רדיפה נגד האופוזיציה הרוסית: אחיו של אלכסיי נבלני הוכרז כמבוקש

By Dmitry Aleshkovskiy - https://www.flickr.com/photos/aleshru/6268648905/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=100131768

רדיפה נגד האופוזיציה הרוסית: אחיו של אלכסיי נבלני הוכרז כמבוקש

אחיו של האופוזיציונר הרוסי המפורסם אלכסיי נבלני, אולג, הוכרז כמבוקש על ידי הרשויות ברוסיה • לפני כשנה גזר עליו ביהמ"ש מאסר על תנאי אך עכשיו הוחמר העונש למאסר בפועל • מנהיג האופוזיציה עצמו הוכרז כטרוריסט

אחיו של הפוליטיקאי ואיש האופוזיציה אלכסיי נבלני, אולג נבלני, הוכנס אתמול לרשימת המבוקשים של הממשל הרוסי, כך עולה ממאגר המידע של משרד הפנים במדינה. הרקע לכך הוא אישומו של נבלני האח לפני כחצי שנה בעבירת "תברואה" לאחר שקרא לפעילים לצאת להפגנה נגד המשטר, זאת בניגוד לתקנות הקורונה במדינה באותה התקופה.

בשל פעולה זו, אולג נבלני נשפט ונידון בחודש אוגוסט האחרון לשנת מאסר על תנאי, אך שירות הכליאה הפדרלי של רוסיה (FSIN) דרש אמש לפתע להמיר את עונשו למאסר בפועל, זאת לכאורה עקב "חשד להתחמקות מתשלום פיצויים בגין נזק וביצוע עבירה פלילית חדשה". מהי אותה עבירה פלילית? פרט זה לא צוין על ידי הרשויות.

עורך דינו של אולג נבלני, ניקוס פרסקבוב, מסר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי טרם קרא את העתירה החדשה שהוגשה והוא אינו יודע מה המניעים העומדים מאחורי החלטה זו.

בתוך כך, נודע כי השלטונות במוסקבה הכריזו על אלכסיי נבלני, שהורעל וכאמור כעת יושב בכלא, כ"טרוריסט" והכניסו אותו לרשימת ארגוני הטרור של המדינה. שמונת עוזריו הבכירים של נבלני הוכנסו גם כן לרשימה השחורה, ביניהם סובול וגאורגי אלבורוב, וחשבונות הבנק שלהם הוקפאו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו