מבחן על טיל: סוריה קיבלה לידיה את המשלוח הראשון של טילי S-300

עיתון לבנוני מצטט הבוקר מבחר קטעים מתוך ראיון שהעניק נשיא סוריה אסד לרשת 'אל מנאר' של חיזבאללה | אסד נראה בטוח בעצמו אולי בשל אספקת טילי S-300 שכבר הגיעה לארצו וזו רק ההתחלה | הוא מצהיר כי סוריה תגיב לכל ניסיון תקיפה ישראלי

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

נשיא סוריה, בשאר אסד, נראה בטוח בעצמו יותר מהרגיל. האם מדובר רק במשלוח הטילים שהגיע לידי צבאו? בראיון שהעניק אמש לרשת 'אל מנאר' של חיזבאללה, הוא חושף את משלוח הטילים נגד מטוסים שהוזמן במוסקבה ומבהיר כי מטענים נוספים בדרכם לארצו. בהשראת כוח הטילים הוא מבהיר כי סוריה ערוכה לכל תקיפה ישראלית ותגיב בהתאם במידת הצורך.

קרא עוד:

[postim]

בעוד אסד מתרברב ביהירות, הוא מוסיף בטון מאיים כי לדעתו, "ממשלת סוריה לא תעמוד בפני קבוצות סוריות שירצו להיאבק על מנת לשחרר את הגולן". ציטוטים אלו ועוד בעניין הטילים וכן בעניין המורדים, מצוטטים הבוקר בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

אך לא מכבר, בתדרוך לעשרים ושבעה שגרירי האיחוד האירופי בישראל, אמר היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, שישראל תפעל "כדי למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים" בשטחה של סוריה. נראה כי ישראל תיאלץ להעמיד את דבריה במבחן המציאות בקרוב.

בראיון של אסד הוא דיבר גם על המורדים בסוריה והצהיר כי מאזן הכוחות השתנה ופועל לטובת צבא סוריה. כוחות חיזבאללה רבים הצטרפו למלחמה נגד המורדים ובקרוב, לדבריו, יכניעו אותם באופן סופי. "סוריה וחיזבאללה נמצאות בציר אחד. ישנן קבוצות של לוחמי הארגון באזורי הגבול עם לבנון, אולם הצבא הסורי הוא מי שנלחם ומנהל את הקרבות נגד הכנופיות החמושות".

אמש קראה וושינגטון לחיזבאללה להוציא את חייליה מסוריה ולהשיבם מיד ללבנון. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן פסאקי, אמרה כי זה "מסוכן ובלתי מקובל" שהארגון השיעי שלח לוחמים לסוריה. בתקופה האחרונה דווח כי לוחמים מהארגון הלבנוני מסייעים לצבא סוריה לכתר את העיר קוסייר וכי יש בה יותר חיילים מתושבים. במקביל, קורא מנהיג האופוזיציה, כי הוא מפחד מטבח. אם המורדים לא יקבלו עזרה הם יגססו.

בהמשך לדבריו של מנהיג המורדים, אמר ג'ון מקיין שביקר במעוזם בסוריה, כי הוא בטוח שארצו יכולה לשלוח נשק למורדים בראש שקט ומבלי לקחת את הסיכון שייפול לידיים הלא נכונות. "אנחנו יכולים לזהות מי האנשים האלה. אנחנו יכולים לעזור לחב'רה הטובים", אמר בראיון ב-CNN.

אסד גינה בהמשך הראיון את הארצות שמעניקות סיוע למוררדים, ביניהן טורקיה, קטאר וערב הסעודית. לאחר כל התקיפות והצגת משלוחי הטילים, ניסה אסד לסיים את דבריו באופן חיובי ודיבר על ועידת השלום- יוזמת ז'נבה, אשר בדעתו להשתתף בה, אם כי לא ברור כמה טוב יכול לצאת מהשתתפותו בכזו ועידה.

הסיבות בעטיין מספקת רוסיה את מערכת הטילים המתקדמת לסוריה, מעריכים גורמים בישראל, אינן קשורות לישראל, אלא ליריבות בינה לבין ארצות הברית, בריטניה וצרפת בסוגיה הסורית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישראל הולכת ומאבדת את זכות קיומה ולכן בדיוק בעיתוי של אישור חוק הגיוס האומלל, אנו רואים איך שהטילים המסוכנים הללו עשו את דרכם לסוריה, כעת היא שעת המחבן, ברגע שירצו להוציא לפועל את החוק האומלל, מי יודע מה יקרה כאן, אז תעשו טובה תרדו מהחיים של לומדי התורה, כי אם לא תפנימו את יכולתם בהגנה על העולם בתורתם, או אז תצטרכו להתחנן אליהם ללמוד כשתראו ששום נשק מתקדם לא עוזר לכם, וכבר היה לעולמים שראשי הצבא באו לראשי ישיבות מסויימים לבקש שילמדו ויתפללו להצלחת מבצעיהם כידוע בעיראק ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture