ירי לעבר עמדות הצבא המצרי סמוך לגבול רצועת עזה

חייל מצרי נהרג ושניים נוספים נפצעו במתקפה על עמדת משטרה ברפיח | מוקדם יותר בוצע ירי רקטות לעבר עמדת הצבא בשדה התעופה באל עריש | במקביל, האחים המוסלמים נערכים להפגנות מחאה נגד הדחתו של מורסי

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

המהומות במצרים לא פוסקות: חייל מצרי נהרג ושניים נוספים נפצעו במתקפה על תחנת משטרה בחצי האי סיני, באזור רפיח – סמוך לגבול רצועת עזה, כך דיווחו גורמים ביטחוניים והטלוויזיה הממלכתית במצרים.

קרא עוד:

[postim]‬‏

מוקדם יותר הלילה ירו חמושים רקטות לעבר עמדות של צבא מצרים בשדה התעופה אל-עריש שבקרבת הגבול המצרי עם עזה. על פי גורמי ביטחון במדינה ועל פי דיווחים בטלוויזיה המצרית, המתקפה היא תגובה להדחתו של הנשיא מוחמד מורסי על ידי הצבא.

זירת הפיגוע בסיני (פלאש 90)יצוין כי באוגוסט אשתקד חוליה של הג'יהאד העולמי חדרה למוצב מצרי ברפיח, הרגה 15 אנשי ביטחון מצריים והשתלטה על שני משוריינים שהיו במקום. בהמשך המחבלים פרצו את גדר הגבול עם ישראל, אחד המשוריינים התפוצץ בגבול והשני פוצץ על ידי חיל האוויר

לפי שעה לא ברור אם ההתקפות היו מתואמות ואם הן הגיעו בתגובה להדחתו של מורסי. קיצונים אסלאמיים, ככל הנראה קשורים לאל- קאעדה, השיגו דריסת רגל בחצי האי המדברי המאוכלס בדלילות. הם משתפים פעולה עם מבריחים בדואים מקומיים ועם חמושים פלסטיניים מרצועת עזה ומהווים איום קבוע על כוחות הצבא המצריים בסיני.

המקורות הביטחוניים אמרו כי מדובר בקצין ובשני חיילים אחרים שנפצעו, הגורמים ייחסו את המתקפות לאנשי אל קאעידה הפועלים בחצי האי סיני במשך תקופה ארוכה. מצרים מתקשה מאז הדחתו של הנשיא מובארק לבסס את אחיזתה הביטחונית באזור, ובשנה האחרונה ניסו כוחות הצבא לפעול נגד גורמי טרור הפעילים באזור ואף נגד בדואים תושבי המקום המסייעים להם בהברחות אמצעי לחימה.

 

הפגנה נגד השלטון כיכר תחריר מצריםההמונים בכיכר תחריר במצרים

במקביל בכיכר תחריר התכנסו אתמול (חמישי) אלפי בני אדם, אמנם פחות מהכמות אליה התרגלו שם בימים האחרונים, כדי להמשיך ולחגוג את הפלת שלטון האחים המוסלמים, אלא שמצדו השני של המטבע התומכים הרבים של האחים המוסלמים לא מתכוונים לוותר בקלות וכבר קראו להפגנות ענק היום בצהרים, עם תום התפילות במסגדים.

תומכיו של הנשיא המודח מורסי קראו לעם המצרי כולו לצאת ולהפגין בדרכי שלום כדי "להגיד לא להפיכה הצבאית". כבר מוקדם יותר הודיעו ארגוני האופוזיציה התומכים בהפיכה כי בכוונתם לקיים עצרות ענק במקביל, מה שמעלה את החשש לעוד התנגשויות אלימות בתוך העם המצרי החצוי. בדברים שנשא במסיבת עיתונאים במסגד בקהיר, אמר בלתגי כי "ההפיכה תדחוף קבוצות קיצוניות אחרות לפעול באלימות", והוסיף: "העולם החופשי דוחף את מצרים למצב של תוהו ובוהו ויביא למצב שבו קבוצות שוליים ירימו את נשקן וישתמשו בו".

מוחמד כאמל עמר - שר החוץ של מצריםשר החוץ של מצרים, מוחמד כאמל עמרו, שוחח אמש (ה') עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בטלפון ואמר כי מפלתו של מורסי לא היתה הפיכה. ההגדרה הרשמית של מה שהתרחש במצרים היא משמעותית כיוון שהפלתו של מנהיג נבחר באופן כללי היא עילה להפעלת סנקציות כלכליות ויכולה לפגוע בסיוע האמריקני למצרים.

"ארה"ב היא שותפה אסטרטגית של מצרים ורווחתה של מצרים חשובה עבורה", אמר עמרו לעמיתו האמריקני. שר החוץ המצרי הגיש את התפטרותו אתמול למורסי אבל נשאר אחראי על משרד החוץ – לפחות עד שתוכרז ממשלה זמנית חדשה. "אני מקווה שארה"ב קוראת את המצב נכונה", אמר, "כי לא מדובר בהפיכה צבאית בשום דרך. למעשה, זו הייתה הכרעה של רצון העם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture