מאנסי: מתח רב לקראת משאל העם שיקבע את עתיד הצאזור

מתח רב בקהילות החרדיות במחוז ראמאפאו לקראת משאל העם שיתקיים היום ויקבע את עתיד הציבור החרדי באזור | העסקן הרב ישעי' מאיר גליק ממאנסי אומר": "חשים את אימת הדין עוד לפני יוכ"פ, מדובר ביום גורלי לעתיד הציבור החרדי במאנסי, שיכון סקוורא וכל האזורים סביב, מפני משמאי הדת הזוממים לעקור את הכל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יום פקודה. אלפי התושבים החרדים במחוז ראמאפאו יוצאים היום בהמוניהם להשתתף במשאל המיוחד שעתיד לקבוע במידה מרובה את המשך ההתפתחות והשגשוג של אלפי משפחות חרדיות במחוז ראמאפאו באזור הולך ומתפתח בצעדי ענק ונחשב למרכז החרדי השני בגודלו לאחר השכונות החרדיות בברוקלין.

במהלך ימי ר"ה הוכרז בכל חצרות הקודש ובתי הכנסיות באזור קריאת קודש על החוב המוטל על כל אחד ואחד ללא יוצא מן הכלל להשתתף במשאל קריטי זה.

העסקן הרב ישעי' מאיר גליק ממאנסי אמר: "אנו חשים את אימת הדין עוד לפני יוכ"פ, מדובר ביום גורלי לעתיד הציבור החרדי במאנסי, שיכון סקוורא וכל האזורים סביב, מפני משמאי הדת הזוממים לעקור את הכל, ברור לכל כי כל קול קובע וככל הנראה ההכרעה תיפול על מספר קולות בודדים".

"התפתחותו של הציבור החרדי הוא לצנינים בעייני שונאי הדת ואנטישמיים שהצליחו להביא לשינוי חוקה שהיה נהוג ב-200 השנים האחרונות, ולהביא למשאל עם החלטה לחלק את המחוז לששה אזורים וכן להגדיל את מספר החברים במועצה מ4- ל-6, כך שהשפעתם של נציגי הציבור החרדיים תהיה שולית, ולא יהיה להם רוב בכל הצבעה, כך ששונאי הדת יוכלו לחוקק כל חוק העולה ברעיונם בכדי להביא חלילה להפסק התפתחותו של הציבור החרדי באזור".

"כל הקהילות יצאו בקול קורא המסביר לציבור את חובת השעה לכל אחד ואחד בלי יוצא מן הכלל לצאת ולהשתתף במשאל העם שיערך היום, ולומר לא למזימה ההרסנית, שמטרתה האחת ויחידה – להרוס את הקהילות החרדיות שנוסדו במסירות נפש ע"י גדולי האדמורי"ם והרבנים במשך עשרות בשנים", אומר הרב גליק בדאגה עמוקה.

יצוין כי שונאי הדת שלחו ביום ראש השנה עשרות אלפי חוברות לבתי הציבור החרדי בשפת האידיש בהם הם מסבירים בלשון חלקלקה ובזיופים שונים כי כוונתם טובה, וקוראים לציבור לומר כן למשאל העם.
הרבנים ומנהלי מוסדות החינוך והישיבות באזור מאנסי הביעו אתמול דאגה עמוקה, אם חלילה יצליחו משנאי הדת במזימתם, דבר שיוכל להיות הרסני להמשך התפתחות מוסדות התורה והחינוך, במגוון רחב של נושאים, וקראו לציבור כולו להתגייס בהמוניו למען המערכה הגורלית.

ועד עסקנים הפועל בעצה אחת עם רבני הקהילות בפעולות רבות ושונות להפר את המזימה, אומר בקול ברור כי לציבור החרדי יש די כח בכדי להפר מזימה זו, אך כל זה תלוי בהשתדלות שכל אחד יעשה בכדי לצאת ולהשתתף במשאל העם שיתקיים היום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ידוע הסיפור בימי החוזה מלובלין זצוק"ל שהממשל של פולין קבע שמותר ליהודים לרכוש בתים על שמם, וכולם שמחו, ובהגיע הדבר הזה להחוזה הוא בכה בדמעות שליש ולא יכלו להרגיעו ושאלו למה הוא בוכה , וענה הרי זה סימן ברור שאנחנו נשאר בגלות עוד הרבה זמן, וכן עכשיו זהו בשורה טובה לכלל ישראל הגיע זמן גאולתכם תעלו לא"י , האם זה לא מספיק הרמז הברור הזה , שהולכים יום יום להדק החגורה עליכם , באו ונקבל את כולם בשמחה רבה , ויהי' נר למאה , מעט אור יהי' דוחה הרבה מן החושך של כאן לצערינו הרב וזהו ההזדמנות שלכם….

אכן מילים כדרבונות – נכונות מאוד!!! תראו להקב"ה שזה מעניין אותכם הארץ ולא הגשמיות של ארה"ב ולא סיבות טפלות של ציונות ומדינה וכדו' – תראו קצת מסירות נפש!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture