה "נקודות חלשות". ה-FBI ציין כי הוא ביצע פעולות דומות גם בעיר הבירה וושינגטון ובערים נוספות, לאחר שהצליחו ליירט חלק מההודעות והמסרים שהעביר סעב.

דוח מיוחד של משרד המשפטים האמריקני קובע כי במהלך השנים האחרונות, מבלי שצוין מועד מדויק, ניסה סעב לחסל אדם שהוא חשד בו כי הוא מרגל ישראלי. מהדיווח עולה כי מדובר באדם שסעב היה עימו בקשר, ובמקביל חשד כי הוא סוכן ישראלי. על פי הדיווח הוא כיוון אליו נשק מיוחד מטווח קרוב וניסה לחסל אותו. סעב לחץ על ההדק פעמיים, אך מסיבה שאינה ברורה הנשק לא ירה.

ג'פרי ברמן, התובע הכללי של מנהטן, אמר עליו בשנים האחרונות: "סעב היה חבר בכיר בארגון חיזבאללה וניהל את תוכניות פיגועי החוץ שלו. בין היתר הוא אומן לרגל ותצפת אחר היעדים הפוטנציאליים הטובים ביותר לביצוע פיגוע. למרות שהוא מחזיק באזרחות אמריקנית, אין כל ספק שהנאמנות האמיתית שלו נתונה לארגון הטרור חיזבאללה, האחראי לרציחתם של מאות, כולל אזרחי וחיילי ארה"ב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture