לראשונה: שר האוצר הבא של ארצות הברית – יהודי חרדי

נשיא ארה"ב ברק אובמה ימנה מחר את יעקב ליאו (ג'ק לו) יהודי חרדי מוושינגטון לכהן כשר האוצר של ארה"ב במקום טימוטי גייתנר שעתיד לעזוב את תפקידו בסוף החודש | זו פעם ראשונה שיהודי חרדי מחזיק במשרה זו.

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ימנה מחר (חמישי) את ראש סגל הבית הלבן יעקב ליאו (ג'ק לו) לתפקיד שר האוצר – כך דיווחו גורמים בבית הלבן.

קרא עוד:

[postim]

יעקב ליאו, חרדי שומר תורה ומצוות יהיה החרדי הראשון שיזכה לשבת סביב שולחן ממלכת אובמה. ליאו יחליף בתפקידו את טימוטי גייתנר שעתיד לעזוב את תפקידו בסוף החודש.

מינויו של ליאו לתפקיד היה צפוי, לאחר ששימש כמנהל התקציבים של אובמה ושל הנשיא לשעבר ביל קלינטון. אם אכן הוא יזכה לאמונו של הסנאט, יצטרך ליאו (57) ששימש בתחילת כהונתו של אובמה כסגנה של מזכירת המדינה הילרי קלינטון, להתמודד עם שורה של נושאים כלכליים מסובכים, החל משוק הדיור ועד כובד משקלה הכלכלי הגובר של סין.

הבית הלבן רואה בליאו כמי שיכנס היטב לתפקיד מתווה המדיניות הכלכלית של ארה"ב מבית ומחוץ, בזכות ניסיונו כחבר הרשות המבצעת והן כאיש צוות בקונגרס.

שר האוצר העוזב – גייטנר, חבר מרכזי בצוות הכלכלי של אובמה במשך שנים, אשר לקח חלק משמעותי במשא ומתן עם מנהיגי הקונגרס לגבי הצוק הפיסקלי, הבהיר כבר בעבר כי ירצה לפרוש בסוף הקדנציה הראשונה של הנשיא אובמה; מה שישאיר את לו להתמודד עם האתגרים הפיסקליים הבאים, בעיקר במאבק על תקרת החוב.

ליאו נכנס לנעליו של יהודי אחר, רם עמנואל, לאחר שזה האחרון עזב את תפקידו כדי להתמודד על תפקיד ראש עיריית שיקגו (וזכה בתפקיד).

ליאו ממעט להתראיין, והראיון שערך עם ה'פורוורד' נועד לחזק את מעמדו המעורער של אובמה בקרב הקהילה היהודית.

כשנבחר לתפקיד, לפני כעשרה חודשים, היו שפקפקו ביכולתו, מכיוון שהוא שומר שבת ואינו זמין לעבודה השוטפת של הנשיא. "פעמים רבות, כאשר אני נמצא עם הנשיא בימי שישי באירועים שונים, הוא יסתכל על השעון וישאל 'לא הגיע הזמן שתלך?'" אמר לו בראיון. הוא הסביר כי הנשיא "לא באמת חושב שאני לא יודע מה השעה, אבל הוא אומר זאת כדי להזכיר לי שזה חשוב לו ושהוא מכבד את הדת שלי. כדי שאוכל לאזן בין הדברים". ליאו חזר והדגיש במהלך הראיון כי הנשיא אובמה מכבד את השבת.

ליאו שיתף כי אובמה היה מודע לחלוטין לכך שהוא שומר שבת כאשר הציע לו לראשונה את התפקיד. "הוא העלה את הנושא ואמר, 'אני יודע שעניינים יצוצו כשיהיו מקרי חירום בשבת. אני מכיר אותך מספיק כדי לדעת שתדע איך להתמודד. אני רוצה שתדע שלא אבקש ממך לעבוד בשבת אם זה לא באמת נצרך. חשוב לי שתדע'".

ליאו הוחמא מדבריו של הנשיא. "הבהרתי לאובמה שלא יצטרך לחשוש מסוגיית השבת", אמר בראיון. "במקרה חירום אעשה הכול כדי לדאוג לכך שאנשים לא יהיו בסכנה. אין זה סותר את אמונתי".

בפועל, סיפר ליאו, כי הוא מצליח לשלב בין שמירת השבת והקריירה, בימי שישי הוא עוזב את הבית הלבן מעט לפני כניסת השבת, ובמקרה של צורך דחוף במהלך השבת הוא מגיע למקום ברגל. ליאו נועץ בכמה רבנים בכל הנוגע לחילול השבת בעת הצורך, והם התירו לו לעבוד בשבת במקרים מסויימים.

זה לא התפקיד הראשון של ג'ק לו בשירות הבית הלבן. כשעבד בממשל קלינטון כגזבר הבית הלבן, דאג הנשיא לאפשר לו שלא לעבוד במהלך השבת, והזעיק אותו רק בשעת חירום.

לו אינו מתנצל על אמונתו. "אם אתה נאמן לאמונותיך, אנשים יכבדו אותך", אמר וסיכם בסיסמת בחירות מובהקת: "הנשיא אובמה רואה באמונה שלי סימן לחוזק, ערך מוסף. הוא מבין שהדת משקפת את העקרונות שאני דבק בהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה שיזכה לשבת סביב שולחן השלא עשני גוי הזה איזה מין זכות היא זאת

הוא לא חרדי,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture