ההקלטה מתא הטייס לפני ההתרסקות: "למען השם, פתח כבר את הדלת!"

טייס המשנה חיכה שהקברניט ייצא מהתא, ואז נעל את הדלת וצלל עם המטוס במזיד עד להתרסקות • כאשר הקברניט ניסה לחזור לתא, גילה לחרדתו שהדלת נעולה • בקלטת נשמעות זעקותיהם המצמררות של הנוסעים, אשר הבינו כי הם טסים אל מותם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד הרשויות בצרפת עובדות יומם ולילה על פיענוח הנתונים מהקופסאות השחורות של מטוס ג'רמן ווינגס שהתרסק בשבוע שעבר באלפים הצרפתיים ובו 150 נוסעים, מתפרסמים פרטים חדשים מהחקירה השופכים אור על מה שהתרחש במטוס בדקות שקדמו לאסון הנורא.

הבוקר פרסם העיתון הגרמני 'בילד' קטעים מתמלול ההקלטות מתא הטייס. בקלטת המצמררת נשמעים בבירור קולות הזעקה של הנוסעים שהבינו ברגעים האחרונים כי הם טסים אל מותם, וקולו של הקברניט אשר לא הצליח להיכנס אל תא הטייס, ומנסה להתחנן אל טייס המשנה לפתוח לו את הדלת.

קרא עוד:

[postim]

בתחילת ההקלטה נשמע הקברניט פטריק זונדהיימר מתנצל בפני הנוסעים על העיכוב בן 26 הדקות שחל בהמראה מברצלונה, ומבטיח כי יצמצם את האיחור עד לנחיתה בדיסלדורף. 20 דקות לאחר ההמראה, אומר טייס המשנה הצעיר אנדריאס לוביץ לקברניט, "אתה יכול לצאת לשירותים מתי שתרצה, ואני אשתלט על ההגאים".

13 דקות לפני ההתרסקות הקטלנית, ביקש זונדהיימר מלוביץ להתכונן לנחיתה בדיסלדורף. לוביץ הגיב בלקוניות כלפי זונדהיימר והשתמש במילים כמו "בתקווה" ו"נראה". השניים ביצעו את הבדיקות השגרתיות בהכנה לנחיתה, ולאחר מכן נשמע לוביץ אומר לקפטן: "אתה יכול לצאת עכשיו (לשירותים. י"פ)".

ממגדל הפיקוח בדיסלדורף ניסו ליצור קשר; טייס המשנה לא הגיב

לאחר שתי דקות נשמע זונדהיימר אומר ללוביץ להשתלט על ההגאים ויוצא מהתא. מיד עם יציאתו של הקברניט הדלת נטרקת בחוזקה ולוביץ נועל אותה מבפנים, באופן שלא מאפשר שום פריצה מבחוץ. לוביץ החל להנמיך ולצלול עם המטוס, וכאשר ממגדל הפיקוח יצרו קשר כדי לבדוק אם הכל כשורה, לא הגיב טייס המשנה.

חמש דקות לפני אסון ההתרסקות דפק הטייס הראשי על דלת התא וגילה כי לוביץ נעל אותה מבפנים. לאחר דקה וחצי נשמעה התראה מהמערכת האוטומטית של המטוס על כך שהמטוס טס נמוך מדי, ואז הקברניט איבד את עשתונותיו והחל להלום על הדלת בחוזקה, תוך כדי שהוא צועק "למען השם, פתח כבר את הדלת!".

טייס המשנה לא הגיב ולא אמר דבר, אולם בשתי הדקות האחרונות ניתן לשמוע את נשימותיו הכבדות. הקולות האחרונים שהוקלטו בקופסה השחורה הם קולות ההיסטריה הנוסעים שהבינו כי אלה הם רגעיהם האחרונים.

המניעים לרצח הנפשע: דיכאון ובעיות משפחתיות

במקביל לחקירה בצרפת על נסיבות ההתרסקות עצמה, חוקרות הרשויות בגרמניה את מניעיו של טייס המשנה אנדריאס לוביץ לרצוח בדם קר 149 בני אדם חפים מפשע. בין השאר פורסם, כי לוביץ סבל מבעיות נפשיות שייתכן שגרמו לו ללקות בראייה, וחשש ככל הנראה לאבד את מקום עבודתו. מסמכים אישיים שנמצאו בביתו מעידים כי סבל ממתח נפשי מצטבר ומדיכאון עמוק, וכן מבעיות בחייו האישיים.

קצין בכיר במשטרת צרפת אמר בדיסלדורף כי אמנם החקירה מתמקדת באישיותו של טייס המשנה אך אין זה כיוון החקירה היחיד, וכי בידי החוקרים כמה קצות חוט המאפשרים להם להתקדם במהירות בחקירת אישיותו של לוביץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture