הקנצלר המיועד. צילום: Bundesministerium für Finanzen

בעקבות פריימריז: קנצלר אוסטריה צפוי שוב להתחלף

מפלגת השלטון באוסטריה בחרה בשר הפנים קרל ניהאמר לעמוד בראש המפלגה ובראשות קואליציי. הקנצלר הנוכחי אלכסנדר שלנברג, שהחליף לפני תקופה את הקנצלר לשעבר סבסטיאן קורץ, יפנה את מקומו עבור ניהאמר

מפלגת השלטון באוסטריה, "מפלגת העם" השמרנית, בחרה בסוף השבוע בשר הפנים קרל ניהאמר לעמוד בראש המפלגה ובראשות קואליציית המרכז-ימין במדינה. לשכתו של נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, מסרה שהנשיא ישביע את ניהאמר לקנצלר ביום שני הקרוב.

ניהאמר יהיה הקנצלר השלישי של אוסטריה בתוך חודשיים: בתחילת אוקטובר התפטר מתפקידו הקנצלר סבסטיאן קורץ, אחרי שנפתחה נגדו חקירה בחשד למתן שוחד בתמורה לסיקור חיובי.

קורץ פינה את מקומו לשר החוץ שלו, אלכסנדר שלנברג, והמשיך לעמוד בראש מפלגת השלטון ולהיות האיש החזק בפוליטיקה האוסטרית. ביום חמישי הודיע קורץ במפתיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, בגיל 35 בלבד.

ביום חמישי אמר שלנברג שהוא מוכן להתפטר וששני התפקידים (הקנצלר ויו"ר מפלגת השלטון) צריכים להיות מאוישים על-ידי אותם אדם. מפלגת הירוקים, השותפה של השמרנים בקואליציית המרכז-ימין וזו שדרשה את התפטרותו של קורץ בגלל החשד נגדו, לא תעמוד בדרכו של ניהאמר.

קרל ניהאמר נולד בווינה ב-1972, והיה בעברו איש צבא ויועץ תקשורת. הוא נכנס לפרלמנט ב-2017 – השנה שבה קורץ נבחר לקנצלר בגיל 31 בלבד – ובינואר 2020 התמנה לשר הפנים.

ניהאמר הצהיר שהמאבק בקורונה יהיה בראש סדר העדיפויות שלו כקנצלר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו