נתניהו עידכן את הממשל על התקיפה בסוריה | זעם בחיזבאללה

הניו יורק טיימס מדווח כי נתניהו עידכן את הממשל האמריקני על התקיפה בסוריה | לדברי העיתון המהלך הישראלי הנו הערת אזהרה לחיזבאללה | החיזבאללה מגיב: זו תוקפנות של ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

הניו יורק טיימס מדווח הבוקר (חמישי) כי נתניהו עידכן את הממשל האמריקני על התקיפה בסוריה. לדברי העיתון המהלך הישראלי הנו הערת אזהרה לחיזבאללה שלא ינסה לנצל את הכאוס בסוריה על מנת להגביר את כוחו וארסנל הנשק שלו.

קרא עוד:

[postim]

גורם בממשל אמר לניו יורק טיימס כי המשאיות שנפגעו ככל הנראה נשאו טילי נ"מ מתקדמים מדגם SA-17. מתיו לוויט, מומחה ללחימה בטרור ממכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב, הסביר כי אם הטילים יגיעו לידי חיזבאללה יהווה הדבר בעיה רצינית עבור ממשלת ישראל.

גורמים ישראליים ואמריקאיים אמרו לטיימס הלונדוני כי מטוסי חיל האוויר השמידו שיירת משאיות שנשאו טילי 17-SA מתקדמים וציוד אלקטרוני שמסוגל לשבש מערכות GPS של כלי טיס בלתי מאוישים.

גורם מודיעיני ישראלי אמר לעיתון הבריטי כי אמצעי לחימה כאלה בידי חיזבאללה יהווה "שינוי של כללי המשחק" מאחר שהטילים יערערו את העליונות האווירית. "לא נאפשר למערכות נשק שגורמות לחיל האוויר שלנו להיות פגיע ליפול לידי ארגוני טרור", אמר.

על פי רשת "סקיי" הבריטית, בתקיפה השתתפו 12 מטוסים, בשלוש גיחות, באזור שבין הכפר הסורי זבאדני לכפר הלבנוני נבי שית שבבקעת הלבנון. כמו כן נמסר כי בתקיפה לקחו חלק גם כלי טיס לא מאוישים. על פי הדיווחים, המטוסים יצאו משטח ישראל, חלפו מעל נקורה, משם לצפון-מזרח מעל העיירה בינת ג'בייל, והמשיכו צפונה אל היעד – באזור זבאדני, שבעה ק"מ מגבול סוריה לבנון.

מקורות בלבנון טענו כי השיירה שהותקפה יצאה לדרכה מקרבת העיר הסורית אל-קסיר, מרחק כ-15 ק"מ מגבול לבנון, אזור המצוי עדיין בשליטת אסד.

במקביל ארגון חיזבאללה אישר הבוקר (חמישי) כי אכן אירעה תקיפה במהלך יום רביעי באזור הגבול שבין סוריה ללבנון. עם זאת על פי ההצהרה הרשמית של הארגון התקיפה בוצעה נגד מתקן מחקר צבאי סורי ולא נגד שיירת נשק.

"אנו מביעים סולידריות מלאה עם ההנהגה הסורית. אנחנו תומכים ועומדים לצד השלטון, הצבא והעם הסורי", נאמר בהודעת ארגונו של חסן נסראללה. בהמשך ההודעה נאמר כי המתקן שהופצץ שימש למחקר מדעי.

"ישראל ביצעה התקפה פראית במהלכה נהרגו מספר אזרחים והמבנה נהרס", נכתב. הארגון המשיך ואמר כי הוא מגנה את התוקפנות הישראלית. "מה שקרה אתמול הוא תוקפנות פראית שמצריכה גינוי נרחב מצד הקהילה הבינלאומית", נאמר.

בהמשך ההודעה הדגיש הארגון כי הדרך היחידה לפתור את המשבר בסוריה היא דרך דיאלוג לאומי. "זהו הפתרון היחידי להפסקת שפיכת הדם הסורי וכדי לשמר את עמידתה של סוריה כנגד האויבים", נכתב בהודעת הארגון הלבנוני.

לעומת זאת לאחר הכחשות של גורמים בלתי רשמים מטעם הממשל בדמשק אישרו אמש גורמים בפיקוד הצבא הסורי כי אכן הייתה בשטחם תקיפה מן האוויר בלילה שבין יום שלישי לרביעי, כפי שפורסם בתקשורת הזרה המטוסים לא תקפו שיירת נשק שעשתה את דרכה ללבנון אלא אתר מחקר צבאי בג'מראיה, בפרברי הבירה דמשק. המורדים בסוריה טענו אמש כי האתר שהותקף שימש לפיתוח נשק כימי. בישראל סירבו להגיב לדיווחים.

רמטכ"ל הצבא הסורי, עלי עבדאללה איוב, האשים את ישראל "בשיתוף פעולה עם מדינות זרות בפגיעה בעם הסורי ובשיבוש היכולות הצבאיות של סוריה כדי לסייע לקבוצות החמושות המבקשות לפגוע במשטר".

גורמים בצבא הסורי אמרו כי כוחות המורדים ניסו מספר פעמים לפגוע באותו אתר – ללא הצלחה. הם שרטטו את נתיב תנועת המטוסים הישראלים ואמרו: "המטוסים הסתננו בטיסה נמוכה מאזור רמת הגולן והחרמון, הצליחו לעבור מתחת לכל אמצעי הגילוי הסוריים למחוז ג'מראיה ואז הפגיזו את אתר המחקר הצבאי". לטענת הצבא הסורי, המבנה נהרס לחלוטין, שני עובדים נהרגו וחמישה נפצעו.

"עכשיו ברור לכולם שישראל מניעה ומוציאה לפועל את פעולות הטרור בתוך סוריה", אמרו. "הם תומכים בצורה פעילה יחד עם מדינות זרות נוספות בראשות טורקיה וקטאר, בפעילות המורדים במשטר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture