נקמתה של ירדן: הוציאה להורג מחבלים בתגובה לרצח הטייס בידי דאע"ש

דאע"ש פרסם אתמול סרטון מצמרר בו מוצא להורג בשריפה הטייס הירדני שנפל בידיהם | ירדן הודיעה על הוצאה להורג של מספר מחבלים הכלואים בה, כנקמה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש פרסם ארגון המדינה האיסלאמית סרטון מחריד, בו נראה הטייס הירדני שנפל בידיהם בחודש שעבר, מועאז אל-קסאסבה, מוצא להורג בשריפה. הסרטון מציג את רגעיו האחרונים של קסאסבה, בהם הוא מהלך בין פלוגת חמושים במדים, מוכנס לכלוב בחצר פתוחה ומוצת בעודו בחיים בידי רעולי פנים.

 

ממשלת ירדן מסרה אתמול כי על פי הבדיקות שהיא ערכה, הסרטון אותנטי לחלוטין, וככל הנראה ההוצאה להורג בוצעה כבר לפני חודש. עם פרסום הסרטון, התעורר בירדן גל של זעם אדיר והפגנות כלפי הארגון הרצחני. המלך עבדאללה קטע את ביקורו בארצות הברית ומיהר לשוב לממלכה, ודובר צבא ירדן נשבע להעניש את הארגון ולנקום בו. בהודעה ששודרה בערוצי הטלוויזיה הממלכתיים נאמר כי "הצבא מודיע על מותו של הטייס הגיבור, מועאז אל-קסאסבה. דמו לא נשפך לשווא. הנקמה שלנו תהיה גדולה כמו האובדן שחווה העם הירדני".

 

בהודעה מצולמת שפרסם המלך עבדאללה, אמר בפנים אבלות כי "אנחנו עצובים, כואבים וכועסים בעקבות הריגתו של הטייס השאהיד מועאז אל-קסאסבה, ירחם עליו הקל, בידי ארגון הטרור הפחדני דאע"ש, שמתנהג בדרך שגויה ועבריינית שאין לה קשר לדת המוסלמית בשום צורה. אנחנו ניצבים היום עם בני משפחת הגיבור מועאז, בסבלם שהוא סבלו של כל העם הירדני".

 

לפני מספר שבועות הודיע דאע"ש על תפיסתו של הטייס הירדני, וזמן קצר לאחר מכן לקח בשבי שני עיתונאים יפנים. לאחר הוצאתו להורג של אחד העיתונאים, עקב סירובה של יפן לשלם כופר של 200 מיליון דולר, הארגון הודיע כי יחרוג ממנהגו ויסכים לשחרר את העיתונאי השני, קנג'י גוטו, תמורת שחרורה של המחבלת סג'ידה א-רישאווי הכלואה בירדן. רישאווי היא טרוריסטית ממוצא עיראקי, ונתפסה בידי הרשויות הירדניות לפני כעשור, בעת שניסתה לבצע פיגוע תופת בעמאן הבירה, אך המטען שעל גופה לא התפוצץ.

 

דאע"ש אף הציב אולטימטום, ולפיו אם לא ייענו יפן וירדן לדרישותיו, יוצאו להורג העיתונאי היפני והטייס הירדני, אך בתמורה לשחרור המחבלת מצד ירדן הציע רק את שחרורו של היפני. ירדן הודיעה לפני כשבוע שתסכים לעסקה, אם היא תכלול מלבד שחרור גוטו גם את שחרורו של הטייס קסאסבה ולא רק את אי הוצאתו להורג, אך לא קיבלה מענה מצד ארגון המדינה האיסלאמית. כעת מתברר שהטייס הוצא להורג כבר לפני חודש, כך שהצעת העסקה היתה מעשה רמיה מצד הארגון.

 

דובר צבא ירדן, ממדוח אל-אמדי, הודיע בתגובה כי "הכוחות המזוינים ינקמו את מותו של הגיבור, כדי להבטיח שדמו של השאהיד לא נשפך לשווא. הנקמה על נפילתו תהיה גדולה כגודל האסון שפקד את הירדנים כולם". הבוקר הודיעה ירדן על הוצאתה להורג של המחבלת רישאווי ומחבל נוסף, ועל כוונתה להוציא להורג עוד מספר טרוריסטים הכלואים בממלכה, כנקמה על מותו של קסאסבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture