פוטין מזהיר את ישראל: "אל תחמשו את אוקראינה"

בתגובה לפרסומים לפיהם ישראל "תעניש" את רוסיה על עסקת ה-S-300 עם איראן ותמכור נשק מתקדם לאוקראינה, מאיימים ברוסיה כי "גם פוטין יודע למכור נשק למדינות במזה"ת" • פוטין: "עם התקדמות שיחות הגרעין, אנחנו לא רואים סיבה להמשיך בחרם הזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר העימות המתוקשר עם אובמה, האם מתפתח עימות בין נתניהו לפוטין? בעקבות הפרסום לפיו ישראל תשקול למכור נשק לאוקראינה, כתגובה על כוונת רוסיה למכור לאיראן את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת 'S-300', הזהיר אתמול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את ישראל, באורח פומבי וחריג מפני המהלך, אשר לדבריו יהיה "הרסני, ורק יוביל לסבב נוסף של עימותים".

לדברי פוטין, אם ישראל תחמש את הצבא הנאמן לממשלה בקייב, "מניין ההרוגים יעלה, אבל התוצאה לא תשתנה". הנשיא הרוסי הוסיף כי "זו בחירה שההנהגה בישראל צריכה לעשות, היא יכולה לעשות מה שהיא רואה לנכון". פרשנים צבאיים ברוסיה הזכירו באיום מרומז כי "גם פוטין יודע למכור נשק למדינות במזרח התיכון".

קרא עוד:
[postim]

בין ישראל ואוקראינה עמדו על הפרק מספר עסקאות נשק מתקדם. בין השאר מדובר בעסקה למכירת מטוסים ללא טייס, אשר הוקפאה על פי דרישה של משרד החוץ, לאור היחסים העדינים בין ישראל לרוסיה התומכת במורדים במזרחה של שכנתה. כעת, לאחר חידוש העסקה הרוסית עם איראן ייתכן כי ישראל תנקוט בצעדי תגובה ותחזק את אויבותיה של רוסיה מבית.

נשיא רוסיה: "בשום אופן אין איום לישראל, משום שמדובר בנשק הגנתי בלבד"

בראיון תקשורתי אתמול, חזר פוטין שוב על עמדתו, לפיה אין כל מניעה בעסקה עם איראן: "אם יש מי מעמיתינו המודאגים מכך שהתחלנו בביטול הסנקציות, אז הם כנראה לא יודעים שמערכות מהסוג הזה לא כלולות ברשימת הסנקציות של האו"ם", עקץ פוטין. הוא הסביר כי "אנחנו השהינו את השלמת העסקה הזו באופן חד צדדי, ועם התקדמות שיחות הגרעין בכיוון חיובי, אנחנו לא רואים סיבה להמשיך ולאכוף את החרם הזה".

נשיא רוסיה הבטיח כי "בשום אופן אין איום לישראל, משום שמדובר בנשק הגנתי בלבד". הוא נימק את ההחלטה למכור בעיתוי זה גם בשל העימות האזורי המתלקח בתימן בין הסונים בהנהגת סעודיה לשיעים בהובלת איראן, לדברי פוטין, "לאספקה של נשק מהסוג הזה יש חשיבות להרתעה", אשר תתרום למאזן הכוחות ותמנע הידרדרות נוספת במצב.

לפני מספר ימים הודיע הקרמלין כי הנשיא פוטין ביטל את האיסור שהטיל קודמו, דימיטרי מדבדב, על מכירת המערכת לאיראנים, והעסקה, שנחתמה כבר ב-2007 ובוטלה ב-2010 בלחץ ישראל וארה"ב, תחודש בקרוב.

הזעם בירושלים על הרוסים גדול. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אל פוטין והביע בפניו את מורת רוחה של ישראל מהצעד, ש"רק יגביר את תוקפנותה של איראן באזור ויערער את הביטחון במזרח התיכון”.

הפרשן הצבאי עמיר רפפורט, עורך מגזין 'ישראל דיפנס', מציין כי מערכת הנשק שתימכר, תהיה גרסה לא מתקדמת של ה-S-300, אך כל מערכת בסדר גודל כזה תקשה מאוד על תקיפה עתידית ישראלית באיראן. לדבריו, בכל מקרה זמן ההגעה של המערכת לא יפחת משלוש שנים, אם בכלל תהיה עסקה בסופו של תהליך.

(צילום: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture