הקואליציה לחיסול החרדים והערבים | טור פוליטי

התוכנית הסודית לחיסול המפלגות החרדיות | מדוע הבחירות לכנסת ה-19 חשובים יותר מתמיד לעתידה של החברה החרדית? | מכתב גלוי ליאיר לפיד.

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

לפני מספר שבועות התכנסו להם חברי מרכז הליכוד לאשר את ההסכם שנערך ונחתם בין נתניהו יו"ר הליכוד לבין ליברמן יו"ר ישראל ביתנו. חברי מרכז רבים התנגדו להסכם. כשהגעתי לכינוס שמעתי לא מעט תרעומת על ראש הממשלה ועל דרך ההתנהלות אבל בשעת מבחן כולם עמדו והריעו לנתניהו ,הוא ביקש לאשר והם אישרו. אני כתבתי את רשמי מאתו כינוס בטורי 'הצעה לסדר' וכתבתי באותו שבוע: "אנשי הליכוד הצביעו על הסכם שלא ראו ואין להם שמץ של מושג מה בדיוק נסגר בין נתניהו לליברמן".

קרא עוד:

[postim]

השבוע קיבלתי שיחת טלפון על הקו היה חבר כנסת מוכר מאוד מישראל ביתנו הוא ביקש לשוחח על מספר עניינים ובין השאר הוא סיפר על דבר אחד שהוא יודע שנסגר בהסכם בין ליברמן לנתניהו. הוא הדגיש, לא ראיתי את ההסכם ואני חושב שאף אחד בישראל ביתנו לא ראה את ההסכם. ליברמן בחר לשתף מספר מצומצם של אנשים בחלקים נבחרים מתוך ההסכם.

הח"כ מספר לי כך: "נתניהו וליברמן יודעים שיש קושי לנהל ממשלה הנשענת על מפלגות סקטוריאליות, מפלגות כאלו יוצרות מצב של לחץ וכניעה לתכתיבים שונים, בפועל קשה באמת להזיז דברים במדינה". והוא ממשיך להסביר: "הם סגרו את נושא שינוי שיטת הממשל. זאת אומרת חלק מחברי הכנסת יבחרו בבחירות אזוריות". בהסבר פשוט לקוראים, סביר להניח שבאם הרפורמה הזאת תעבור יהיה מצב שבו שישים חברי כנסת יבחרו בבחירה ישירה ושישים נוספים על פי אזור. המגורים. הדבר יגרום לתוצאה ישירה של הקטנת הכוח הפוליטי של המפלגות החרדיות. ומחיקת המפלגות הערביות.

אתו חבר כנסת השמיע באוזני כמעין מחאה "הייתכן שהסכם כה משמעותי עובר כך בשקט? היכן הרעש התקשורתי, היכן אותם עיתונאים או אנשי צדק ואיכות השלטון שיבקשו לחשוף את ההסכם?". היה רעש אבל ככל הנראה לא מספיק חזק. בישראל מייצרים חדשות בכל מספר דקות כך שהעיסוק בהסכם ותוכנו הופך להיות משהו ששייך כבר לנחלת העבר.

בתחילת השבוע דווח כי ראשי מפלגות השמאל והמרכז נפגשו לצורך הקמת גוש חוסם לנתניהו, המפגש לא צלח והם לא הגיעו להסכמה. אין זה המפגש הראשון. לפני מספר שבועות חשפתי בטורי 'הצעה לסדר' על מערכת קשרים הקיימת בין ראשי מפלגות המרכז שמאל המבקשים ליצור אלטרנטיבה שלטונית ראויה לנתניהו.

היום מסתבר, נתניהו יקרא ללפיד וללבני ויציע להם: בואו יחד, נעשה היסטוריה ונשנה את שיטת הממשל. יהיה להם קשה לסרב מכיוון שיש מכנה משותף בין נתניהו, ליברמן, לפיד וליבני. מבחינת הרביעייה הזו מחיקת המפלגות החרדיות זה דבר מבורך ויפה שעה אחת קודם. הצעה כמו שינוי שיטת הממשל יכולה להביא בשורה משמעותית לציבור אותו הם מייצגים. ליבני ולפיד, כל אחד בדרכו יחזור לבוחר ויגיד: "נכון לא הצלחנו להביא בשורה מדינית אבל בהחלט עשינו מהלך ראשוני של שינוי שיטת הממשל". וכך ליבני תסגור חשבון קטן עם ש"ס שהעדיפה את נתניהו על פניה. לפיד ינקום את נקמת אביו המנוח. וליברמן מצא נוסחה עוקפת בג"ץ לחיסול המפלגות הערביות.

והנה לכם המפגע הראשון של קואליצית נתניהו, ליברמן, לפיד וליבני. אם תרצו יהיה גם בנט הרי בסופו של דבר מישהו רוצה כאן רב ציוני אחד כדי להוציא את תיק הדתות מהחרדים על מנת לערוך תהליכי גיור מקלים.

המצוקה של יאיר לפיד

ימים לא קלים עוברים על יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד. לפיד צנח לפוליטיקה הישר מערוץ 2, יש לו עבר עשיר בכל תחום שתרצו "הוא נחשב לאחד מטובי הלוחמים שצה"ל גידל בעשור האחרון". "הוא בעל ניסיון עשיר בתחום הפוליטי וגם האקדמי". לא בכל יום זוכה עם ישראל למנהיג בשיעור קומה בדוגמתו של לפיד.

לפיד הוא אלוף ישראל בדיבורים ומומחה לקומבינות קצרות טווח בעולם האקדמי הוא אכן כבר הספיק לרשום פטנט אחד ברשם הפטנטים ד"ר ללא תואר ראשון ושני. הוא ילמד אתכם איך מסתערים על התואר השלישי בלי בגרות, תואר ראשון ותואר שני.

אם לשפוט על פי קיצורי הדרך שאותם עשה לפיד, אפשר לומר כי תעמולת הבחירות שלו היא חלק מאותם קיצורי דרך. בעוד מתמודדים אחרים ממפלגות שונות נדרשים להציג משנה סדורה בתחומים רבים המדיני החברתי כלכלי דת ומדינה אצל לפיד זה קצר ומהר.

את החשיבה המעמיקה והרצון לעסוק בשאלות בעלות משמעות הוא מפנה לנתיב השנאה כמו מופז. גם לפיד למד את הטריק 'הכה בחרדים והצל את מפלגתך'. שבוע שעבר בחר לפיד להתראיין לעיתון מעריב, לאור הראיון אני משגר אליו את המכתב הבא :

לכבוד
מר יאיר לפיד
יו"ר תנועת 'יש עתיד'

מכובדי שלום וברכה,

בשבוע שעבר התראיינת לעיתון מעריב, ככל הנראה אתה תשב בכנסת ה-19 ולפני שמך יקדימו לפחות את התואר חבר כנסת. ראשית, התרגשתי עד דמעות מהמחווה הפומבית שהפגנת כלפי (חרדי ששירת בצבא ועמל לפרנסתו) שהכתרת אותי בתואר אח.

מעניין מה אבא טומי היה אומר על כך? לא פחות ריגשה אותי העובדה שבימינו כל אחד עושה לביתו ואתה בחרת לעשות למען עם ישראל בארץ ישראל, דבר לא כל כך שכיח באזור תל אביב (לפחות על פי נתוני הגיוס של אכ"א).

הזכרת את אביך שאמר "אבא חשב שהדרך הנכונה להתמודד עם המגזרים, בעיקר עם המגזר החרדי, היא להציב מולם משהו לעומתי". ניכר מהראיון איתך שאכן זהו האתגר שהעמדת לך בשליחות הציבורית שייעדת לעצמך, ואבקש לברר איתך על פי הראיון האם הצלחת במשימה שנטלת על עצמך.

לגופו של ראיון אני לא אכנס איתך כלל לויכוח על היבטים חינוכים העולים מהראיון איתך, וכוונתי לייחס לילדך "שני בטלנים", על בנך הזוכה לתואר "טרמיט אחוז בולמוס", על האחיינים שלך אתה מספר שהוריהם "בעצם נעלו את הילדים באמבטיה …". (איפה ד"ר קדמן שצריך אותו?).

על אף שהנייר סובל הכל ועל אף שלא הסכמתי עם אביך כלל אני לא יכול לצטט את ביטוי "החיבה" "וההערכה" בהם אתה בחרת להשתמש כלפיו זה פשוט לא יעבור אישור של הועדה הרוחנית. אני מבקש את סליחתך. אני לא מתכוון להתווכח איתך גם על "האמת" שלך, על "הרב" שלך, ועל "החרדי" שלך שהרי אין מי שבנקודה זו יכריע בנינו.

אך אני כן מנסה לראות היכן נגמרת הפוליטיקה ומתחילה האמת, וכוונתי בניסיון שלך להציע עזרה לאותם חרדים שרוצים להשתלב בשוק העבודה לא רק כחוטבי עצים ושואבי מים, לאותם חרדים שגם הם רוצים לתרום למדינה בשירות בצבא, ורוצים לתרום מפרי עטם לעיתון במחנה, ולתרום מקולם בגלי צה"ל.

אני חייב לציין לשבח שבעבר אימצת בית ספר בדרום תל אביב, והתרמת עבורם אנשי עסקים על מנת שיוכלו לנסוע לפולין ללמוד על השואה. אני חייב לציין שאתה רוצה לעזור אתה יודע לעשות זאת, ולא רק לפזר סיסמאות.

מתי עזרת לבית ספר חרדי בהשגת מבנים שלא ילמדו במבנים טרומים?בבתי הספר של רשת החינוך של 'אל המעיין' יש בתי ספר רבים שמרבית ההורים עובדים לפרנסתם משרתים בצבא ולטענתך הם אחים שלך, אבל שם לא הזדרזת לסייע.

אני אשמח לשבת איתך ולשמוע כיצד ניתן לסייע לציבור החרדי ולא רק בהפרחת סיסמאות בחירות, שמי שבחר בהם עד היום לא קידם שום דבר, לרבות לאוכלוסיה שבחרה לתת לו את קולה.

לסיום, אבקש להתייחס גם ללימודים האקדמאים בהם אתה רוצה לזכות אותנו (הציבור החרדי). בר מזל אתה יאיר, למרבית אחי החרדים אין תעודת בגרות (כפי העולה מאתר ויקיפדיה גם לך אין), אבל ישנם כאלה שהידע שיש להם יכול בהחלט לזכות אותם כמוך בפטור מכל זה לרבות מתואר ראשון ושני, ולהתחיל בדיוק כמוך מסלול ישיר לדוקטורט.

אני אשמח לראות כיצד ניתן לסייע גם בדבר זה.

עומד לרשותך בנושא זה בלבד,

אברהם רוזן

הכותב משמש כפרשו פוליטי בעיתון 'יום ליום'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מכתב חזק ביותר נגד לפיד מעניין מה הוא מגיב

חהההה חחההה איזה קונספרציה כמה שילמו לו בש"ס שיכתוב את זה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture