ארה"ב מתערבת באופן פעיל בבלימת האספקה האיראנית לח'ותים בתימן

מלחמת האזרחים בתימן הולכת ומתפתחת לסכסוך אזורי רחב היקף בין הסונים בהובלת סעודיה ומצרים והשיעים בהנהגת איראן • קשריהן הטובים של המדינות הסוניות עם ארה"ב גורמות למערב לעמוד לצדן במלחמה בקיצוניות השיעית, אשר אינה מסוכנת פחות מזו הסונית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עמדתה של ארצות הברית כלפי הסכסוך בתימן ידועה כבר שנים. עוד בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם, עלי עבדאללה צאלח, שהודח במהומות ה'אביב הערבי', העניקה ארה"ב גיבוי לתימן הפרו-אמריקנית במלחמתה במורדים השיעים, אולם נראה כי ההתפתחויות האחרונות במפרץ הפרסי גורמות לממשל להתערב באופן פעיל ואגרסיבי בהרבה כדי לבלום את התפשטות ההשפעה האיראנית באזור.

על פי דיווח ב'וול סטריט ז'ורנל', כוחות חיל הים האמריקאים פשטו על ספינת משא ששטה בים האדום, שעל פי חשדם העבירה נשק איראני למורדים הח'ותים בתימן. בחיפוש שערכו החיילים בספינה לא נמצאו כלי נשק, אך הגורמים ששוחחו עם העיתון מעריכים כי אכן נעשה בה קודם לכן שימוש להעברת נשק מתקדם כגון טילי קרקע-אוויר, אשר היו יכולים לגרום לאבדות קשות בקרב כוחות הקואליציה הסונית המשתתפים בלחימה בהובלת סעודיה.

מאז האירוע, הגביר הצבא האמריקני את המעקב והכוננות באזור, כדי לפקח ולאגור מידע על הפעילות האיראנית החתרנית במדינות המפרץ.

קרא עוד:

[postim]

"באזור יש יותר מתריסר ספינות מלחמה, מלחים סעודיים ומצריים מובילים את אכיפת הסגר הימי כי להגביל את יכולתם של המורדים החות'ים", הוסיפו פקידי צבא ארה"ב.

איראן מאמנת ומחמשת את המורדים השיעים אשר הצליחו להשתלט על הבירה צנעא בסוף ינואר השנה. לאחר ההצלחה המשמעותית בכיבוש הבירה, ממקדים עתה המורדים את מאמציהם בכיבווש עיר הנמל עדן, אליה נמלט הנשיא עבד ראבו מנסור האדי.

הסכסוך המקומי שהתרחב ועלול להתלקח למלחמה אזורית כוללת

לפני כחודש פתחה קואליציה של מדינות סוניות במבצע 'סופה נחרצת' – מהלך צבאי רחב היקף למיגור הכוחות השיעים בתימן ולהשבת הנשיא האדי לכס השלטון בצנעא. ערב הסעודית עומדת בראש המבצע, וחברו אליו איחוד האמירויות הערביות, כווית, בחריין, קטאר, ירדן, מצרים, מרוקו וסודאן. המתקפה זכתה לתמיכה מצד ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, צרפת וטורקיה ושל הליגה הערבית.

לאחר התקפות אוויריות נרחבות של מדינות הקואליציה נפגעו מסלולי נחיתה רבים באזורים שבשליטת המורדים, מה שהקשה על איראן להטיס כלי נשק לאזור. "אין להם מסלול קל מהאוויר ואין להם דרך קלה מהים", אמר גורם צבאי בכיר בארה"ב, אשר הביע את תקוותו כי רצונה של איראן להתקדם מול מעצמות המערב בהסכם הגרעין, ימתן את ניסיונות טהרן לעזור החות'ים.

יש לציין כי הקיצוניות הסונית מסוכנת לא פחות מאחותה השיעית, וארגוני טרור כמו דאע"ש, אל-קאעידה, בוקו חראם וג'בהת א-נוסרה הם כולם סוניים, אולם יחסיהן המצוינים של המדינות הסוניות המתונות עם המערב, יחד עם תכנית הגרעין של איראן וניסיונות ההתפשטות המדאיגים שלה, גורמות לקהילה הבינלאומית לעמוד לצד מצרים וסעודיה ללא היסוס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture