דו"ח הטרור של ארה"ב מותח ביקורת על "תג מחיר"

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה את דו"ח הטרור הבינלאומי והתייחסה לתופעת "תג מחיר" כטרור • הדו"ח מתייחס לדברים בראייה כולל כי גם 2013 מתמודדת ישראל איומי טרור מחמאס, וארגוני הטרור בעיקר מרצועת עזה, אך גם מהגדה המערבית, ומחיזבאללה בלבנון.

הממשל האמריקני מתח ביקורת על ישראל בדו"ח על פעילות טרור בינלאומית לשנה האזרחית 2013 שפורסם ביממה האחרונה ובו נטען כי הנהגת המדינה אינה פועלת ביעילות מספקת לעצירת פשעי השנאה נגד הפלסטינים של פעילי ימין קיצוני כהגדרת הממשל בוושינגטון.

בתגובה אמרה השרה ציפי לבני הממונה על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים פשעי השנאה שגלשו מיצהר לתוך מדינת ישראל הורסים אותנו מבפנים, ומכערים את פניה של ישראל כלפי חוץ, כלשונה.

קרא עוד:

[postim]

עפ"י הדו"ח בשנה זו נרשמה התגברות של מקרי ההתקפות שבוצעו ע"י מתנחלים קיצוניים נגד התושבים הפלסטיניים, ברכוש פרטי, ובמסגדים, עפ"י דיווח של ועדת האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים -שעליו מסתמכים במחלקת המדינה- אירעו בשנה האחרונה כ-399 אירועי אלימות שגרמו לפציעה או לפגיעה ברכוש, והושחתו חמישה מסגדים ושלוש כנסיות בירושלים ובגדה המערבית.

וושינגטון משבחת את ישראל על הקמת יחידה חדשה של המשטרה כדי לחקור פשעים אלה, והביעו סיפוק מהחלטת הקבינט הביטחוני להסמיך את משרד הביטחון לסווג קבוצות הפועלות ל"תג מחיר" כ"עמותות בלתי חוקיות", צעד שיאפשר מרחב פעולה חוקתי רחב יותר באיסוף מידע על הקבוצות וחבריהן.

הדו"ח קובל בהסתמכו על מקורות כמו האו"ם וארגונים לא ממשלתיים אחרים , כי אירועי 'תג מחיר' נגד תושבים פלסטינים, רכוש ומקומות תפילה, נמשכות, מבלי שברובן יסתיימו בהעמדות לדין.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו