ארה"ב: "קטאר התחייבה כי כספי הסיוע לא יועברו לחמאס"

חברי קונגרס תובעים מהממשל: הצב בפני קטאר חובת בחירה בינינו לבין חמאס • "הרעיון שקטאר יכולה בו זמנית גם לממן את חמאס וגם לפעול למען הסכם שלום ישראלי-פלסטיני, הוא מגוחך" אומר מקור בכיר בקונגרס • מחלקת המדינה האמריקנית: "קטאר תומכת בתפיסתו של אובמה בנוגע למזרח התיכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מחלקת המדינה האמריקנית מדווחת כי קיבלה הבטחות מקטאר כי הסיוע שהובטח לפלסטינים לאחר מבצע 'צוק איתן' לא יגיע לידי חמאס.

"קטאר התחייבה כי התמיכה כספית תופנה לעם הפלסטיני בעזה" כתבה עוזרת מזכיר המדינה האמריקני לענייני חקיקה, ג'וליה פריפילד, מתוך 400 מליון דולר שהבטיחה קטאר כסיוע לרצועת עזה, התחייבה זו כי 150 מליוני הדולרים שיועברו עתה, לא יגיעו לידיהם של אנשי תנועת החמאס.

במהלך מבצע 'צוק איתן' להרתעת החמאס, פנה פיטר רוסקאם, חבר בית הנבחרים המייצג את מדינת אילינוי למשרד החוץ האמריקני והביע חשש כבד משיתוף הפעולה של מחלקת המדינה עם קטאר בניסיון להביא לסיום הלחימה, רוסקאם ציין כי קטאר תומכת באופן קבוע ומממנת את פעילות חמאס.

פריפילד השיבה כי אמנם המדיניות האמריקנית עקבית בכך שהיא נמנעת מיצירת קשר ונתינת הכרה לתנועת חמאס המוכרזת כארגון טרור, אך הוסיפה כי קטאר הינה מדינה בעלת ערך רב, בין השאר בשל השפעתה על חמאס. "אנו זקוקים למדינות שיש להן מנופי לחץ על מנהיגי חמאס בכדי לסייע לייצב את הפסקת האש" הצטדקה.

קרא עוד:

[postim]

"אין חולק על כך שקטאר הפכה לנותנת החסות הראשית של חמאס-ארגון טרור המוכר בעולם כמחויב להשמדתה של ישראל" אמר רוסקאם מוקדם יותר השנה לאחר שדרש מממשל אובמה לבחון מחדש את קשריו ההדוקים עם קטאר. "בזכות הגב הכלכלי של קטאר, חמאס ממשיך לשגר ללא הבחנה אלפי רקטות לעבר בת בריתנו ישראל", אמר חבר הקונגרס, "ממשל אובמה חייב להסביר את שותפות העבודה עם מדינה שבמצח נחושה מממנת טרור לנגד עינינו, אובמה הלך כל כך רחוק עד שהוא פנה לקטאר כדי לסייע בהפסקת אש בין חמאס לישראל."

"הממשל לא יכול לסמוך באופן עיוור על קטאר כי תנתק את קשריה ההדוקים עם חמאס", אמר עוזרו של אחד מחברי הקונגרס הבכירים שעוסקים בנושא. "הרעיון שהממשל משלים עם כך שקטאר המממנת חלק מארגון הטרור המסוכן ביותר בעולם, יכולה בו זמנית להוות גורם הפועל למען הסכם שלום ישראלי-פלסטיני, הוא מגוחך" אמר המקור. "בכוונת הקונגרס להעמיד את קטאר על אחריותה בהתנהגותה הבלתי חוקית, ולהודיע כי ארה"ב לא תסבול בשום פנים ואופן תמיכה בטרור".

מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל עם אמיר קטאר"יכולה לסייע כנגד דאעש". מזכיר ההגנה של ארה"ב נועד עם שליטה הנוכחי 
של קטאר

אל מול הטענות הקשות, טוענת מחלקת המדינה כי דעתה של קטאר דומה לזו של הנשיא אובמה בנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון. "קטאר מקדמת בברכה את מחויבותו של הנשיא אובמה לפתרון הסכסוך הישראלי-הפלסטיני ומשותפת לדעה כי פתרון כזה יקדם ביטחון, שגשוג ויציבות במזרח התיכון," נאמר בפנייה. "בנוסף לתפקידה בתהליך השלום, הממשל מאמין שקטאר יכולה לסייע במאבק הבינלאומי נגד טרור וקבוצות כדוגמת המדינה האסלאמית (דאעש).

"אנחנו נשארים מחויבים לעבודה משותפת עם קטאר במאבק נגד מימון טרור ונמשיך לקדם את המטרות האזוריות המשותפות שלנו" כך השיבה מחלקת המדינה בתשובתה הרשמית לרוסקאם. עוד ציינו במשרד החוץ האמריקני כי יותר מ -8,500 חיילים אמריקאים שוהים בבסיס חיל האוויר בקטאר וכי הם זוכים לשיתוף פעולה בטחוני. "יש לנו גם מערכת יחסים פורה עם קטאר בנושאים אזוריים עיקריים, החל מסוריה ועד לאיראן" כתבו במחלקת המדינה. אותנו זה לא מרגיע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture