הצבא הדיח את מורסי ומינה נשיא זמני

ראש הצבא הגנרל א-סיסי הודיע, כי מוחמד מורסי מודח מתפקידו | שר ההגנה הודיע כי נשיא בית המשפט לחוקה ימונה לנשיא זמני | במקביל, בית המשפט הורה לראש הממשלה הישאם קנדיל לפנות את משרתו | בהודעה נאמר כי הצבא פעל בחודשים האחרונים לקיים דו שיח בהשתתפות כל הגורמים בפוליטיים במצרים, אך מורסי סירב

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

סוף למהומות? כצפוי הודיע הערב (רביעי) צבא מצרים כי הנשיא מוחמד מורסי הודח מתפקידו. שר ההגנה עבד אל-פתאח סיסי הודיע כי נשיא בית הדין לחוקה ימונה לנשיא זמני. בעקבות הודעת הצבא, המונים חוגגים בכיכר תחריר בבירה קהיר.

קרא עוד:

[postim]‬‏

בהודעת הצבא אמר הגנרל א-סיסי כי "הצבא המצרי בא להצלת העם. אנחנו באים בשירות הציבור ופועלים כדי לספק את ההגנה הדרושה לתביעות המהפכה". על פי ההחלטה, הפרלמנט המצרי מושעה וימונה נשיא זמני למצרים עד לבחירות הבאות – עדלי מנסור.הוסיף א-סיסי.

שר ההגנה ומפקד הכוחות המזויינים של מצרים, הגנרל עבד אל-פתח סיסבאזור השעה 22:00 מסר מפקד הצבא ושר ההגנה, הגנרל א-סיסי, את ההודעה הדרמטית שהועברה בטלוויזיה המצרית. הוא הכריז על "מפת דרכים" להמשך דרכה הפוליטית של מצרים, שבמסגרתה יתקיימו בתום תקופת מעבר בחירות לנשיאות ולפרלמנט. עוד הוסיף סיסי כי "הצבא עשה מאמצים באופן ישיר ועקיף כדי למנוע את המשבר וכדי להשיג פיוס לאומי בין כל הכוחות הפוליטיים – לרבות הנשיא מורסי", בכך ניתנה האות לחגיגות של מיליונים שהתאספו בסמל המחאה במצרים, כיכר תחריר, בפעם השנייה בתוך שנתיים וחצי.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הממלכתית במצרים דיווחה כי תכנית "מפת הדרכים" החדשה למעבר השלטון במצרים, בחסות הצבא, תכלול תקופה קצרה של משטר זמני ולאחריה ייערכו בחירות לנשיאות ולפרלמנט. לפי שעה, לא נמסרו פרטים נוספים. הערב פג תוקפו של האולטימטום בן 48 השעות שהציב לפני יומיים שר ההגנה עבד אל-פתאח סיסי למורסי להשיב לדרישות העם.

מפגינים במצרים - צילום: "אל ג'זירה"ההמון הצוהל במצרים – צילום: "אל ג'זירה"

מוקדם יותר הערב נועדו מפקדי הצבא הבכירים עם נציגי קבוצות האופוזיציה בניסיון להגיע לפתרון המשבר. עם תום הפגישה, צפויים נציגי האופוזיציה למסור בקרוב הצהרה משותפת. ההצהרה תימסר ככל הנראה על ידי שלושה אישים: אימאם מסגד אל-אזהר בקהיר, מוחמד אחמד א-טייב; האפיפיור הקופטי תאודורוס השני; והפוליטיקאי מוחמד אל-בראדעי.

מוקדם יותר טנקים של הצבא כבר החלו להסתובב ברחובות קהיר, ועדי ראייה מסרו כי הם אף הקיפו את ארמונו של מורסי. היום האשימו גורמים בתנועה את הצבא המצרי ב"ניסיון הפיכה שיוביל לשפיכות דמים ולמלחמת אחים".

מפגין צועד לצד טנק ברחובות מצריםכזכור מורסי עצמו הודיע רק אמש כי אין בכוונתו לעזוב את השלטון וכי הוא "הנשיא הגליטימי של מצרים". גם במשך היום עוד התעקשו אנשי האחים המוסלמים כי הוא לא יעזוב את כיסאו, ואמרו כי "על הצבא להיות בבסיסים ולהתעסק בשמירה על ביטחונה של מצרים".

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה הערב כי מורסי הועבר למקום מסתור כשהוא מאובטח. זאת לאחר שהצבא המצרי הודיע כי כוננות צבאית עליונה הוכרזה בכל רחבי המדינה. הצבא פרש מחסומים וגדרות תיל סביב מטה משמר הנשיאות בו מוחזק הנשיא מוחמד מורסי בבירה קהיר. עדי ראייה דיווחו כי הצבא הציב גם כלי רכב משוריינים כדי למנוע מתומכי מורסי להתקרב למקום. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה הערב כי עוזריו של מורסי עזבו את ארמון הנשיאות בקהיר וכי כוחות של הצבא נפרשו במזרח קהיר.

במקביל סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי צו איסור יציאה משטח המדינה הוצא נגד מורסי ובכירים נוספים בצמרת האחים המוסלמים, בהם מנהיג התנועה מוחמד בדעי וסגנו חיירת א-שאטר. יאסר חדארה,

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן כי יסופר. לב מלכים ושרים ביד ה'. רואים שאנו חיים בתקופה מיוחדת שבה עוברים זעזועים בכל מדינות העולם, וכאן בארה"ק הרשעים כים נגרש. מי יתן, ובקרוב ממש נגלה כי הכל היה הכנה לביאת המשיח ולגאולה האמיתית בב"א.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture