הסופה

צילום: מתוך טוויטר

הסופה "אלפיס" מכה ביון ובטורקיה: אלפי נהגים נתקעו בשלג; נמל התעופה הושבת • צפו

ביון 3,500 חולצו הלילה אחרי שנתקעו ברכביהם, חלקם ליותר מ-10 שעות, וטורקיה הושעו הטיסות בנמל התעופה הגדול. שלג נדיר שהביאה הסופה שבדרכה לישראל ממשיך לכסות את אתונה ואיסטנבול


תנועת הרכבים באיסטנבול נתקלת בקשיים. שימוש לפי סעיף 27 א*

הסופה "אלפיס" שצפויה להגיע לישראל ביממה הקרובה ממשיכה להוריד שלג כבד ולא שגרתי על יוון וטורקיה. לפנות בוקר (שלישי) נאלצו כוחות חילוץ והצלה ביון יחד עם חיילי הצבא היווני לחלץ יותר מ-3,500 בני אדם שנתקעו במכוניותיהם בכביש באתונה שנחסם על-ידי השלג. חלק מהנהגים נאלצו לנטוש את מכוניותיהם ולצעוד בשלג כדי להגיע למקום מבטחים.

כ-1,200 מכוניות נותרו תקועות בכביש אטיקי אודוס המקיף את הבירה היוונית. הרשויות עדכנו הבוקר כי "היה לנו לילה קשה מאוד, ומושקעים מאמצים על-אנושיים בפינוי הנהגים באטיקי אודוס. אנחנו עדיין נמצאים בשלב קשה מאוד, ולפי תחזית מזג האוויר נכונו לנו אתגרים חדשים בתוך זמן קצר".


צילום: מתוך טוויטר

הטמפרטורות במדינה צנחו עוד יותר במהלך הלילה וחיילים יצאו לחלק מזון, מים ושמיכות לנהגים. חלק מהנהגים מצאו עצמם תקועים יותר מ-10 שעות. הרשויות היווניות הכריזו היום על יום חופש ועל סגירת משרדי הממשלה ובתי העסק הפרטיים – למעט סופרמרקטים, בתי מרקחת ותחנות דלק – באזור אתונה ובכמה מאיי יוון.

בתוך כך, מזג אוויר סוער ממשיך לפקוד גם את טורקיה, זה היום השני ברציפות, באיסטנבול הושעו הטיסות בנמל התעופה הראשי של העיר בת 16 מיליון התושבים. נוסף על כך אסר מושל איסטנבול על כלי רכב פרטיים לנוע ברחובותיה עד 10 בבוקר בשל השלג הכבד שכיסה את הכבישים. המטרה היא לאפשר לרשויות לפנות קודם לכן שלג מהרחובות.


צילום: מתוך טוויטר

משאיות ומכוניות נתקעו בצדי הדרכים ברחבי איסטנבול, וברחבי המדינה נתקעו כ-4,600 בני אדם בשלג בכבישים ובמקומות אחרים. אלפים פונו למקלטים זמניים.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture