אלג'יריה: קרב בין החוטפים לצבא – עשרות שבויים נהרגו בהפגזות

30 עובדים אלג'ירים הצליחו לברוח ממתקן הגז של חברת BP בו הם הוחזקו כבני ערובה של ארגון טרור המזוהה עם אל-קעאידה. על פי עיתון יומי מקומי, 40 אלג'ירים שוחררו, הקרב במתחם בעיצומו.

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

אירוע מתגלגל באלג'ריה: בשעה האחרונה מסוקים של צבא אלג'יריה הפציצו היום (חמישי) את שדה הגז שבו מוחזקים עשרות בני ערובה על ידי ארגון המזוהה עם אל-קאעידה. כך דיווחה סוכנות הידיעות ANI במאוריטניה מפי אחד החוטפים. על פי הדיווח, בהפצצה נהרגו 34 בני ערובה ו-15 חוטפים.

קרא עוד:

[postim]

גורם ביטחוני באלג'יריה מסר כי 25 בני אדם, כולל שני אזרחים יפנים, ברחו משבי חוטפיהם בשדה הגז בצפון מזרח המדינה. ראוי לציין כי מאלג'יריה מגיעים ביממה האחרונה דיווחים לא מפורטים ושלא ניתן לבדוק את אמינותם.

דובר החוטפים מארגון "בריגדת רעולי הפנים" מסר כי אנשיו יוציאו להורג את בני הערובה הנותרים אם צבא אלג'יריה יתקרב אליהם.

מוקדם יותר דווחה סוכנות הידיעות הרשמית של אלג'יריה APS (ה') כי 30 עובדים אלג'ירים הצליחו לברוח ממתקן הגז של חברת BP בו הם הוחזקו כבני ערובה של ארגון טרור המזוהה עם אל-קעאידה. על פי עיתון יומי מקומי, 40 אלג'ירים שוחררו, לרבות נשים. במקביל, דרשו החוטפים מעבר בטוח ללוב.

הטלווזיה הצרפתית מדווחת כי החוטפים אילצו חלק מבני הערובה שנלקחו על ידם לעטות חגורות נפץ. אחד מבני הערובה אמר לערוץ הצרפתי בשיחת טלפון כי החטופים חמושים בנשק רב. על פי רשת אל ערביה 150 עובדי שדה הגז שוחררו, וכעת עדיין מוחזקים במקום 41 אזרחים זרים על-ידי אנשי המילציה האיסלמיסטיים.

ממשלת אלג'יר ככל הנראה הייתה במגעים במהלך הלילה עם גורמים בארה"ב וצרפת לגבי אפשרות של התערבות כוחות בינלאומיים במאבק נגד החוטפים, זאת על פי דיווח שנמסר לרשת החדשות האמריקאית "פוקס". במקביל, בכירים אלג'ירים יצרו קשר עם זקני העם אשר ככל הנראה נמצאים בקשר הדוק עם קבוצת הקיצוניים האסלאמיים, בתקווה כי יסיעו בקידום מו"מ.

החמושים האיסלאמיסטים החזיקו ב-41 בני ערובה זרים כפו על כמה בני ערובה ללבוש חגורות נפץ, על פי הדיווחים בצרפת. מוקדם יותר הודיעו אנשי המיליציה כי הצליחו לבלום ניסיון של הצבא האלג'ירי להיכנס לאזור שדה הגז. כך דיווחה סוכנות הידיעות ANI ממאוריטניה.

רשת הטלוויזיה המקומית שוחחה עם אחד החטופים שאמר כי הטרוריסטים חמושים בכלי נשק רבים ואיימו לפוצץ את מתקן הגז הטבעי אם ייעשה ניסיון לפרוץ למתחם. "הם תקפו שני אתרים בו זמנית, נכנסו פנימה וכשהגיע האור כינסו את כולם",

לפי אחד מאנשי המיליציה "בריגדת רעולי הפנים", המזוהה עם אל-קאעידה, בעת ניסיון השחרור במקום היו חילופי אש, וחיילי צבא אלג'יריה נאלצו לסגת. הוא ציין כי במקום ישנם עשרות אנשי מיליציה המשגיחים על בני הערובה, והם חמושים לא רק ברובים אלא גם במרגמות וברקטות נ"מ. הם הבהירו כי השתלטו על שדה הגז בתגובה למתקפה הצרפתית במאלי והתנו את שחרור בני הערובה בהפסקת תקיפות הצבא הצרפתי במדינה הסמוכה.

במקביל ישנה מעורבות בינלאומית בנידון שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי ממשלת בריטניה "פועלת מסביב לשעון" לפתרון המצב שאותו הגדיר "מסוכן מאוד". הייג הביע ספקנות בנוגע לקשר ישיר בין החטיפה לבין התקיפה הצרפתית במאלי, וציין כי "בדרך כלל לוקח זמן רב לתכנן מבצעים מסוג זה". לעיתון הגארדיאן הבריטי אמר הייג: "אנחנו בקשר צמוד עם הממשלה והצבא האלג'יראים, וראשי הממשלה של שתי המדינות שוחחו ביניהם". אתמול ציינה ממשלת אלג'יריה שלא תנהל מו"מ עם טרוריסטים.

בני הערובה ישנם שבעה אזרחים אמריקנים, אמר שר ההגנה האמריקני, ליאון פאנטה, כי ארצות הברית תגיב למשבר בני הערובה ו"תפעל בכל האמצעים הדרושים". בתגובה, מסר דובר המזוהה עם המיליציה האיסלאמיסטית כי "ארצות הברית תישא בתוצאות אם תתערב במשבר או במלחמה במאלי".

בין בני הערובה גם אזרחי יפן. מזכיר הקבינט היפני, יושידה סוגה, אמר כי מדינתו "פועלת לשחרר את האזרחים היפנים החטופים בהקדם האפשרי, תוך שיתוף פעולה צמוד בשיתוף מדינות נוספות". ראש הממשלה, שינזו אבה, אמר במהלך ביקור בווייטנאם כי "יפן לעולם לא מגלה סובלנות למקרים כאלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture