מלחמת המעצמות ● רוסיה וארה"ב מטילות סנקציות זו על זו

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע כי יוטלו סנקציות נגד אישים נוספים וגופים פיננסיים מרוסיה • "פוטין וממשלו צריכים לדעת שצעדיהם אלו ירחיקו אותם מהקהילה הבינלאומית" דברי הנשיא • בתגובה, אסרה רוסיה את כניסתם של סנטורים אמריקניים לשטחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על המדשאות הפסטורליות של הבית הלבן, מסר נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהרה לוחמנית במידת מה בנושא המשבר באוקראינה, בה הודיע כי יורחבו הסנקציות נגד רשימת האישים החשודים בסיוע להשתלטות הרוסית על קרים. אובמה הבהיר הוא מתכוון להגביר את הסנקציות כנגד רוסיה ולכוונם גם כנגד כלכלת המדינה.

"ההחלטות שרוסיה ביצעה בשבועות האחרונים היו בניגוד לקהילה הבינלאומית" אמר אובמה "ואנחנו הגבנו לצעדים אלה באמצעות סנקציות שהפעלנו כנגד גורמים בממשל הרוסי. אנו מתכוונים לנקוט בצעדים נוספים נגד רוסיה שיבואו לידי ביטוי בסנקציות כלכליות. אנחנו נפעיל סנקציות לא רק על יחידים, אלא גם על הכלכלה הרוסית".

אובמה מנה את רשימת הגופים הפיננסיים שעלולים למצוא את עמם תחת חומת העיצומים, ובהם הבנק של רוסיה, ועוד גורמים נוספים המסייעים לכלכלה הרוסית כגון אוליגרכים המקורבים למשטרו של פוטין.

הממשל האמריקאי והאיחוד האירופי הפעילו שורה של סנקציות נגד אישים בכירים בממשל הרוסי והאוקראיני, בימים האחרונים בעקבות סיפוח חצי האי קרים. הסנקציות הופעלו נגד גורמים המקורבים לממשל הרוסי והן כללו איסורי כניסה והקפאת נכסים של גורמים רוסים ואוקראינים. האיחוד האירופי הקפיא נכסים של 21 אישים בכירים ברוסיה ואוקראינה והטיל סנקציות נוספות שכוללות מניעת אישורי כניסה.

דבריו של הנשיא האמריקאי מהווים עליית מדרגה משמעותית ולטענתו לא נותרה למערב ברירה אחרת. "פוטין וממשלו צריכים לדעת שצעדיהם אלו ירחיקו אותם מהקהילה הבינלאומית", אמר אובמה והוסיף כי אם יטיל עיצומים כלכליים, אלו עלולים לפגוע אף בכלכלה העולמית, אך המצב לא מותיר לו ברירה אחרת.

אובמה מוסר הצהרה נגד רוסיה AFP (3)

הנשיא אובמה התייחס בדבריו גם לעם האוקראיני ולממשלתו, והבטיח כי ארצות הברית תספק סיוע לממשלה ולעם האוקראיני. "פוטין צריך להבין שהאוקראינים לא צריכים לבחור בין הרוסים לבין המערב, וזה יכול לקרות רק אם רוסיה תכיר בזכויות של העם האוקראיני כבודדים וכעם". בסוף נאומו ניסה אובמה להנמיך את גובה הלהבות ואמר כי למרות העיצומים, הדיפלומטיה בין ארה"ב לרוסיה תימשך.

בנוסף, הודיע הנשיא, יוטלו סנקציות על אישים בעלי משאבים המסייעים מבחינה חומרית להחמרת המשבר במדינה. אובמה אף הודיע על סנקציות שיינקטו נגד בנקים המספקים לאותם אישים את ממונם.

דברי הנשיא לא נאמרים בחלל ריק, והם באים לאחר שהנשיא אובמה אישר בצו נשיאותי את הרחבת הסנקציות נגד גופים הפעילים בכלכלה העולמית. "לא רצינו לעשות זאת, אבל על רוסיה לדעת שכל הסלמה נוספת בפעולותיה מרחיקה אותה מהקהילה הבינלאומית", הבהיר אובמה.

רוסיה מגביהה חומה

הקרמלין, גם הוא, לא טמן את ידו בצלחת. פחות משעה לאחר הודעת הנשיא האמריקני הודיע בכיר ממשל רוסי על הטלת איסור כניסה על תשעה מחוקקים אמריקנים בכירים לשטח הרפובליקה הסובייטית, לרבות חצי האי קרים. בין הבכירים, הסנטור והמועמד לנשיאות ארה"ב לשעבר ג'ון מקיין. "רוסיה תגיב בחומרה לכל צעד עוין מהקהילה הבינלאומית", הבהיר הגורם בכיר.

אובמה מוסר הצהרה נגד רוסיה AFP (1)

אובמה מוסר הצהרה נגד רוסיה AFP (2)

אובמה מוסר הצהרה נגד רוסיה AFP (4)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture