צבא מצרים הציב אולטימטום למורסי – ארבע שרים התפטרו

מספר ההרוגים ביממה האחרונה בעימותים במדינה עלה ל-16. למעלה מ-780 איש נפצעו. המון זועם הסתער על מטה תנועתו של מורסי בבירה וזרע הרס במקום. "נדע להגן על עצמנו", אמרו בתנועה | סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי הארבעה הגישו את התפטרותם לאות הזדהות עם המפגינים | מוקדם יותר פשטו צעירים על מטה "האחים המוסלמים" בקהיר - שם נהרגו שמונה בני אדם

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

מפקד הכוחות המזויינים של מצרים, הגנרל עבד אל-פתח סיסי, הקצה לממשלה ולכוחות האופוזיציה 48 שעות להגיע להסכם ביניהם. בהודעה ששודרה בטלוויזיה המצרית, אמר סיסי כי במידה ולא יושג הסכם כזה, "הצבא יציע את מפת הדרכים שלו לעתיד המדינה". בהודעה שלו כינה סיסי את ההפגנות נגד הנשיא המצרי מוחמד מורסי "ביטוי חסר תקדים של רצון העם". לדבריו, אם המשבר הנוכחי לא יסתיים במהירות, הוא רק ילך ויעמיק.

קרא עוד:

[postim]‬‏

הודעת הצבא המצרי, שהתקבלה בשמחה בקרב המפגינים בערים השונות, מהווה למעשה איום כי יסיר את ידיהם מההגנה על הממשלה, הנשיא והפרלמנט, אם אנשי "האחים המוסלמים" לא יציגו פשרה בפני הצעירים והתנועות הליברליות. כאישוש לההצרת הצבא הודיע שר ההגנה עבד אל-פתח א-סיסי כי הוא רואה בהפגנות שנערכו אתמול "ביטוי חסר תקדים לרצונו של העם". עוד אמר כי הצבא יתחשב בהצעתו "בכל חלקי החברה ובכל המפלגות, ובכלל זה הצעירים המצרים". עם זאת, סיסי שאמר את הדברים בהודעה ששודרה בטלוויזיה המצרית, הסביר כי הצבא לא יתערב ישירות בפוליטיקה או בנעשה בממשלה.

ההודעה באה לאחר שבצהרים ארבעה שרים בממשלתו של הישאם קנדיל, ראש הממשלה המצרי, הודיעו על התפטרותם. גורם רשמי בממשלה המצרית מסר כי שרי התיירות, הפרלמנט, התקשורת ואיכות הסביבה מסרו את מכתבי ההתפטרות שלהם. הוא לא ציין את הסיבה להודעתם, אולם סוכנות הידיעות המצרית אמרה כי המהלך נועד להבעת תמיכה במפגינים.

הבוקר הסתערו מתנגדיו של הנשיא מורסי על מטה תנועת האחים המוסלמים, בה היה חבר בעברו. צילומים ששודרו בערוצי הטלוויזיה במדינה הראו הרס רב במקום, שמשות שבורות קירות שחורים מפיח ועשן מיתמר מהלהבות האחרונות של האש שהציתו המוחים במקום.

דובר מטעם האחים המוסלמים כינה את המסתערים על המבנה "בריונים" ואמר כי התנועה תדרוש לקבל מהמשטרה המקומית הסברים לכך שכשלה להגן עליהם. לדבריו, שניים מהפצועים במקום נכוו מהאש שהוצתה ונפגעו לפני שאנשי הביטחון הספיקו לפנות את כל יושבי הבניין. לאור זאת, ההערכה היא כי כל ההרוגים הם בעימותים מחוץ למטה הארגון.

מפגינים מצריים על רקע כוחות הביטחון (אילוסטרציה: פלאש 90)מתנגדיו של הנשיא המצרי מתכוננים הערב גל נוסף של מחאה ברחבי המדינה. חלק מהמוחים נשארו לישון בלילה במאהל המחאה שהוקם בכיכר תחריר בקהיר. הם הודיעו כי בכוונתם להישאר במקום עד שדרישתם לקיום בחירות חדשות לנשיאות תתקבל. מנגד, תומכיו של מורסי ממשיכים לקיים משמרת מחאה סמוך לאחד המסגדים הגדולים בבירה.

 

מוקדם יותר היום הציבו גופי אופוזיציה במצרים אולטימטום לנשיא המצרי. תנועת "תמרוד" פרסמה הודעה בה קראה לנשיא מצרים לעזוב את השלטון מרצונו עד מחר בשעה 17:00. בהודעת התנועה נמסר כי "בעקבות ההתפתחויות לא ניתן עוד לקבל פתרון ביניים. אין מנוס מסיום שלטון האחים המוסלמים בדרכי שלום ומקיום בחירות חדשות לנשיאות".

עוד נאמר כי במידה ומורסי לא יוותר על שלטונו, "נקרא לכל המצרים להתאסף בכל כיכר ציבורית במצרים ולהגיע גם לארמון". כזכור, מורסי עצמו מסוגר בארמונו מאז אתמול תחת אבטחה כבדה ביותר, מתוך חשש שהמפגינים ינסו לפגוע בו. גופי אופוזיציה אחרים איימו לפתוח בשביתה כללית בכל רחבי מצרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture