החלום ופשרו: תדהמה בקהילה החרדית בארה"ב

סיפור מטלטל של חלום בלתי ברור לגוי גרמני, המתעסק בחילוץ גופות בארצות הברית, מכה גלים בעולם היהודי • חלום חלמתי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארונו של הרופא היהודי, ברוך שאול גרובויס, שקפא למוות בארה"ב, מובא היום (ב') לקבורה בישראל, כשחלום מופלא שמזעזע את יהודי ארצות הברית מלווה את כל הסיפור הסבוך.

עוד בנושא

[postim]

כפי שדיווחנו בעבר, רופא יהודי מניו-יורק קפא למוות בעת שטייל באזור הררי במדינת וושינגטון. לאחר מותו, התפתחה מהומה משפטית בין נציגים יהודים לבין הרשויות המקומיות, לאחר שהאחרונים דרשו את נתיחתו של גופת הנפטר.

בית המשפט פסק שיש לשחרר את הנפטר ולא לנתחו, אולם האחראי על ניתוחי מתים ערער בוושינגטון לבית המשפט העליון ודרש את הנתיחה.

ההכרעה לשחרר את הגופה לקבורה יהודית וללא נתיחה, נפלה לאחר שגוי מקומי בשם יובי נרינג ממוצא גרמני, היה אחראי על צוות חילוץ הנפטר. הוא מצא את גופתו של הרופא ותיעד במצלמתו את כל המתרחש, כאשר רואים בבירור שלא היו סימני אלימות חשודים שיצריכו חקירה מעמיקה של פרטי הסיפור.

כששמע נרינג שמעבירים את הנפטר לקבורה בארץ-ישראל התקשר לאחד העסקנים שטיפל במקרה וסיפר לו, שעד עתה חש בושה לספר את סיפורו, אולם הוא כבר אינו מסוגל להתאפק, כשהוא רואה בחוש איך שכל פרטי הסיפור מצטרפים לכדי סיפור מופלא אחד.

חלום הטלית בירושלים

וכך הוא סיפר: "בוודאי התפלאת קצת כשראית איך אני מנסה בכל כוחי לשכנע את השופט לשחרר את הנפטר, מעבר למה שהייתי חייב מתוקף תפקידי. אסביר לך ממה נבע הדחף שלי לעזור לכם".

כאן הוא סיפר כי בלילה חלם שלאחר חילוץ הנפטר, הוא נמצא בירושלים, בארץ ישראל, למרות שמעולם לא ביקר בה. הוא עומד יחד עם אנשים נוספים בלוויה יהודית, וכאן הצליח הגוי לתאר לפרטי פרטים מראה אופייני ללוויה יהודית, כולל ההפרדה בין גברים לנשים, וכן מין בגד לבן עם פסים כהים (טלית) שמכסה את הנפטר, בדיוק כפי שראה בחלום. למרות שעל פי עדותו, לא הזדמן לו אף-פעם אחת להיות נוכח בלוויה שכזו.

הוא המשיך בתיאורו. לדבריו, הוא שמע שמספידים הנפטר בשפה שאינה מובנת לו, אך באמצע ההספדים עובר אחד הדוברים לשפה האנגלית להודות לכל אלו שטרחו ועזרו להביא את הנפטר לקבר ישראל מבלי שייגרם לו בזיון-המת ואחד מהשמות שהכריזו היה השם שלו: יובי נרינג.

כשהתעורר משנתו התפלא על החלום המוזר ובפרט שלא הבין את הרעיון של 'קבר ישראל', כשמבחינתו זה היה עוד מקרה של חילוץ גופה, ולא הבין כיצד הכל מתקשר לדת היהודית של הנפטר. כבן-אדם ריאלי שאינו חובב מושבע של מיסטיקה, הסיח את דעתו מכל החלום והמשיך בשגרת יומו.

אך כאשר "נקרא אל הדגל" בבקשה לבוא להעיד לטובת הנפטר, התחיל לראות כיצד החלום מתחיל להתגשם.

הוא המשיך להסביר לעסקן: "כשראית אותי עומד בבית המשפט ומשקיע את כל-כולי להסביר את עמדתי שאין סיבה לנתח את גוף הנפטר נגד ההלכה היהודית ונגד רצון המשפחה, הרגשתי שעכשיו אני מבצע את תפקידי שהוטל עלי בעת החלום".

נרינג עדיין לא היה בטוח בעצמו, ועל כן שמר את דבר החלום לעצמו. כעת, לאחר ששמע שמעבירים את הנפטר לקבורה בארץ ישראל וכל חלקי החלום אכן מתאימים למציאות, כאן הוא 'נשבר' והחליט להרים טלפון לאחד העסקנים ולספר לו את הסיפור המיוחד. "תדעו שיש לכם אלוקים ששומר אתכם ואוהב אתכם מאוד", הוא אמר לעסקן.

הגרמני: אשתי יהודיה

לסיפור יש המשך יותר דרמטי: אחרי שהעסקן שמע את סיפור החלום של הגוי, התקשר לרב חב"ד המקומי שגם הוא, יחד עם אחראים על בתי חב"ד בעולם בקראון הייץ, היו מעורבים מאד במאמצים לשחרר את הנפטר ללא שינתחו אותו, כדי לספר את הסיפור המופלא.

הרב אמר לו: "עכשיו אני מבין משהו שלא היה לי מספיק ברור". לדבריו, בעת יציאתו מאולם הדיונים בבית המשפט, אחרי פסק הדין שהיה ביום שישי, אמר הגוי הגרמני לרב המקומי: "שבת שלום וחנוכה שמח".

הרב התפלא מה בין הגוי הזה למשפטים היהודיים . הגוי אמר לו שהוא נשוי לאישה יהודייה ויש להם שני ילדים. הוא מעוניין שהילדים שלו יידעו על עמם ודתם וביקש מהרב כרטיס ביקור בכדי לקבוע פגישה בהמשך על עניין זה.

אחרי שהרב שמע כל הסיפור של החלום הבין עכשיו למפרע למה הגוי היה כל-כך מרוגש לגבי הקשר הקרוב שלו עם העם היהודי.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים ! ! !

ועכשו חייבים להעלות את עצמות הרבי לישראל!

מדהים!!!

חחחח….
מכונת הקשקושים ממשיכה לפלוט את סיפוריה המטופשים לחלל הוירטואלי…

רק אומר למגיב, דברים פשוטים: אתה משחק באש, ואם לא תיסע מיד לאוהל הקדוש לבקש סליחה, לא יודע מה עלול להיות. בדוק מה אירע עם אלו שהתנהגו כמוך ב20 השנה האחרונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture