אנטישמיות במסווה הומני: דנמרק נגד השחיטה הכשרה

שר החקלאות של דנמרק פרסם תקנה לפיה השחיטה הכשרה בארצו תיאסר מיום שני הקרוב. בפועל לא מתבצעת בדנמרק שחיטה כשרה כבר זמן רב, אך קיים חשש שהתופעה תתרחב למדינות נוספות.

שר החקלאות של דנמרק חתם אתמול על תקנה חדשה, האוסרת את השחיטה הכשרה בארצו. התקנה תיכנס לתוקף ביום שני הקרוב, והיא גררה תגובות נזעמות מיהודים באירופה ובעולם כולו.

השר הדני דן יורגסטון אמר לכלי תקשורת בדנמרק כי הוא בעיקרון תומך בשחיטה הכשרה, אלא שלטעמו היא לא יכולה לבוא על חשבון פגיעה בבעלי חיים.

משום כך הוא הורה לאסור כל שחיטה בארצו, אלא אם כן קדם לה הימום חשמלי, שלטענת מומחים המתנגדים לשחיטה היהודית, משתק את הבמה ומונע ממנה לחוש בצער השחיטה.

בפועל לא מתבצעת בדנמרק שחיטה כשרה כבר יותר מעשור, והבשר הכשר שנמכר במדינה מגיע ממדינות אחרות. עם זאת, בקהילות היהודיות באירופה ובעולם כולו חוששים שההחלטה בדנמרק תתרחב מאוחר יותר למדינות נוספות, לנוכח התאוצה שצובר הנושא בשנים האחרונות.

בעבר אסרה ממשלת פולין את השחיטה הכשרה, אך גורמים בכירים בוורדה התגייסו לביטול ההחלטה מתוך הבנה כי מדובר בפגיעה קשה בחופש הדת.

מאבקים דומים התנהלו סביב סוגיית המילה, לאחר ששופטים בשוויץ ובגרמניה קבעו כי המילה מהווה מעשה לא חוקי כאשר היא מבוצעת בתינוקות או בילדים מתחת לגיל 18. בפועל בוטלו החוקים האוסרים את המילה בכל המדינות.

בתגובה להחלטתו של השר הדני, פרסמו רבני אירופה כמו גם גורמים רבניים ופוליטיים בישראל תגובות חריפות במיוחד.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו פרסם הבוקר הצהרה בה הוא תוקףך את ההחלטה, ומודיע כי לשכתו פתחה במגעים מול השגרירות הדנית בארץ בניסיון להעביר את רוע הגזרה.

השר לשירותי דת נפתלי בנט פרסם גם הוא גינוי נמרץ להחלטה וכתב כי מדובר בפגיעה חמורה בחופש הדת.

סגנו אליהו בן דהן היה תקיף יותר וכתב כי האנטישמיות החדשה באירופה לובשת פנים של הומניות וחמלה, והיא משתרת גם במוסדות השלטון. הוא קרא לשר החוץ אביגדור ליברמן לזמן את שגריר דנמרק בארץ, ולנזוף בו על האנטישמיות שפשתה במוסדות השלטון בארצו.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה קשור לכאן תמונה זו
למערכת פתרונים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו