איראן: אין לנו חלק בפיגוע נגד דיפלומטים ישראלים בהודו

שגריר איראן בהודו הודף את הטענות על כך שארצו הייתה מעורבת בפיגוע כנגד שגרירות ישראל בהודו: "האשמות שקריות" • הנשיא פרס: "מחזק את ידיהם של עובדי השגרירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתגובה להאשמות ראש הממשלה, נתניהו, כי איראן עומדת מאחורי התקיפה בשגרירות בהודו, הכחישו הערב (ב') בטהרן כי הם היו מעורבים בפיגועים וכינו את ההאשמות "שקרים טהורים", כך נמסר מסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה.

קרא עוד:

[postim]

"תגובות שקריות"

"כל תקיפה של טרוריסטים מגונה על ידי איראן ואנחנו פועלים בעוצמה על מנת לדחות את התגובות השקריות של גורמים ישראליים", כך צוטט שגריר איראן בהודו, מאהדי נאביזאדה, בסוכנות "אירנא". "ההאשמות הללו הן שקרים טהורים, כמו בפעמים הקודמות".

מוקדם יותר, האשים ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד את איראן וארגון החיזבאללה כמי שעומדים מאחורי הפיגועים בהודו וגיאורגיה. "בכל המקרים הגורמים שעמדו מאחורי הפיגועים היו איראן וחיזבאללה, בת חסותה. היום היינו עדים לשני ניסיונות כאלה. הראשון בדלהי והשני כנגד עובד מקומי של שגרירות גיאורגיאה", אמר.

'מאמץ להביא את האחראים לדין'

שר החוץ ההודי – סומנהאלי מלייאה קרישנה, התקשר לשר החוץ אביגדור ליברמן בעקבות הפיגוע בו נפצעה אשת דיפלומט ישראלי בשגרירות ישראל בניו דלהי והביע בפניו את "ההלם" מהמתקפה.

קרישנה אמר כי הודו תעשה כל מאמץ על מנת להביא את האחראים לפיגוע לדין, וכי ארצו תספק לשגרירות הישראלית את כל האבטחה הדרושה. שר החוץ ההודי הוסיף כי הצעדים שינקטו מטרתם להמחיש את העומק והחשיבות שביחסים בין ארצו לבין ישראל.

"לא נרתע"

ליברמן הודה לעמיתו ואמר כי גם ישראל רואה בהודו חברת אמת. הוא הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה בה נציגים ישראלים נמצאים תחת הכוונת של ארגוני הטרור. "שום דיפלומט ישראלי ברחבי העולם לא יירתע מאיומי הטרור", אמר ליברמן.

לאור המתקפה בהודו ובגיאורגיה יכנס הערב שר החוץ פגישה של בכירים במשרדו על מנת להעריך את המצב, ובמידת הצורך, ייצאו הנחיות אבטחה חדשות למשלחות הדיפלומטיות ברחבי העולם.

"מחזק את ידם של עובדי השגרירות"

נשיא המדינה שמעון פרס גינה בחריפות את פעולות הטרור נגד עובדי שגרירויות ישראל בהודו ובגיאורגיה. בהודעת גינוי מיוחדת שפרסם הנשיא אמר "נוכח פעולות הטרור, ישראל לא נבהלת והיא תמשיך לפעול כדי להגן על כל אזרחיה בכל מקום בעולם".

הנשיא פרס הדגיש כי הפיגועים הם מתוצרת איראן המחמשת ומממנת את הטרור הגלובלי, ציין כי שוחח עם שגרירי ישראל בהודו ובגיאורגיה, אלון אושפיז ויצחק גרברג ואמר להם: "אני מחזק את ידם של עובדי השגרירות ומבקש להעביר באמצעותכם את הוקרת התודה של העם בישראל לשלטונות המקומיים ולכוחות הביטחון בהודו וגיאורגיה על שיתוף הפעולה המלא מול השגרירויות".

הנשיא ביקש להתעדכן במצבה של האזרחית הישראלית, טלי יהושע קורן הנמצאת בבית החולים בהודו וקיבל דיווח מפורט על מצבה. כמו כן, עודכן הנשיא בשיתופי הפעולה הנעשים בשטח בזירת הפיגועים. "אני שולח מכאן ברכת החלמה מהירה לשליחת מדינת ישראל שמטופלת כעת בבית החולים ומקווה שתחלים במהרה", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture