קרי: רוסיה מפעילה את הבדלנים באוקראינה

בשיחה שהודלפה, נשמע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי מדווח כי רשויות המודיעין של ארה"ב יירטו שיחות מההנהגה הרוסית לבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה • אוקראינה נערכת לפלישה רוסית לשטחה • כלכלת רוסיה נפגעת מהסנקציות העולמיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי טען בשיחה סגורה כי קהילת המודיעין האמריקנית הניחה ידה על הקלטות המעידות כי הכוחות פרו-רוסים באוקראינה מנוהלים על ידי מפעילי הממשלה במוסקבה.

"אין זה מקרי שחלק מאותם אנשים שזוהו בתמונות המפגינים בחצי האי קרים נראו כבר בעבר בגאורגיה, והם אלו שנמצאים עכשיו במזרחה של אוקראינה", אמר קרי. "זה זלזול באינטליגנציה של כולנו, שלא לדבר על תרבות ההשתלטות שאינה מתאימה למאה ה -21. זה מצב של נוכלות, מן הסוג הגרוע ביותר".

מוסקבה מגיבה בהכחשה גמורה לטענותיה של וושינגטון כי היא מפעילה רשת ריגול בתוך אוקראינה על מנת להפיל את המשטר. נשיא רוסיה פוטין אומר כי טענותיו של קרי אינן נכונות וכי לארצו אין קשר עם הבדלנים לא מעבירה להם הוראות ולא מפעילה יחידות מיוחדות או חיילים בשטח אוקראינה.

קרא עוד:

[postim]

אוקראינה עצרה את הנספח הצבאי הרוסי בקייב והכריזה עליו כאישיות בלתי רצויה, הוא יאלץ לעזוב את אוקראינה בקרוב.

התחממות צבאית

בהודעה שפרסם ראש הממשלה האוקראיני נאמר כי ארצו מוכנה לכל פלישה רוסית. בשיחות פנימיות הודה טורצ'ינוב כי אוקראינה איבדה שליטה במחוז דונייצק ובלונסק, לדבריו, הכוחות המיוחדים אינם מצליחים להחזיר את השליטה במקום בגלל העימות מול האזרחים שהושפעו מהתעמולה הרוסית. טורצ'ינוב הוסיף כי חלק מן הכוחות ערקו לטובת המורדים.

מפגינים מציירים את "מפת ההפסדים של אוקראינה" מול הפרלמנט בקייב, במחאה על התנהלותה הפסיבית של הממשלה.
-

ממשלת אוקראינה הודיעה במפתיע על עריכת אימונים צבאיים נרחבים בקייב, דובר הממשלה הכחיש כי הכוחות המיוחדים מתכננים מבצע ל-1 במאי (חג לאומי ברוסיה) אלא מדובר בתרגיל שגרתי. פרשנים מעריכים כי מדובר בתרגיל פסיכולוגי שנועד לחזק את תחושת הבטחון בקרב התושבים הדאוגים מהודעת ראה"מ האוקראיני על חששו מפלישה רוסית.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר כי יש להבהיר למוסקבה כי היא לא יכולה לפלוש לשטחי נאט"ו, לדבריו רוסיה רוצה לשנות את מאזן הביטחון במזרח ובמרכז אירופה והברית הצפון-אטלנטית לא תהסס להגן על כל חלק משטחיה.

עם זאת, אוקראינה -המשתתפת בתרגילים הצבאיים של נאט"ו- עדיין לא נכללת באיחוד האירופי ואינה חברה רשמית בברית נאט"ו. מזכיר נאט"ו, ראסמוסן אמר בראיון לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי הוא מקווה שאוקראינה תנקוט בצעד אמיץ ותצטרף לאיחוד האירופי "תהיה בכך תועלת לשני הצדדים" אמר. המזכיר הדגיש כי האיחוד אינו כופה על אוקראינה צעדי הצטרפות אך הוא מקווה כי הם יפעלו בכיוון זה.

הסנקציות פועלות

בקרן המטבע הבינלאומית טוענים כי רוסיה חווה ירידה חדה בכלכלתה בשלושת החודשים האחרונים מאז פרוץ המשבר עם אוקראינה ובשל העיצומים שהטילה עליה ארצות הברית.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מפנים את המשמעות הרחבה והצהיר כי הוא מעוניין בשיפור היחסים בין רוסיה לארצות-הברית שלדבריו הידרדרו בתקופה האחרונה באופן משמעותי.

עם זאת, הנשיא הרוסי, שטען כי היחסים עם ארצות הברית נקלעו למשבר עוד לפני המתיחות עם אוקראינה, הוסיף שעל אמריקה לכבד את רצונם של עמים אחרים ואת החוק הבינלאומי על מנת לשקם את יחסי האמון עם רוסיה.

בתוך כך דווח כי פוטין צפוי לבקר בקרוב בחצי האי קרים שסופח לאחרונה לרוסיה, וכלי תקשורת במוסקבה מדווחים כי לביקור יצטרף גם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב.

UKRAINE-RUSSIA-CRISIS-POLITICS-REBELS

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture