אסד משקר? הרוסים טוענים: הטילים יגיעו רק בעוד שנה, אם בכלל

למרות טענותיו של אסד כי משלוח הטילים מרוסיה כבר הגיע לדמשק, גורמים ברוסיה מכחישים את הטענות ואומרים כי במידה והטילים יועברו לדמשק, זה יקרה רק בעוד זמן רב

נשיא סוריה בשאר אסד רמז בראיון ששודר אמש (חמישי) ברשת אל מנאר' כי טילי הנ"מ S-300 כבר ברשותו ואילו ברוסיה דוחים את הטענות ומדווחים הבוקר (שישי) כי טרם הועברו הטילים לדמשק ובמידה ויועברו, זה יקרה רק בעוד זמן רב.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הראיון נשאל אסד לגבי הטילים המקדמים ואמר כי "כל העסקאות עם רוסיה יכובדו, וחלק כבר כובדו", ורמז בכך כי הטילים כבר נמצאים ברשותו. ברוסיה כאמור טוענים אחרת, בעיתון 'וודומוסטי' צוטט גורם בכיר בצבא הרוסי שטען כי כלל לא ברור אם הטילים יועברו לסוריה במהלך השנה. עיתון רוסי אחר העונה לשם 'קומרסאנט' ציטט גורם שאמר כי ע"פ התכנון המקורי, הטילים יועברו לסוריה רק ברבעון השני של 2014. שני הגורמים הבהירו נחרצות כי עד כה לא הועבר אף משלוח של טילים לדמשק ובכך סתרו את טענתו של אסד.

ע"פ ה'קומרסאנט', גם במידה והמשלוח אכן יועבר ב-2014, עדיין לא יוכלו הסורים להשתמש במערכת לפני שיבצעו אימונים וניסויים שאורכים לפחות חצי שנה. מנגד, העיתון 'וודומוסטי' טוען כי שוויו של ההסכם שנחתם בין סוריה לרוסיה עוד ב-2010 עומד על מיליארד דולר אך למרות ההתעקשות הרוסית לחתום על ההסכם, כלל לא ברור שאכן יועבר משלוח טילים לאסד.

דברים דומים נשמעו הלילה מפי שני בכירים אמריקנים שצוטטו ברשת 'פוקס ניוז' כי למרות טענותיו של הנשיא אסד, הוא עדיים לא מחזיק במערכת הטילים המתקדמת. אישוש לדבריהם מתקבל גם מגורם המקורב למשרד ההגנה הרוסי שרמז כי משלוח הטילים עדיין לא הגיע לסוריה.

כאמור, בראיון ששודר אמש אמר הנשיא בשאר אסד כי משלוח הטילים מרוסיה כבר הגיע לדמשק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו