ברק אובמה לשמעון פרס: 'אעזור בהשבת החטופים'

בפגישה האחרונה של נשיא המדינה בתפקיד עם נשיא ארה"ב אמר אובמה לפרס: "נשמור על קשר". פרס אמר לו כי אינו מצטער לעזוב: "הנשיאות היא כלוב של זהב". אובמה ענה: "אני מרגיש אותו דבר". אובמה נפרד מפרס: 'אעזור בהשבת החטופים' בין היתר דנו גם בהכרה בכורדיסטן ובעוד נושאים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא המדינה היוצא שמעון פרס נפרד אתמול (ד') מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, יממה לפני קבלת עיטור הקונגרס, שיוענק לו עם סיום תפקידו הציבורי האחרון – אחרי יותר מחצי מאה של שירות למען מדינת ישראל. בפגישה דיברו השניים על החיים כנשיאים, אבל גם על העניינים הבוערים. אובמה הבטיח לפרס כי יסייע ככל שביכולתו כדי להשיב את הנערים חטופים לביתם.

בפגישה הבטיח אובמה לפרס בן ה-90 כי "ישמור על קשר" איתו, גם לאחר סיום תפקידו של פרס בחודש הבא. פרס אמר לאובמה: "סיימתי את הזמן שלי כנשיא, אבל זה לא אומר שאני מצטער לעזוב. נשיאות זה כמו כלוב של זהב". אובמה ענה לו: "אני מרגיש ממש אותו דבר".

במהלך הפגישה העלה פרס את בקשת בני משפחתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, שכלוא מאז 1985 בארצות הברית, לקדם את שחרורו. בצאתו מהבית הלבן, לבקשתה של אסתר פולארד סירב פרס לומר לכתבים מה הייתה הבקשה המפורשת של בני המשפחה. עורכי הדין של פולארד נפגשו לפני שבועיים עם צוות של פרס לבקשתה של רעייתו אסתר. הם הציגו אסטרטגיה משפטית חדשה שלא נוסתה עד כה כדי לנסות לשחרר אותו. ואכן, פרס הגיע לבית הלבן עם תיק מסמכים שאותם מסר אישית לאובמה. הנשיא האמריקני אמר שיעביר את המסמכים לשר המשפטים אריק הולדר שיבחן את החומר.

על הנערים החטופים אמר אובמה לפרס: "לבנו איתם. גם אנחנו לא נרפה מהנושא. אנחנו הולכים יד ביד איתכם". על המשבר בעיראק אמר פרס לאובמה שארצות הברית והמערב אינן יכולות לטפל בכל בעיה: "העולם הערבי צריך לפתור את הבעיה. לליגה הערבית יש כלים ויכולת לעשות זאת".

בהתייחס לשכנה של עיראק, איראן, אמר כי פרס כי הציע לאובה להתייחס לגרעין ברפובליקה האיסלאמית כפי שהתייחס לנשק הכימי בסוריה ולעמוד על כך שכל מאגרי האורניום המועשר יפונו מהמדינה. פרס הדגיש גם את הצורך להכיר בכורדיסטן כמדינה עצמאית. שאת לאחר שלפני כשבוע דווח כי ישראל רכשה מכלית נפט מהכורדים, סוגייה רגישה במיוחד שכן הם סוחרים עצמאית בנפט, אוצר הטבע של עיראק, ולרוכשים עשויות להתעורר בעיות משפטיות בעתיד.

נשיא המדינה אמר עוד לאובמה שאבו מאזן הוא פרטנר לשלום ושהחמאס הוא אויב: "צריך לעזור לידיד. המצב של חמאס אינו מזהיר. המצב הכלכלי בעזה רע. אבו מאזן רוצה ללכת לבחירות חדשות בעזה כיוון שהוא מאמין שהפעם פתח ינצח בבחירות בעזה".

לגבי מצרים הדגיש פרס כי "עלה שלטון פרו-אמריקני וצריך לסייע לו".
אובמה אמר לפרס: "אני לא אזוז מילימטר מהסיוע הביטחוני לישראל ומשיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני. לא נאפשר לאיראן להיות גרעינית ולא יהיו פשרות בעניין".

היועצת סוזן רייס כינתה את פרס בתואר "אוצר בינלאומי". בעברית כמעט מושלמת, אמרה רייס שהנשיא אובמה וכל הצמרת האמריקנית "מברכת אותך עד 120". היא התייחסה גם לשלושת הנערים החטופים ואמרה: "הלב של כולנו יוצא אליהם. הנשיא אובמה וכולנו מודאגים עמוקות והצענו את עזרתנו. אנחנו מתפללים למענם". שיאו של הביקור צפוי היום, אז הנשיא פרס יקבל את עיטור הקונגרס וינאם בפני שני בתי הקונגרס.

יצויין כי הבית הלבן אירגן לפרס שלוש פגישות, הראשונה עם מנהיגים יהודים, השנייה היתה פגישת עבודה בחדר הקבינט והחלק השלישי היה הפגישה האישית בארבע עיניים בחדר הסגלגל.

הלילה אירח השגריר בוושינגטון רון דרמר את פרס בהשתתפות היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, שר האוצר ג'ק לו, השגריר באו"ם סמנתה פאוור, השגריר בישראל דן שפירו ועשרות סנאטורים וצירי בית הנבחרים ושופטים מבית המשפט העליון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צבועים, נמאסתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אובמה, בושה וחרפה. מה כבר עשית כדי לשחרר את הנערים שאחד מהם הוא אזרח ארה"ב (כן כן, ארה"ב, המדינה "שלך")???????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture