ראש ממשלת צרפת: "נחמיר את החקיקה נגד הטרור"

במסיבת עיתונאים שכינס בעיצומה של הסערה סביב חטיפת בני הערובה במרכול הכשר, אמר ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, כי הוא מפקפק ביעילות החוקה הנוכחית נגד הטרור וכי יש לערוך חשיבה מחודשת בנושא • "17 הרוגים בשלושה ימים – צרפת לא ידעה מתקפה כזאת כבר עשרות שנים" אמר ואלס בזעזוע • לאחר 25 שנים של ממלכתיות, מוסד הנשיאות הצרפתי נוקט עמדה, והנשיא ישתתף היום בעצרת המחאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס, אמר כי צרפת צריכה לחשב מחדש את החוקה שתסייע ללחימה בטרור, זאת בעקבות סדרה של פיגועי טרור שבאופן חסר תקדים אירעו בשבוע אחד.

"זה לגיטימי עבורנו לפקפק בארסנל של חוקים שלנו" אמר ואלס במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי בפריז. בעוד הכוחות המיוחדים של צרפת ויחידות המשטרה השונות עמדו בכוננות-על והתמודדו עם שני מצבי חירום בו זמנית, בעוד בזירה האחת נלכדו בני ערובה בסופרמרקט 'היפר-כשר' במזרח פריז, בצידה השני של העיר נערך מצוד ומצור על בית דפוס מצפון לבירה הצרפתית, שם התבצרו שני המחבלים שרצחו 12 איש במערכת העיתון.

ואלס אמר כי אסור שהחקיקה החדשה תהיה מאולתרת, אלא יש להציג חשיבה מחודשת לאחר דיון יסודי. בראיון לערוץ חדשות TF1 אמר גם כי "אנחנו אף פעם לא ראינו התקפה בו-זמנית על פני שלושה ימים, זה הלם בעבורנו. שבעה עשר צרפתים נהרגו בשלושה ימים, זה לא קרה כאן במשך עשרות שנים".

קרא עוד:

[postim]

המשטרה עדיין מחפשת אחר חיאת בח'מדיאן, שעל פי הנטען שהתה יחד עם בעלה המחבל ח'מדי קוליבלי וסייעה לו בהשתלטות על סופרמרקט הכשר ביום שישי. הכוחות הצרפתים המיוחדים הרגו את קוליבאלי במהלך ההסתערות על החנות. מעדויות הניצולים עולה כי המחבל הרג את ארבעת היהודים בטרם נהרג בעצמו. בח'מדיאן נצפתה בזירת האירוע בעת ההשתלטות אך המשטרה לא מצאה אותה בחנות. בסך הכל שהו 21 בני אדם בחנות במשך השעות בהן הוטל מצור על האזור לפני שהמשטרה הסתערה על המקום.

המשטרה מאמינה כי קוליבאלי היה חבר באותו תא אסלאמי כשריף ​​וסעיד קואשי, רוצחי 12 האנשים ביום רביעי במשרדי המגזין הסאטירי ש'ארלי הבדו במסגרת מתקפת טרור שבאה בעקבות איומים שהושמעו בעבר בהקשר לפרסום קריקטורות הלועגות לאיסלאם.

האחים קואשי נהרגו גם הם ביום שישי, כאשר כוחות מיוחדים פשטו על בית הדפוס מצפון לפריז בו התבצרו המחבלים, שם הוחזק בידיהם בן ערובה אחד.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קרא לכל בני ארצו להשתתף בצעדה היום לזכרם של הקורבנות וכאות מחאה נגד האלימות. הולנד הודיע ​​שהוא מוכן לצעוד בעצרת, שאורגנה לאחר ההרג בש'ארלי הבדו. אם אכן ישתתף הולנד בצעדה, תהיה זו הפעם הראשונה ב-25 השנים האחרונות שנשיא צרפת משתתפת בעצרת מחאה, כך לדברי העיתון 'לה פיגארו', המציין כי הפעם האחרונה הייתה בשנת 1990, כאשר פרנסואה מיטראן הצטרף להפגנה נגד גזענות בתגובה לחילול קברות יהודים בבית הקברות של קארפנטראס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture