המודיעין הגרמני: מספר ההרוגים בקרבות באוקראינה – כחמישים אלף איש

נתון זה גבוה כמעט פי עשרה מהערכות ממשלת אוקראינה והאו"ם • קולות גוברים והולכים בארה"ב בעד חימוש הצבא האוקראיני • הקנצלרית מרקל: "לא ניתן לפתור את המשבר באופן צבאי"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו

גורמי מודיעין בגרמניה אמרו אתמול לעיתון הימני פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג, כי מספר ההרוגים בקרבות בין הממשלה למורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה עשוי להיות גבוה בהרבה ממה שפורסם עד כה על ידי הגורמים הרשמיים במדינה ובאו"ם, להערכת הגרמנים יתכן שעד 50,000 איש כבר נהרגו בקרבות הקשים, אשר סיומם אינו נראה בעתיד הקרוב.

על פי הערכות הממשלה בקייב, מאז פרצה המהפכה נהרגו במזרח המדינה כ-5,400 אזרחים ו-1,200 חיילים. האו"ם מספק נתונים נמוכים אף יותר, ועל פי רישומיו מניין ההרוגים עומד על 5,358 בני אדם.

לפני כחודש קרסה סופית הפסקת האש במדינה השסועה, לאחר ארבעה חודשים של שקט יחסי. כוחות הבדלנים הנהנים מסיוע רוסי הצליחו להשיג ניצחונות חשובים על הצבא הנאמן לנשיא פורושנקו, בהם כיבוש שדה התעופה בדונייצק וכיבוש העיר האסטרטגית נובואזובסק, על שפת ים אזוב. מתקפת הבדלנים על כוחות הצבא נמצאת כרגע בתנופה, וכ-8,000 חיילים אוקראינים שרויים בסכנת כיתור באזור אסטרטגי מצפון-מזרח לדונייצק, הנמצאת בשליטת הבדלנים.

האיחוד האירופי במאמצים כבירים להביא לפתרון

בימים האחרונים נעשים מאמצים בינלאומיים קדחתניים להביא לפתרון המשבר, לפני שיחריף ויגרום למלחמה אזורית, אולם הסכם אינו נראה באופק. בוועידה הבינלאומית לביטחון שנערכה במינכן שבגרמניה, קראה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לקהילה הבינלאומית להמשיך במאמצים ללחוץ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להגיע להסכם להפסקת אש. מרקל הבהירה כי היא מתנגדת לסיוע צבאי לשלטונות אוקראינה, וכי ההתקדמות בפתרון הסכסוך לא תושג על ידי נשק נוסף אשר יגרום לקרבנות נוספים.

קרא עוד:

[postim]

בסוף השבוע נפגשו מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד עם הנשיא פוטין במוסקבה, בניסיון להרגיע את המצב ההולך ומסלים. מרקל סירבה לומר אם הושגה התקדמות בפגישה והדגישה כי לדעתה הפעולה הנכונה כרגע הינה המשך הסנקציות הכלכליות על רוסיה, אשר הספיקו כבר לפגוע קשות בכלכלה ובמטבע הרוסי. אתמול שוחחו המנהיגים בטלפון והסכימו להיפגש שוב בבלרוס ביום רביעי הקרוב, לוועידת פסגה בהשתתפות נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו.

"שמיכות לא מועילות נגד טנקים רוסיים"

הסנטורים האמריקניים הבכירים ג'ון מקיין ולינדזי גראהם, שניהם מהמפלגה הרפובליקנית, המשתתפים אף הם בוועידה במינכן, תקפו קשות את דבריה של מרקל נגד הסיוע הצבאי לאוקראינה. "האוקראינים נטבחים ואנחנו שולחים להם שמיכות וארוחות", אמר מקיין, אשר הוסיף בציניות כי "שמיכות לא מועילות נגד טנקים רוסיים". ממשל אובמה אינו נלהב מרעיון הסיוע הצבאי, אולם הוא עומד בפני לחץ גובר והולך מצד הקונגרס הנשלט בידי הרפובליקנים.

המעצמות האירופיות מתנגדות לסיוע צבאי בשלב זה. מרקל הזכירה כי גם שחרור מולדתה מזרח גרמניה מידי הקומוניסטים, לא בוצע בכוח הנשק וארך כשלושה עשורים. אך מצדם של מנהיגים אחרים באירופה נשמעה רטוריקה חריפה יותר. הנשיא הולנד אמר לסוכנות הידיעות AP כי "אם ניכשל למצוא פתרון, אנחנו יודעים היטב מה תהיה התוצאה. יש לזה שם וקוראים לזה מלחמה", ואילו שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד כינה את פוטין "עריץ", בראיון בו אמר ששלב הסנקציות המשתקות על רוסיה קרוב מתמיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture