נתניהו בבית הכנסת הגדול בפריז: "יש כאן רשת עולמית של האיסלאם הקיצוני"

קרוב לאלף איש מבני הקהילה היהודית התכנסו אמש יחד עם מנהיגי צרפת וישראל לעצרת זכרון לכבודם של קרבנות הפיגוע בסופרמרקט הכשר ליד פריז • בנאומו בכינוס אמר נתניהו כי "כפי שהעולם התרבותי התייצב לצידה של צרפת, כך עליו להתייצב לצד ישראל במאבק בטרור" • "כנציגי עם עתיק וגאה אנחנו ניצבים זקופי קומה אל מול הרשע. "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ" אמר נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אל נשיא צרפת פרנסואה הולנד, וראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרפו כמה מאות מחברי הקהילה היהודית לעצרת זכרון שנערכה אתמול (ראשון) בלילה בבית הכנסת הגדול של פריז, הידוע גם כבית הכנסת 'דה לה ויקטואר'. הנשיא הולנד לא נשא דברים ואף עזב את בית הכנסת לפני נאומו של נתניהו.

הטקס נפתח בשירת הפיוט 'אדון עולם' וברכת 'הגומל' ע"י ניצולי המתקפה. התרגשות גדולה גאתה כאשר בני משפחתו של יואב חטאב, אחד מארבעת היהודים שנהרגו במתקפת הטרור ביום שישי בחנות 'היפר-כשר', ביקשו מהנאספים להוסיף בהדלקת הנרות 4 נרות נוספים לזכר הנספים. לאחר מכן הוקרן תיעוד של יואב ​​חטאב בשירת-תפילת 'מודה אני'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס הזיכרון, בפתח דבריו אמר כי ביום הזה, אזרחי ישראל והיהודים בעולם כולו, עומדים לצדה של צרפת ולצידו של העם הצרפתי, וזכה לתשואות סוערות.

נתניהו קרא לאירופה ולשאר מדינות העולם לתמוך במאבקה של ישראל נגד הטרור. "כפי שהעולם התרבותי עומד מאוחד עם צרפת, כך הוא צריך לעמוד לצד ישראל במאבקה נגד אותו האויב בדיוק: האיסלאם הקיצוני", אמר נתניהו.

"קיים מרחק קצר מאד בין פסק הלכה איסלאמי נגד סלמאן רושדי, לרצח של תיאו ואן גוך בהולנד (שניהם מתחו ביקרות קשה על האיסלאם), להתקפות על יהודים בישראל, לרצח בש'ארלי הבדו ובהיפר-כשר", הוסיף.

קרא עוד:

[postim]

הכינוס בערבו של יום ראשון אורגן על ידי הקונסטיטואר, הגוף אחראי על שירותי הדת לקהילה היהודית בצרפת. האירוע התקיים מיד לאחר מצעד שבו צעדו למעלה ממיליון איש בלב פריז במסגרת מפגן תמיכה בערכים הדמוקרטיים ונגד הטרור האיסלאמיסטי הקיצוני.

במקורו, היה אמור המצעד להתקיים כמחאה ציבורית בעקבות הרצח של 12 בני אדם על ידי טרוריסטים אסלאמיים במשרדי ש'רלי הבדו, השבועון שפרסם קריקטורות ולגלג על האיסלאם. תוך כדי ההכנות הרחיבו המארגנים את מטרת העצרת להנצחת קרבנות הפיגוע בסופרמרקט הכשר ולהנצחת השוטר שנרצח בפריז ביום חמישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הכנסת הגדול בפריז.צילום חיים צח לעמ 3הולנד ונתניהו בבית הכנסת הגדול (צילום: חיים צח, לע"מ)

נתניהו שיבח את "עמדתם הנחושה והראויה לציון של ראש ממשלת צרפת ונשיאה" במהלך הפיגועים, ושיבח את פעולת ההצלה של לאסנה בטילי, מוסלמי אזרח מאלי, העובד בסופרמרקט הכשר, שסייע ליהודים אחדים להימלט לחדר הקירור תחת אפו של המחבל.

נתניהו חזר על קריאתו למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. "עלינו להכיר בכך שיש כאן רשת עולמית של האיסלאם הקיצוני, רשת של שנאה וקנאות. אני מאמין שהאיום הזה ילך ויגדל. כשיגיעו לאירופה אלפי מחבלים משדות הקטל במזרח התיכון, הסכנה תגדל בהרבה" אמר נתניהו, "ישנה סכנה שיהיה להם נשק גרעיני ולכן עלינו לעשות הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני". "צריך להילחם בטרוריסטים בכל מקום בצורה אחידה. רק אז נדע שאנחנו בדרך לניצחון".

הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסי'ה, אמר כי המצעד אמש, מוכיח לקהילה היהודית בצרפת כי היא אינה לבדה במאבק, כמו שחשבנו. במשך חודשים אנחנו שואלים איפה צרפת? היום ראינו את צרפת, צרפת שראינו הזכירה לנו את חזון הנביאים על האחדות שתיגלה לעתיד לבוא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture