קרים הצהירה על עצמאות ● רוסיה הסכימה לספחה

בתגובה להכרה הרוסית בהחלטה לסיפוח חצי האי, העולם מטיל סנקציות על בכירים רוסיים ואוקראינים ● 400,000 חיילי צבא אוקראינה בכוננות גיוס ● ארה"ב שוקלת בקשה לסיוע צבאי לאוקראינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הפרלמנט של קרים הכריע אמש (שני) בעד הכרזת עצמאותו, בהצבעה שנערכה בעניין תמכו 85 מתוך 99 חברי הפרלמנט. זאת לאחר שפורסמו תוצאות משאל העם והתברר כי למעלה מ-96% מהתושבים בעד הסתפחות לרוסיה. כשלב ראשון בדרך לסיפוח הכריזה רוסיה כי היא מכירה בעצמאותה של ממשלת חצי האי קרים.

קרא עוד:

[postim]

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום על מסמך רשמי המאשר את סיפוח חצי האי-קרים לשטח רוסיה, ובנאום בפרלמנט הצהיר פוטין כי משאל-העם שנערך בקרים דמוקרטי וחוקי, בניגוד להפיכה האזרחית באוקראינה שלדבריו נעשתה ממניעים לאומניים בסיוע כוחניות של המערב נגד רוסיה. פוטין הצהיר כי אינו חפץ במתיחות עם המערב, אך ימשיך להגן על האינטרסים הלאומים הרוסים.

מלחמה קרה בקרים ● עיצומים גלובאליים על בכירים רוסיים

אוקראינה פרסמה הודעה בה הבהירה כי ממשלתה אינה מתכוונת להכיר בסיפוח חצי האי-קרים לרוסיה, ונשיא פולין הבהיר כי המהלך אינו יכול להתקבל בשקט על ידי הקהילה הבינלאומית.

מדינות המערב אינן מרוצות מהמהלכים אותם מקדמת רוסיה בחצי האי בניסיון לקדם את סיפוחו אל הפדרציה הרוסית.

סגן נשיא ארצות הברית ביידן המבקר בפולין כינה את פעילות רוסיה בחצי האי קרים גניבת אדמה, והזהיר כי רוסיה צפויה לסנקציות נוספות מארצות הברית והאיחוד האירופי אם יחליטו שלטונות מוסקבה להמשיך בהליך ההשתלטות הרוסית על חצי האי-קרים בשטח אוקראינה.

ההתנגדות העולמית מובלת בראשות נשיא ארה"ב ברק אובמה אשר הודיע כי המשאל סותר את החוקה האוקראינית כיון שהוא נעשה תחת לחץ הימצאותו של צבא רוסיה במקום, ואמר כי המערב לעולם לא יכיר בתוצאות המשאל. הממשל בוושינגטון הטיל סנקציות נגד שבעה בכירים רוסיים שהיא רואה בהם כאחראיים לחתרנות תחת השלטון האוקראיני בחצי האי, ובהם סגנו של פוטין ושניים מיועציו. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר, כי ארה"ב אינה שוללת אפשרות של הטלת בנקציות על פוטין עצמו.

אל מתקפת הסנקציות האמריקאיות הצטרפו גם שרי החוץ של האיחוד האירופי. נכסיהם של עשרות גורמי ממשל בכירים ברוסיה ובאוקראינה הוקפאו, ואף תימנע מבכירים אלו הכניסה אל מדינות האיחוד.

גם יפן הודיעה כי היא אינה מכירה בחוקיותו של משאל העם שנערך בחצי האי קרים לפיו ינותק חצי האי משליטת אוקראינה והודיעה על הטלת סנקציות נגד מוסקבה, על פי עיצומים אלו יופסקו השיחות בין המדינות על הקלת דרישות הוויזה, ויופסקו הדיונים בתחום הצבא, ההשקעות והחלל.

גורמים דיפלומטים בכירים ברוסיה הגיבו בזלזול על החלטת המערב להטיל סנקציות על רוסיה בשל הפלישה לחצי האי-קרים וקראו לארצות הברית ולאיחוד האירופי להמשיך בדרך זו.

הזירה הצבאית מתחממת

בתגובה להכרזת העצמאות של ממשלת חצי האי קרים, החלה אוקראינה בגיוס עשרות אלפי חיילי מילואים. הממשל האמריקני אישר כי נשיא אוקראינה אלקסנדר טורצ'ינוב הגיש בקשה לסיוע צבאי מוושינגטון, ובקשה זאת נשקלת.

ARMOR02

לאחר שש שנים מהפלישה הרוסית לגאורגיה, צבא רוסיה נערך לקראת הקרב הבא שיהיה גדול יותר וקשה יותר. רוסיה השתלטה על חצי האי קרים, ועפ"י דיווחים לא רשמיים כוחות רוסים תופסים נקודות מפתח ועמדות אסטרטגיות בשטחי אוקראינה שמעבר לחצי האי. מקומיים מדווחים שחיילים רוסים מחרימים נשק מבסיסים של הצבא האוקראיני בחצי האי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture