דיווח: 10 מדענים איראניים גויסו ע"י המוסד בכדי לפוצץ את מתקן הגרעין בנתנז

העיתון הבריטי-יהודי "ג'ואיש כרוניקל" טוען כי מל"ט הצניח את חומרי הנפץ ששימשו את המדענים לפיצוץ המתקן, ומטענים נוספים הוברחו למתקן המאובטח היטב בתוך קופסאות קרטון שהכילו מזון והגיעו על משאית של חברת קייטרינג

המוסד גייס מדעני גרעין איראניים לבצע פעולות חשאיות שהובילו לפיצוץ אחד ממתקני הגרעין הרגישים ביותר של המשטר האיראני, כך טוען העיתון הבריטי-יהודי "ג'ואיש כרוניקל".

לפי הדיווח, המוסד פנה לעשרה מדענים שנמצאים בצוות המחקר והם הסכימו להרוס את מתקן הצנטריפוגות התת קרקעי A1000 בנתנז. עוד נכתב כי המדענים האמינו שהם עובדים בשביל גורמים עוינים.

בכתבה נטען כי מל"ט הצניח את חומרי הנפץ ששימשו את המדענים לפיצוץ המתקן, ומטענים נוספים הוברחו למתקן המאובטח היטב בתוך קופסאות קרטון שהכילו מזון והגיעו על משאית של חברת קייטרינג. המטענים הוטמנו בשנת 2019 והופעלו כשנה לאחר מכן.

הפיצוץ הרס 90 אחוזים מהצנטריפוגות במפעל הגרעיני, דבר שעיכב את ההתקדמות לקראת פצצה והוציא את מתחם המפתח מכלל פעולה למשך עד תשעה חודשים.

עוד נטען בחשיפת העיתון כי ישראל עומדת גם מאחורי מתקפת המל"טים על מתקן ייצור להבי הצנטריפוגות בקארג' ,בו נעשה שימוש במל"טי נפץ שהוברחו לאיראן בחתיכות ושקלו כל אחד כמו אופנוע.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו