חצי יממה למצור בסידני: החטופים מוחזקים בחשיכה

המצור המשטרתי ברובע העסקי של סידני נמשך מאז השעה חצות תחת איפול תקשורתי כבד. חמישה בני ערובה נמלטו בשלום • החוטף, שכלל הנראה פועל לבדו, דורש דגל דאעש ושיחה עם רה"מ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

-חמוש מבוגר השתלט על בית הקפה "לינדט" בסידני.
-המשטרה: במקום יש פחות מ-30 בני ערובה.
-החוטף דורש לדבר עם רה"מ אבוט וטוען שברשותו 4 פצצות.
-5 בני ערובה הצליחו להימלט מבית הקפה.
-המשטרה הטילה איפול על דרישות החוטף.

המצור בסידני נכנס לשעה ה-12 ועדיין לא ברור כמה בני ערובה מוחזקים בבית הקפה "לינדט" שברובע העסקי של העיר. להערכת המשטרה, מדובר בפחות מ-30 חטופים.

עם רדת החשיכה, החוטף אילץ את אחת העובדות במקום לכבות את האורות בבית הקפה. התקשורת האוסטרלית סירבה לפרסם קטע וידאו, בו נראתה בת ערובה נוספת מעבירה למשטרה את דרישותיו של החוטף. לפי פרסומים שדלפו לכלי התקשורת הזרים, החוטף, גבר בגיל העמידה ובנדנה למצחו, דרש לשוחח עם ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט, וביקש שימסרו לידו דגל של "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מוקדם יותר, הונפו בבית הקפה שני דגלים שחורים המזוהים עם ארגונים איסלאמיסטים שונים. כמה מבני הערובה אולצו להחזיק את הדגלים השחורים בצמוד לחלון.

קרא עוד:

[postim]

עד כה הצליחו חמישה בני ערובה להימלט בשלום מבית הקפה. עדי ראייה סיפרו כי החוטף נראה "עצבני ביותר" כאשר החטופים נמלטו. "ערוץ 10" האוסטרלי, ששוחח עם שניים מבני הערובה מתוך בית הקפה, דיווח כי החוטף טוען שברשותו 4 פצצות – שתיים מהם בבית הקפה, ועוד שתיים ברובע העסקי של סידני.

זהותו של החוטף ידועה למשטרה. לפי דיווח של רשת סקיי האוסטרלית, האיש "מוכר גם לכלי התקשורת המקומיים", אך לא נמסר באילו נסיבות. ייתכן שמדובר באדם בעל עבר פלילי עשיר.

אנדרו סקיפיון, מפכ"ל משטרת מדינת ניו סאות' וולס שבאוסטרליה, קרא לרגיעה, וסירב למסור פרטים מדויקים על החוטף או על מספרם של בני הערובה. פרשנים מעריכים כי האיפול התקשורתי נועד למנוע מהחוטף את תשומת הלב שבה הוא מעוניין. בן לופז, מומחה למשא ומתן, אמר לרשת בי-בי-סי: "במקצוע שלנו אנחנו צריכים לשלוט בזרם המידע. כאשר התקשורת מסבכת את העניינים, זה נעשה קשה יותר ויותר עבור אנשי המו"מ להגיע לתוצאה בטוחה".

ראש הממשלה טוני אבוט כינס הבוקר מסיבת עיתונאים בקנברה, ואמר בה כי "אנחנו עוד לא יודעים מה המניע של מי שביצע זאת, ואנחנו לא יודעים אם המניע הוא פוליטי". לדבריו, "גם בחברה כמו שלנו יש אנשים שרוצים לפגוע בנו, ולכן יש לנו כוחות ביטחון ברמת מקצועיות גבוהה ביותר שמוכנים לפעול".

בתום ישיבת חירום של הממשלה בקנברה, קרא אבוט לאזרחי המדינה להמשיך בחייהם כרגיל, אולם לשמור על עירנות. "מטרתה של פעילות ממניע פוליטי היא להפחיד אנשים מלהיות מי שהם. אוסטרליה היא חברה פתוחה, כנה ורודפת שלום", אמר. כמו כן, מסר אבוט הוא "יכול להבין את החשש של האוסטרלים. לבנו יוצא אל מי שנקלע למצב הנוראי הזה".

מטוס F-18 של חיל האוויר האוסטרלי טרם המראתו לעיראק (צילום ממשלת אוסטרליה)מטוס F-18 של חיל האוויר האוסטרלי טרם המראתו לעיראק (צילום: ממשלת אוסטרליה)

עשרות לוחמים אוסטרלים הצטרפו לשורות דאעש

בשנה האחרונה נאלצה אוסטרליה להתמודד עם תקריות רבות שהשפיעו על ביטחונה הלאומי, ובראשן יציאתם של כ-70 מאזרחיה לסוריה ולעיראק כדי להצטרף לשורות דאעש (המדינה האיסלאמית). כ-20 לוחמים נוספים כבר שבו לאוסטרליה במהלך השנה החולפת, ונעצרו.

בתחילת החודש, אסרה סוריה על אזרחיה לצאת למחוז א-רקה שבסוריה, שהוכתר כ"בירת המדינה האיסלאמית", אחרי שדווח כי לוחם אוסטרלי היה מעורב בפיגוע התאבדות במזרח התיכון.

בחודש אוגוסט האחרון העריך דיוויד אירוויין, המנהל הפורש של סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO), כי 15 אוסטרלים נהרגו בקרבות בעיראק ובסוריה. לדבריו, עוד "100 או יותר" אוסטרלים "מביעים תמיכה אקטיבית" בארגונים קיצוניים, שפירושה מימון פעילות טרור או גיוס לוחמים.

שר הביטחון משה יעלון אמר כי חטיפת בני הערובה באוסטרליה היא "כנראה פיגוע של ארגון טרור איסלאמיסטי". בשיחה הבוקר עם גלי צה"ל, אמר יעלון כי התופעה "מתפשטת לכל העולם והגיעה גם לאוסטרליה". לדבריו, "יש לנו יחסים מצוינים עם אוסטרליה, ונסייע בכל מה שנוכל. יש דברים שאפשר לעשות גם מרחוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture